zioowo Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 (edytowane) Cześć, przedstawiam Wam auto, które nabyłem w zeszłym roku od forumowicza @matex91 Na początek chciałem mu bardzo podziękować za to, że miał tak bardzo uszanowane i zadbane auto, dzięki niemu mogłem szybko podszykować je pod siebie. Krótko o najważniejszych cechach tego samochodu: Układ napędowy: - 1.8T BEX - Quattro - Manual 6G - Sportowe zawieszenie fabryczne 1BV Sportowe zawieszenie B12 Pro-Kit (E90-15-006-08-22) + stabilizator tylny RS4 - Koła 18' // DUNLOP SPORT MAXX RT2 235/40/18 Wyposażenie fabryczne (tylko ciekawsze pozycje): - Pakiety S-LINE wewnętrzny i zewnętrzny - W pełni elektryczne i podgrzewane sportowe fotele/kanapa RECARO + schowki pod fotelami - Pakiet oświetlenia przestrzeni nóg/drzwi - Tylna elektryczna i boczne rolety przeciwsłoneczne - Nagłośnienie BOSE - Tempomat - Zegarek radiowy - Brak oznaczeń przód/tył Modyfikacje zastane: - Mapa 210KM/320nm, - DP 2.75 - Wtryskiwacze 430cc Za mojej kadencji: - 2x Buzzer 90mm - Zmieniarka MP3 - Nowe ogumienie na lato i koła na zimę - Nowe elementy zawieszenia LEM 1BV, GEO - Kilka zabezpieczeń dla intruzów - Dywaniki SLINE - Pełny serwis okresowy. - Sportowe zawieszenie B12 Pro-Kit (E90-15-006-08-22) - Stabilizator tylny RS4 Co dalej ? - aktualnie chyba nic, utrzymywać perfekt stan i nie robić zbyt dużo kilometrów, nie męczyć zbytnio bo ma już swoje lata Kilka poglądowych fotek (niestety z telefonu): Edytowane 5 Maja 2019 przez zioowo
marekgolczynski Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Nie robić zbyt dużo kilometrów?
zioowo Opublikowano 19 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2018 (edytowane) Auto ma już swój wiek, więc na dłuższe trasy używamy innego (bardziej komfortowego, oszczędniejszego, cichszego), stąd też kilometry będą przyrastały powoli (tylko lokalne trasy), Dodatkowo 1BV i bardzo krótka skrzynia też nie jest domeną tego samochodu do jazdy na dłuższe wycieczki. Edytowane 19 Czerwca 2018 przez zioowo update
dayd_4 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Opublikowano 20 Czerwca 2018 15 godzin temu, zioowo napisał: Auto ma już swój wiek, więc na dłuższe trasy używamy innego (bardziej komfortowego, oszczędniejszego, cichszego), stąd też kilometry będą przyrastały powoli (tylko lokalne trasy), Dodatkowo 1BV i bardzo krótka skrzynia też nie jest domeną tego samochodu do jazdy na dłuższe wycieczki. Ładna sztuka. Bardzo ładny kolor. A na wakacyjne wypady autostradowe, nie ma nic lepszego niż 1BV i quattro!!! Pozdrawiam
zioowo Opublikowano 20 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2018 (edytowane) Dzięki Dawid, przeglądałem właśnie Twój wątek, również piękne auto, bardzo ciekawe mody i ogromna ilość pracy (szacun!). Edytowane 20 Czerwca 2018 przez zioowo update 1
matex91 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Ciesze sie , ze samochód trafił w dobre rece . Myśle ze bedzie tak do samego końca bo ciezko o taki egzemplarz
zioowo Opublikowano 5 Września 2018 Autor Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) Miałem nic nie robić, ale w poszukiwaniu poprawy jakości prowadzenia auta zmieniłem dobry fabryczny setup 1BV na B12 PRO-KIT (E90-15-006-08-22) oraz zamieniłem tuleje wahaczy reakcyjnych z LEM'a na MEYLE HD. Na temat moich odczuć z prowadzenia auta po tych zmianach napiszę za jakiś czas jak się trochę zestaw ułoży . Edytowane 5 Września 2018 przez zioowo
Diablo Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 W dniu 19.06.2018 o 21:09, zioowo napisał: Auto ma już swój wiek, więc na dłuższe trasy używamy innego (bardziej komfortowego, oszczędniejszego, cichszego), stąd też kilometry będą przyrastały powoli (tylko lokalne trasy), Dodatkowo 1BV i bardzo krótka skrzynia też nie jest domeną tego samochodu do jazdy na dłuższe wycieczki. BEX ma krótką skrzynię? Ja mam BFB i na 6 biegu przy 3,5tyś obrotów jedzie 160
Diablo Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 12 minut temu, zioowo napisał: Miałem nic nie robić, ale w poszukiwaniu poprawy jakości prowadzenia auta zmieniłem dobry fabryczny setup 1BV na B12 PRO-KIT (E90-15-006-08-22) oraz zamieniłem tuleje wahaczy reakcyjnych z LEM'a na MEYLE HD. Na temat moich odczuć z prowadzenia auta po tych zmianach napiszę za jakiś czas jak się trochę zestaw ułoży . Miałem taki setup w B5 i na pewno jest bardziej komfortowy niż 1BV który mam teraz, ale jeśli chodzi o trzymanie się drogi to BV robi to znacznie lepiej. Choć pewnie duże znaczenie ma tu Quattro i wielowachacz z tyłu.
