bruski16 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Witam mam pewien problem w swojej A4 B5. Od jakiegoś czasu po przekręceniu kluczyka na zapłon włączają się wycieraczki i po kilku sekundach zatrzymują się na środku szyby. Dodam, że jak jest ciepła pogoda wycieraczki się nie włączają same ale po deszczu lubią to robić. (Nie mam czujniku deszczu) Postanowiłem sobie sam to naprawić więc rozebrałem obudowe regulacji kierownicy i po rozebraniu zauważyłem, że manetka jest brudna od kurzu. Wydmuchałem to popryskałem w środek manetki WD-40 i problem ustał do czasu. Po dwóch tygodniach znowu zaczeło się to samo. Jak myślicie w czym tkwi problem?
GreenGreen Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Zdemontuj wycieraczki, rozbierz podszybie plastikowe strona kierowcy, zdemontuj obudowę komputra i sam komputer (wcześniej odłączając minus na aku), zdemontuj dolną część obudowy komputra, wymontuj mechanizm wycieraczek. Wyczyść miejsce mechanizmu z liści, błota i wody, wytrzyj do sucha. Przyglądnij się silnikowi wycieraczek i sylikonem zakituj złącza od spodu (nie wiem kiego grzyba ale całe złącze bez hermetycznej izolacji pływa w wodzie na podszybiu) - Złożyć w odwrotnej kolejności. Jak nie pomoże to zostaje regulator napięcia alternatora lub przekaźnik wycieraczek.
bruski16 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2018 Okej dzięki jak będę miał troche czasu to się za to zabiore
bruski16 Opublikowano 2 Lipca 2018 Autor Opublikowano 2 Lipca 2018 Witam wyjąłem ten silniczek wycieraczek podgiąłem blaszki i jest okej ale 2 razy zdarzylo mi się takie coś że wycieraczki dwa razy przejechały po szybie i powróciły na swoje miejsce. Może coś z przełącznikiem jest albo jest do wymiany?
Maro1217 Opublikowano 3 Lipca 2018 Opublikowano 3 Lipca 2018 23 godziny temu, bruski16 napisał: Witam wyjąłem ten silniczek wycieraczek podgiąłem blaszki i jest okej ale 2 razy zdarzylo mi się takie coś że wycieraczki dwa razy przejechały po szybie i powróciły na swoje miejsce. Może coś z przełącznikiem jest albo jest do wymiany? Ja miałem taki sam problem jak opisujesz w audi a4 b7. Nie wiem czy jest taki sam mechanizm w b5, ale u mnie zacierał się mechanizm. te bolce na których osadzone są ramiona wycieraczek obracają się w aluminiowych gniazdach. Na dole i na górze tych gniazd są tulejki mosiężne a pomiędzy nimi pustka i gdy tam dostanie się wilgoć to aluminium utlenia się i puchnie zaciskając bolec. więc póki jeszcze działają to radzę wyjąć mechanizm, rozebrać na części usunąć utlenione aluminium, nasmarować i poskładać. I oczywiście lepiej jest założyć nowe oringi zeby mieć spokój na dłużej. U mnie wycieraczki w ogóle przestały ruszać i długo męczyłem się żeby rozebrać mechanizm i nic nie połamać, na forum kilku pisało że niestety zdarzyło się że aluminium pękało przy wybijaniu bolca.
bruski16 Opublikowano 3 Lipca 2018 Autor Opublikowano 3 Lipca 2018 6 godzin temu, Maro1217 napisał: Ja miałem taki sam problem jak opisujesz w audi a4 b7. Nie wiem czy jest taki sam mechanizm w b5, ale u mnie zacierał się mechanizm. te bolce na których osadzone są ramiona wycieraczek obracają się w aluminiowych gniazdach. Na dole i na górze tych gniazd są tulejki mosiężne a pomiędzy nimi pustka i gdy tam dostanie się wilgoć to aluminium utlenia się i puchnie zaciskając bolec. więc póki jeszcze działają to radzę wyjąć mechanizm, rozebrać na części usunąć utlenione aluminium, nasmarować i poskładać. I oczywiście lepiej jest założyć nowe oringi zeby mieć spokój na dłużej. U mnie wycieraczki w ogóle przestały ruszać i długo męczyłem się żeby rozebrać mechanizm i nic nie połamać, na forum kilku pisało że niestety zdarzyło się że aluminium pękało przy wybijaniu bolca. Nie wiem może mam coś z przełącznikiem wycieraczek będę musiał kombinować
Maro1217 Opublikowano 4 Lipca 2018 Opublikowano 4 Lipca 2018 19 godzin temu, bruski16 napisał: Nie wiem może mam coś z przełącznikiem wycieraczek będę musiał kombinować A mechanizm lekko chodzi?? wycieraczki szybko się obracają jak się włączy czy tak w zwolnionym tępie? Ja też myślałem że coś z elektryką ale okazało się że to była wina mechanizmu, silnik był obciążony i może jakieś błędne sygnały odbierał przekażnik...
bruski16 Opublikowano 5 Lipca 2018 Autor Opublikowano 5 Lipca 2018 22 godziny temu, Maro1217 napisał: Na normalnym wolnym trybie. Co do mechanizmu to chyba kupie nowy nie będę się bawił
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się