Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automatyczne otwieranie bagaznika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!! Da się zrobić automatyczne otwieranie bagażnika w sedanie, trzeba coś dokupić słyszałem ze potrzebna jest pompka i sprężyny, trzeba coś przerabiać ?

Opublikowano

Cześć, 

Też szukam jakiegoś wątku w tym temacie, jak na razie dowiedziałem się że trzeba przerabiać zawiasy np na takie od rs4 bo podobno fabryczne w sedanie nie wytrzymują takiej siły silniejszych siłowników ze sprężynami. Niektórzy montują same siłowniki ze sprężynami bez wymiany zawiasów ale nie wiem jak im się to sprawdza, fajnie jak by się ktoś wypowiedział kto ma to zamontowane. Pisałem do firmy która sprzedaje te rozwiązania na allegro i do sedana nie robią, pewnie własnie dlatego ze siła zbyt duża do ori zawiasów... 

 

Opublikowano

mam do sprzedania taki ori komplet zawiasów

Opublikowano

Cześć

Wzorując się na sposobie z avanta z niebieskimi sprężynkami które wypychają klapę do góry po naciśnięciu przycisku na pilocie postanowiłem pójść tym tropem.

W sedanie na złożonym siłowniku pozostaje 49 mm luzu. Czyli trzeba szukać sprężyn które po ściśnięciu będą miały przybliżone wartości i mniej więcej siłę koło 800N . Na allegro znalazłem sprężynki o długości 76 mm ( koszt 22 zł za jedną) które po max ściśnięciu mają 47,5 mm i 715 N .  Jako że klapa sedana jest dużo lżejsza niż audi avant myślę że to wystarczająca siła żeby ją wypchnąć na tyle by siłowniki już wyciągnęły do góry.

Sprężynki otrzymam zapewne w piątek, także będę pisał jakie efekty uzyskałem. Będę próbował na razie na siłownikach które są aktualnie założone w moim audi czyli używanych . Gdy były nowe miały 650 N .  

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj założyłem sprężynki i jeden oring na każdy teleskop ale przy temperaturze 8 stopni i starych siłownikach efekt mizerny ,klapa się nie podnosi. Jeśli moje siłowniki są od nowości to zapewne są dużo słabsze niż nowe. Kolejny etap zakup nowych siłowników i ponowna próba. Sprawdzę jeszcze i przesmaruję wszystkie połączenia zawiasów żeby opory podnoszenia były jak najmniejsze, przy małej pomocy klapa sie unosi ale widać że siłowniki ledwo ciągną.

Edytowane przez smateusz92
Opublikowano

Podeślij mi jak możesz na priv jakie to są sprężyny 

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie

Dziś przyszły nowe siłowniki Krosno 650 N

Jednak pojawił się problem gdyż owe siłowniki są inaczej skonstruowane niż te fabryczne, a mianowicie mają dłuższy siłownik a mniej pręta wystaje i jak zmierzyłem po złożeniu klapy zostaje ok 39-40 mm luzu natomiast w starych było to 49 mm. po założeniu sprężynek , które mam klapy nie da się zamknąć gdyż sprężynki są po prostu za długie. Moc nowych siłowników jest na prawdę duża , bez sprężynek wystarczy mała pomoc ręką i klapa się podnosi więc po założeniu krótszych na pewno wszystko będzie pięknie działało. Kolejny etap to dobór nowych sprężynek , krótszych do nowych siłowników.

Tutaj link do aukcji ze sprężynkami różnych długości :

https://allegro.pl/listing?string=automatyczne otwieranie klapy bagażnika sprężyna&order=m&bmatch=baseline-cl-pn-uni-1-2-1017

Edytowane przez smateusz92
Opublikowano (edytowane)

        Zakupiłem niebieskie sprężynki o długości 51 mm , będą wg mnie idealne. po założeniu ich bez żadnych dystansów typu oring podkładka mamy już 532 N a poprzez dokładanie podkładek i zwiększanie kompresji sprężynki można dojść do 800 N ale myślę że taka siłą na pewno nie będzie potrzebna . Sprężynki przyjdą za pewne w poniedziałek lub wtorek także będę pisał jak efekty.

Na koniec jak wszystko się uda i będzie działało opiszę cały projekt żeby kupić sobie od razu wszystko odpowiednie a nie metodą prób i błędów jak ja xD 

 

 

Edytowane przez smateusz92
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich ponownie

Dziś pełny sukces otrzymałem sprężynki i wszystko pięknie działa. Jednak musiałem użyć dwóch podkładek i małego oringa łącznie grubość ok. 5-6 mm plus niebieska sprężynka 51 mm . Klapa pięknie bez zająknięcia unosi się do góry przy temperaturze 15 stopni . Jak się przekonałem wpływ na działanie mają wszystkie opory : zawiasy, przyleganie uszczelek itd. Polecam wszystko sprawdzić i przesmarować jakimś penetrantem i wazelina techniczną. Po ok. pół godziny wyszedłem sprawdzić i klapa nie chciała się podnieść za pierwszym razem jednak później już super się unosiła. zamienię ten oring na jeszcze jedną podkładkę gdyż każdy milimetr to kilka niutonów więcej bądź mniej. Filmik jak to wygląda :

 

 

Edytowane przez smateusz92
Opublikowano

Jednak nie gwarantuje działania tego zestawu, po kilkunastu minutach niestety klapa nie chce się unieść jednak jak raz się lekko pomoże to później podnosi się idealnie, nie wiem dlaczego. 

Opublikowano

Jednak nie gwarantuje działania tego zestawu, po kilkunastu minutach niestety klapa nie chce się unieść jednak jak raz się lekko pomoże to później p

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Z moich obserwacji wynika, że problem leży w tym iż po zamknięciu klapy siłownik kładzie się w poziomie i ta siła działa nie w tym kierunku co trzeba. Trzeba jeszcze wykminić jakiś patent który by troszkę prostował cały układ zawiasów na wstępie. Auto postoi pół godziny klapa się nie chce otworzyć natomiast otwieram wyciągam coś idę do sklepu wracam otwiera się, wracam 4 km do domu otwiera się, no jednak w sedanie jest to ciężki orzech do zgryzienia. Jeśli chodzi o sprężynkę itd to większej siły nie trzeba. Spróbuję jeszcze odwrócić teleskopy do góry nogami, bo są wykręcanym trzpieniem do dołu, może to coś zmienić chociaż nie wiem czy to tak spasuje.   Pozdrawiam 

Edytowane przez smateusz92
Opublikowano

I co zmienilo sie cos?

Opublikowano

Szwagier ma w Astrze taki patent podpatrze jak to tam rozwiązali i może coś wymyślimy ?

Opublikowano

Myślałem dużo nad tym jak to rozwiązać. Jedynie trzeba zastosować coś co unosi klapę o jakiś centymetr po zwolnieniu zamka bo tyle dosłownie wstarczy. Spróbuję do tych gumowych korkow które są w klapie przymocować sprężynki które by odpychały klapę, wstępnie mam pomysł jak to zrobić. 

Opublikowano

Dlatego ja jestem za tym aby montować zawiasy ze sprężynami jak ori i nie ma problemów żadnych. Odpowiednie siłowniki i wszystko ładnie się otwiera i hamuje na końcu. Tylko cena zestawu trochę kosztuje.
Łopata za odkopanie? hehe W każdym razie odboje można by było zastosować, chyba w a6 c6 są montowane fabrycznie ciekawe jak z średnicą montażową, ale to już rozkmina dla kogoś kto będzie szedł w kierunku samych jakiś sprężynek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...