zioowo Opublikowano 5 Września 2018 Autor Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) BEX przy 3,5k obr. jedzie dopiero 140km/h. Edytowane 5 Września 2018 przez zioowo
Diablo Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 4 minuty temu, zioowo napisał: BEX przy 3,5tyś jedzie dopiero 140km/h. Kurcze, to dziwne, że wsadzili dłuższą skrzynię do słabszego silnika
zioowo Opublikowano 5 Września 2018 Autor Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) 38 minut temu, Diablo napisał: Kurcze, to dziwne, że wsadzili dłuższą skrzynię do słabszego silnika Taka jest specyfika skrzyni HER 6G, mimo wszystko samo jej działanie jest moim zdaniem znakomite i jest to bardzo precyzyjna skrzynia (oczywiście przydałby się dłuższy 6 bieg) Edytowane 5 Września 2018 przez zioowo
Diablo Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 34 minuty temu, zioowo napisał: Taka jest specyfika skrzyni HER 6G, mimo wszystko samo jej działanie jest moim zdaniem znakomite i jest to bardzo precyzyjna skrzynia (oczywiście przydałby się dłuższy 6 bieg) Faktycznie. Dzięki za link
zioowo Opublikowano 15 Września 2018 Autor Opublikowano 15 Września 2018 (edytowane) W dniu 5.09.2018 o 12:11, zioowo napisał: Miałem nic nie robić, ale w poszukiwaniu poprawy jakości prowadzenia auta zmieniłem dobry fabryczny setup 1BV na B12 PRO-KIT (E90-15-006-08-22) oraz zamieniłem tuleje wahaczy reakcyjnych z LEM'a na MEYLE HD. Na temat moich odczuć z prowadzenia auta po tych zmianach napiszę za jakiś czas jak się trochę zestaw ułoży . Po przejechaniu około 500km na nowym zestawie mogę napisać kilka słów na temat moich obserwacji i odczuć: 1. Obniżenie: Dzień przed zmianą zmierzyłem odległość od styku opony z podłożem do błotnika dla każdego z kół na zawieszeniu 1BV oraz w dniu założenia nowego zestawu B12. Wynik tego był taki, że dla każdego z kół odnotowałem obniżenie równo o 10mm, czyli zgodnie z założeniem Eibacha wyszyło -30mm na P/T vs -20mm 1BV. Miałem już wcześniej możliwość konsultowania się ze znajomym, którym z zestawu B12 PRO-KIT korzystał już w dwóch autach i według jego pomiarów finalne obniżenie można było ocenić dopiero po przejechaniu około 1000km, w związku z tym zakładam, że coś się jeszcze może układać i może jeszcze zejść niżej. 2. Komfort Tutaj muszę zdecydowanie potwierdzić to co w sumie można było przeczytać również i na naszym forum, tak ... zwiększenie komfortu czuje się już od pierwszego kontaktu z nierównościami, śpiącymi policjantami, zapadniętymi studzienkami i wszystkimi znanymi nam walorami miejskich dróg. Jest to efekt, który bardzo mi się spodobał i spowodował zdecydowanie mniejsza ilość wstrząsów przechodzących na karoserię, a finalnie na ciało kierowcy (bardzo dobre tłumienie.). Warto jeszcze dodać, że efekt wyrywania kierownicy na koleinach i nerwowość auta w takich warunkach znacząco się zmniejszył, auto jeździ spokojniej i nie wymaga ciągłej walki i uwagi, żeby utrzymać się w linii jazdy. Tak więc wreszcie mogę powiedzieć, że da się normalnie jeździć na oponach 235/40/18, co na 1BV było dosyć męczące. 3. Reakcja na ruchy kierownicy Zwiększyła się delikatnie szybkość reakcji na ruchy kierownicą, jednak nie potrafię określić czy to kwestia nowego zestawu B12 czy zmiany tulei wahaczy reakcyjnych z Lemfordera na Mayle HD. Bardziej zakładam to drugie, ponieważ taka była rada z dwóch różnych warsztatach w których otrzymałem informacje, że LMF nie jest już taki jak kiedyś i ich tuleje nie mają już takiej twardości/zwartości, dlatego też przy okazji wymieniłem je na MEYLE HD. 4. Prędkość i zakręty Nie zauważyłem potrzeby zmniejszenia prędkości na moich ulubionych szybkich zakrętach, ale też nie udało mi się tej prędkości zwiększyć. Inaczej mówiąc nie czuje, że na tym zestawie mogę sobie pozwolić na więcej podczas szybkiej jazdy po łukach niż na poprzednim 1BV. Niestety nadal w szykanach czuć tzw. body-roll, auto jednak swoje waży (myślę o stabilizatorze z RS4). 