Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pół chłodnicy gorące pół zimne


Lufik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moją perełką mianowicie pół chłodnicy jest gorące a pół ziemne, wentylator od klimatyzacji nie działa, ale z tego co wiem to podobno to nie jest tego problem, ponieważ bez tego wentylatora i tak powinno być dobrze,  woda się gotuje i ucieka zbiorniczkiem a dokładnie korkiem, im jest cieplej na zewnątrz tym gorzej, przez zimę sporadycznie troszkę dolewałem teraz jak jest 30 stopni to 15 km i płyn ucieka, pod komputerem wyskoczył problem z przepływem przez chłodnice jak myślicie chłodnica do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził termostat czy się otwiera, dalej poszedł w pompę wody. 

Pozdrawiam, 

Darek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator klimy ci nie działa, ale to nie istotne. Pół chłodnicy ciepłe, płyn wywala, a ty jeździsz tak od pół roku? Na rower się przesiądź, bo szkoda auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje za granicą trochę tu jestem więc za dużo nie jeżdżę, umówiony jestem z mechanikiem na poniedziałek, mówi że to może być termostat pompa wody lub przytkane coś, pompę wody wykluczam bo był robiony rozrząd 30 tys km temu czyli rok temu. 

Edytowane przez Lufik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że padła pompa wody trzeba cały rozrząd zrobić. Rozrząd byl robiony 30 tys temu ponoć z pompą wody, ale jak widać to ktoś kłamał.  Wymienię i dam znać czy wszystko jest ok. Najgorsze jest to że jestem za granicą i trzeba zapłacić ponad tysiaka za wymianę bez części. I 350 EUR za części ;) dodam że mechanik wymienił termostat i przeczyscił chłodnice i dalej to samo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.06.2018 o 22:38, Lufik napisał:

Okazało się, że padła pompa wody trzeba cały rozrząd zrobić. Rozrząd byl robiony 30 tys temu ponoć z pompą wody, ale jak widać to ktoś kłamał.  Wymienię i dam znać czy wszystko jest ok. Najgorsze jest to że jestem za granicą i trzeba zapłacić ponad tysiaka za wymianę bez części. I 350 EUR za części ;) dodam że mechanik wymienił termostat i przeczyscił chłodnice i dalej to samo 

Kolego, a co pompa wody ma wspólnego z rozrządem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 pompa wody jest na pasku rozrządu i jak się zdemontuje pasek to później pasek nie jest już taki sam,  ponieważ ponownie jest luzowany i naciagany. Tak wytłumaczył mi mechanik, ja osobiście jakoś nie wierzę, że to ta pompa wody padła. Ma 30 tyś km i nie ma jeszcze dwuch lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Arek8888 napisał:

W A4 B5 1.9 TDI pompa wody nie jest na pasku rozrządu.

To jakim paskiem napędzana jest pompa, bo mechanik mówił że trzeba cały rozrząd zdemontować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody jest na pasku klinowym (wielorowkowym). Na tym samym pasku co jest alternator i pompa wspomagania kierownicy.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mechanik mnie okłamał, ale żeby wymienić pompę wody i tak będzie trzeba demontować cały przód? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego Ci nie powiem bo nie wiem, ale myślę, że trzeba zdjąć przynajmniej zderzak i chłodnicę.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Lufik napisał:

Czyli mechanik mnie okłamał, ale żeby wymienić pompę wody i tak będzie trzeba demontować cały przód? 

Idzie to zrobić odginając cały przód ale troche gimnastyki będzie to wymagało.
Ja bym rozebrał cały przód żeby było wygodniej, płyn i tak czy tak do zlania także w sumie 15 minut roboty więcej a dojście do wszystkiego lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden mechanik twierdzi, że padła uczelka pod głowicą drugi zaś twierdzi że pompa wody teraz to już sam nie wiem co mam robić . Teraz to już myślę nad lawetą i zwieść go do Polski i się męczyć.  Jak myślicie co to może być jeden twierdzi że pompa słabo pompuje a drugi mówi że za duże ciśnienie w ukladzie i uszczelka do wymiany na 99% dramat jak bym miał każdego słuchać to bym musiał pół silnika wymienić. Chłopy pomóżcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić sobie tester uszczelki pod głowicą (koszt ~ 20 - 30 zł) - obsługa jego jest bardzo łatwa, to wtedy będziesz miał pewność.  Ewentualnie może mechanik będzie dysponował takim testerem, niech w jakiś sposób udowodni tą usterkę. Czy w zbiorniczku płynu chłodniczego masz krople oleju albo czy przybyło Ci ostatnio oleju w silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dymi,  olej czysty nie przybywa, zbiornik wyrownawczy nowy wraz z korkiem, masła pod korkiem wlewu oleju nie ma normalnie odpala na rys podczas jazdy również wszytko jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni słyszę jak by wyło jakieś łożysko głos dochodzi jak by w okolicach rozrządu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrem samochód od mechanika, wymieniłem kompletny rozrząd, termostat wszystkie paski pempe wody i problem dalej trwa i już nie mama siły. Dotykam teraz wierzy od chłodnicy i górny jest tak gorący że, aż pali w rękę a dolny zimy co to może być.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj, czekaj, górny jest ciepły, a dolny, który odprowadza wodę z góry przepływającą masz zimny? Eureka! Twoja chłodnica wody jest sprawna! Bo uwaga, schładza wodę przez nią przepływającą i oddaje ją dolnym wężem do silnika ? O ile, no właśnie, woda w wężach płynie, a nie stoi. Głupi pomysł, ale sprawdzony. Od chłodnicy na dole, załóż przezroczysty wąż, żebyś widział czy woda płynie i połącz kawałek dalej jakąś metalową rurą z ori wężem. Moim zdaniem chłodnica jest zapchana i woda nie przepływa przez nią, tylko wszystko stoi w wężach. Miałem identyczny efekt, jak podczas przeróbki samochodu oddaliłem za bardzo chłodnice od silnika przez co pompa wody nie była w stanie jej przepompować tak daleko, czego skutkiem było to, że woda od pompy do chłodnicy zagotowana, a od chłodnicy do silnika stała zimna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę jutro spróbuję to zrobić i dam znać czy jest tak jak mówisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...