Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Problem z przełączeniem z benzyny na gaz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich

chciałbym rozwiązać mój problem,zacznę od tego że, to 1.8T z sekwencją sirocco. Codziennie podczas pierwszego przełączenia na gaz silnik gaśnie, później jest ok.wczoraj byłem w warsztacie u gazowników podpieli komputer coś podczyścili (koło filterka gazu) i sprawdzili czy nie ulatnia się gaz.na kompie nic nie znaleźli,gaz się nie ulatnia.Dziś odpalam jadę i próba przełączenia nie powiodła się. straciłem 50 zł (oby ostatnie).Inny fachowiec powiedział,że to może być listwa wtryskowa,którą trzeba wyczyścić.Może ktoś z was miał taki problem pomóżcie.dzięki

chciałbym jeszcze dodać,że ubywa mi płyn chłodniczy cut ciut może to jest ważne, zupełnie się na tym nie znam

Opublikowano

witaj na początek odkręć szlałf ten co Jadzię do listwy wtryskowej i nalej tam zwykłego paliwa do pełna zakręć i odpal na benzynie wkręć go na 4 tysiące i wtedy przeżuć na gaz tą operacie powtórz trzy razy będziesz miał pewność ze wtryski są czyste co do płynu to postaw go w garażu lub na podkurku podłuz karton i zaobserwuj czy gdzieś ni cieknie jak nie to na bank uszczelka pod głowicą

Opublikowano

u mnie jest coś podobnego, z tym ze płyn mi nie ucieka. Jak auto postoi na mrozie calą noc to następnego dnia w momencie przełączenia z benzyny na gaz jest chwilowy zanik mocy (cos jakby chodził na 3 gary), po kilku sekundach ustaje i wszystko jest ok.[br]Dopisany: 21 Luty 2009, 23:37_________________________________________________dodam jeszcze, ze jek puszcze go w tym czasie na wolne obroty to gaśnie. acha i na pewno nie są to zatkane filterki, bo te juz wymieniałem i dalej to samo.

Opublikowano

Witam.

Nie wiem czy wam to w czymś pomoże bo ja mam instalację II generacji i też miałem tak że po nocy gdy przełączał się na gaz to gasł i okazało się że był brudny silnik krokowy od gazu i przeczyszczenie pomogło. Po prostu zbiera się tam taka maż która zamarza na mrozie i nie podaje paliwa na początku dopiero jak się rozrusza. Pewnie musicie coś przeczyścić.

Pozdrawiam

Opublikowano

Czasem informacje z forum nie wystarczają.

Ja też mam Siroco i z podobnym problemem bujam się od początku tej zimy. Choc wcześniejsze dwie zimy jeżdził super.

Wyczyściłem wszysko na lux wymieniona membrama w parowniku i filtry, kilka razy robiona kalibracja i ciągle to samo. Aż nareszcie zauważyłem że po dłuższym postoju wzrasta ciśnienie, okazało się że reduktor nie domykał i przepuszczał gaz, w chwili przełączenia poprostu zalewało silnik. Od dwóch dni jest dobrze zobaczymy co dalej.

Opublikowano

nex, widzałem ten pierwszy temat z tym, ze stwierdziłem iż raczej mnie nie dotyczy, bo tego typu stacje omijam szerokim łukiem. 95% gazu tankuje na Orlenie, a te 5% to tylko wtedy gdy w poblizu nie ma orlenu i zawsze jest to inna markowa stacja typu BP, Statoil itp. Mimo wszystko dziękuję Tobie jak i innym za zaintereswoanie i pomoc. Z pewnością nie zapomną o tym wspomniec w poniedziałek Panu od gazu.

Opublikowano

mam podobnie od soboty, musze dobrze rozgrzac silnik żeby chodził an gazie (mam zwykłą instalacje) podjechałem do warsztatu dzis i gość mi powiedział że tej zimy to jest normalne z większoascia aut sie tak dzieje, powiedzial ze trzeba wyczyścic parownik - membrane ze tam zebral sie syf, cala operacja wraz z regulacja gazu kosztuje 80 zł, może ma ktoś instrukcje jak to zrobić domowym sposobem

Opublikowano

podstawa.. zeby szukac przyczyny gasnięcia przy pierwszym przełączeniu trzeba znac wskazanie sondy w tym momencie czy za ubogo czy zalewa i wtedy szukac przyczyn...

Opublikowano

podstawa.. zeby szukac przyczyny gasnięcia przy pierwszym przełączeniu trzeba znac wskazanie sondy w tym momencie czy za ubogo czy zalewa i wtedy szukac przyczyn...

