misiek4724 Opublikowano 3 Czerwca 2018 Opublikowano 3 Czerwca 2018 (edytowane) Witam. ? Mam następujący problem, który mnie gnębi cały czas. Z racji że stan oleju kontroluję co tydzień, ostatnio zauważyłem znaczący spadek oleju na bagnecie. Zdjąłem osłonę silnika i się przeraziłem, cały silnik, a dokładnie cała strona od strony kolektorów zarzygana olejem. Najczarniejszy scenariusz to uszczelka pod głowicą.. Płynu chłodniczego nie ubywa, jest czysty. Na korku nie ma żądnych niepokojących mazi na wlewie oleju jaki i płynu chłodniczego. Samochód nie dymi. Pracuję jak normalny silnik diesla. Silnik jest wyposażony w DPF. EGR jest zaślepiony, jest tylko zostawiona dla picu chodnica z egr (zaślepka na kolektorze wydechowym). Wywalić to czy zostawić w spokoju? Wyciek wygląda jak gdyby z kolektora dolotowego, ale czy to możliwe to wątpię. Może coś podpowiecie ? na chwilę obecną silnik mniej więcej wyczyściłem, jak i kolektor z całego syfu w poniedziałek składam i zobaczę skąd cieknie, ale z racji niskiego stanu oleju bo poniżej minimum chętnie zasięgnę waszych spostrzeżeń . Czy może tak rozbryzgać olej z nieszczelnego odpływu turbo przy bloku silnika ? Obryzgana jest nawet obudowa chłodnicy. Turbo jest suche. Czytałem wiele tematów, większość osób stawiało na uszczelkę klawiatury. U mnie jest zapocona ale wątpię żeby z niej tak olej zapier...alał. Blok silnika po drugiej stronie jest suchy, może trochę zapocony jest koło uszczelki głowicy, ale to nic groźnego. Wracając do turbo, zdjąłem dolnego węża przy intercoolerze żeby sprawdzić czy turbo daje olej, no i skapnęło może 5ml Zdjęcia w linku poniżej. -> https://tufotki.pl/49nGp fotki są jakie są, ale bez tunelu ciężko cokolwiek zdziałać.. ps. Co to jest za jakiś odpowietrznik na skrzyni zaznaczony na jednym zdjęciu. Szturchnąłem go i uleciało powietrze. Mam jeszcze inne pytanie, może dość głupie ale wolę dmuchać na zimno, gdzie znajdują się czujniki poduszek w a4 b7? Obecnie wszystkie operacje przeprowadzam na odpiętym akumulatorze, i żeby nie było takiej sytuacji że podpinam akumulator a tu strzał. Muszę coś zerwać czy jak ? Pozdrawiam ? Edytowane 3 Czerwca 2018 przez misiek4724
Norbas Opublikowano 4 Czerwca 2018 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Silnik zajeba... konkretnie. Wyciek najprawdopodobniej z uszczelki kolektora ssącego. Nowa uszczelka i powinno być ok. Tez ostatnio to przerabiałem. Chłodnica może być uwalona od węża odmy. Może nie siedział na miejscu jak trzeba i z niego się rozbryzgalo. Ponadto ściągnij pokrywę i sprawdź drożność odmy. Jak dmuchasz i wciągasz ma iść powietrze bez oporu. Jak zawalona przeczysc zaworek jak nie da rady to można zrobić jakiś tam patent lub wymienić na nowa na koniec umyj silnik i sprawdzaj. Dpf’a nie masz. Jest u Ciebie katalizator wiec zaślepki sobie chlodniczke spalin na forum jest temat z tym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się