5. Geometria kół Ustawienia parametrów po zmianie na B12 zrobione zostały nadal dla zawieszenia 1BV, ponieważ producent B12 nie dostarczy żadnych parametrów wsadowych, więc najbliższe mu to właśnie 1BV. Ciekawostką było tylko to, że przy wyborze parametrów zawieszenia na komputerze do geometrii były nastawy dla Audi B6 na podstawie dwóch zakresów VIN'u dla 1BV, więc możliwe, że były jakieś zmiany parametrów na etapie produkcji modelu Audi B6. Druga sprawa to taka, że nie każdy warsztat ma świadomość istnienia takich nastawień, a nawet jeżeli ma to nie zawsze są one w bazie komputera.6. Warto ? Biorąc pod uwagę to co wyżej napisałem, wydawać się może, że odpowiedz jest oczywista. Faktycznie czuć, że amortyzatory Bilstein B8 wraz ze sprężynami Eibach PRO-KIT to dobrze zaprojektowany i odpowiednio wytestowany przez producenta zestaw. Dla moich potrzeb i wymagań jest zestawem lepszym od fabrycznego 1BV i zmianę oceniam na plus. Jednak z punktu widzenia finansów i racjonalnego myślenia to zmiana sprawnego zawieszenia 1BV na B12 już takie rozsądne nie było i można się zastanawiać czy faktycznie było warto. Na szczęście w takich sprawach ja i pewnie duża cześć z Was zamiast chłodnych kalkulacji włącza to gry emocje/pasje/hobby i dlatego uważam, że warto robić takie "zabawy" jeżeli wnoszą coś dobrego i tworzą nowe doświadczenia :). Edytowane 17 Września 2018 przez zioowo 2
Diablo Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 Dzięki za opinie ? Miałem to zawieszenie w B5 i faktycznie to bardzo fajny zestaw. Tam zamiana była z seri BA więc różnica była ogromna. Teraz mam BV i jeśli bym je miał zmieniać na B12 to tylko dla komfortu na naszych drogach i ew. tego 1cm. w dół ? Faktycznie jedyny problem to kasa ? Dzięki za opinie i tak dokładny opis Twoich odczuć ?
zioowo Opublikowano 16 Września 2018 Autor Opublikowano 16 Września 2018 (edytowane) Diablo, z tego co widzę w Twoim wątku to właśnie założyłeś amortyzatory B8 (zakładam, że do sprężyn 1BV), więc jesteś już w połowie drogi. Jeżeli tak to jak oceniasz zmianę pełnego 1BV na B8 + sprężyny 1BV ?, bo ja tego nie testowałem. Myślałem o takim połączeniu, ale czułem, że lepiej zaryzykować cały komplet, żeby nie robić tego na raty. Edytowane 16 Września 2018 przez zioowo
Diablo Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 23 minuty temu, zioowo napisał: Diablo, z tego co widzę w Twoim wątku to właśnie założyłeś amortyzatory B8 (zakładam, że do sprężyn 1BV), więc jesteś już w połowie drogi. Jeżeli tak to jak oceniasz oceniasz zmianę pełnego 1BV na B8 + sprężyny 1BV ?, bo ja tego nie testowałem. Myślałem o takim połączeniu, ale czułem, że lepiej iść bezpośrednio w cały komplet, żeby nie robić tego dwa razy. Tak, włożyłem te amory do BV. niestety nie mam porównania z org. amorami BV, bo były już zużyte. B8 to świetne amortyzatory i można je regenerować, choć w mojej B5 po 9 latach i ponad 100kkm. były jak nowe. Cały komplet da Ci jak napisałeś zdecydowanie większy komfort, bo Eibachy są progresywne i wybierają świetnie małe nierówności. Sprężyny BV chyba nie mają progresji, więc czuć to ma naszych drogach. Audi B5 nie miało wielowahacza na tylnej osi, więc w zakretach nie dawało takich możliwości jak B6, więc jeśli tak jak napisałeś trzymanie drogi w zakretach na obu tych zestawach jest takie samo to na naszych połatanych i dziurawych drogach zestaw który założyłeś będzie spisywał się lepiej.
zioowo Opublikowano 26 Września 2018 Autor Opublikowano 26 Września 2018 (edytowane) Załączam zdjęcia porównawcze po ułożeniu się zestawu B12. Zawieszenie ORI 1BV: Zawieszenie B12 PRO-KIT: W mojej ocenie na nowym zestawie auto ogólnie jest ciut niższe, a obniżenie jest równe na obu osiach (wcześniej na 1BV przód stał wyżej). Edytowane 26 Września 2018 przez zioowo
johnnythebest Opublikowano 26 Września 2018 Opublikowano 26 Września 2018 Dzięki za relację z pracy Teraz wiem co i jak gdy będę zmieniał amory ?
Diablo Opublikowano 26 Września 2018 Opublikowano 26 Września 2018 Faktycznie przód osiadł ładnie, tył troszkę też ? Osadzenie przodu można osiągnąć zmieniając talerzyki na te z B5, ale komfortu to nie zmieni, więc dla wyglądu to trochę za drogi mod, ale komfort sporo lepszy. Ja się jeszcze trochę pomęczę na BV
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się