A masz jakiś pomysł żeby się dowiedzieć?? To są ułamki sekund i nie bardzo widzę szansę wypatrzeć, a nigdzie się nie zapisuje. Mam oba interfejsy, do benzyny i do gazu i tak jest ciężko zdjagnozować. Pozostaje metoda prób i błędów, bo jak już raz zaskoczy to przełancza super, a po około 8 godz. problem wraca.

Współczuję tylko tym co z takim problemem lądują u "gaziaży" .... ale można kasy zostawić :wallbash:

Opublikowano

witam ja zacząłem ten wątek,po pierwszej wizycie wtopiłem u gazownika już 50 zł nie pomogło,wczoraj przeczyściłem przepustnicę i listwę wtryskową też nie pomogło, mam sekwencję ustawioną na 30 stopni może to za mało?mam również uszkodzoną wiskozę zapierdziela od razu po uruchomieniu silnika tak jakby weszła już na 92 stopnie i nie da się jej zatrzymać, może ona bardzo chłodzi i to ma wpływ na przełączenie benzyny na gaz

proszę o dalszą pomoc dzięki

Opublikowano

Ja próbowałem podnieść temp. do 35st. i nie pomagało. Dopiero wymiana gumki w parowniku, dała narazie efekt. Tylko nie chodzi tu o membranę tylko o gumkę która domyka przepływ gazu w parowniku. Myślę jeszcze o założeniu podgrzewania listwy, ale nie tego z allegro bo to chore pieniądze kosztuje jak to można zrobić z oporników ceramicznych i termostatu żeby nie grzało kiedy nie trzeba - koszt około 30zł + dłubanko.

Opublikowano

zdecydowanie da się zaobserwowac po sondzie czy za ubogo czy za bogato

No to może mnie oświecisz jak to w praktyce zrobić ?

Normalnie sonda pracuje, wykonuje około 1 zmiany napięcia na sekundę od 0-1V. To teraz mi powiedz jak zaobserwować w chwili próby przełączenia jak zgaśnie.

Wg. moich obserwacji jest to raczej problem że jest za dużo gazu bo jak jest za mało to automatycznie wraca na benzynę.

Opublikowano

podłączona też do gazu

Opublikowano

no to odpal auto poczekaj az się rozgrzeje w programie gazowym dokonaj przełączenia na gaz bez przygazówki i patrz na wskazanie sondy w momencie przełączania , u Ciebie musi być albo za bogata lub za uboga skoro gasnie ( nie ma chu...).

-jezeli ubogoI( znaczy w momencie przełączania nie ma fizycznie gazu w komorze) to albo przciagnac trzeba nakładanie sie faz podawania benzy w trakcie przełączania, brudna listwa wtryskowa, brudny elektrozawór, rozkalibrowane wtryski( sprawdz czasy wtrysków benzy na gazie czy są równe),nieszczelniośc w układzie

- jezeli bogato ( za dużo benzy i gazu na raz ) , zmniejszenie czasu nakładania faz, rozkalibrowane wtryski

:hi:

Opublikowano

:confused4: No i nic nowego nie wniosłeś do sprawy.

Oczywiście masz rację że jest albo za bogato albo ubogo bo jak by było dobrze to by działało. :wink4:

Sekwencja Sirocco ma tak że bez przygazówki się nie przełączy , w chwili osiągnięcia temp. otwiera zawory, ale dopiero jak obroty wzrosną i na opadaniu dopiero startuje listwa.

Robiłem takie próby jak mówisz ale po wskazaniach sondy nie da się nic wywnioskować, bo są to zmiany tak szybkie że nic nie zobaczysz.

Czyszczenie i kalibracja całego układu robiona wielokrotnie. U mnie winna była gumka w parowniku która się skurczyła o 0.3mm na grubości i parownik widocznie nie domykał dobrze choć samo ciśnienie trzymał na ustawionym poziomie, podczas pracy. Taki duperel a męczyłem się z układem pewnie ze dwa miesiące, rozbierałem, czyściłem, wymieniałem, aż trafiłem.

A mapa wygląda tak

mapai.png

[url=http://g.imageshack.us/img13/m

Opublikowano

aramis piszesz cytuję : No i nic nowego nie wniosłeś do sprawy.

..a czego sie spodziewałeś , inaczej nie da sie tego sprawdzic , ciagniesz wątki dla zasady czy dla bicia punktów, znasz przyczynę a symulujesz jakieś wady instalacji

a tak na marginesie to da sie sprawdzic wskazanie sondy tylko trzeba chcieć... :angry:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...