Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 Sedan] 1.8T BEX, Quattro, 2xS-Line, 1BV/B12 Pro-Kit , Recaro, Bose / Zioowo


zioowo

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejna modyfikacja, która powinna poprawić prowadzenie samochodu, tym razem zmieniłem fabryczny tylny stabilizator 1BV na większy z B7 RS4.
W przypadku mojego auta przedni stabilizator dla zawieszenia 1BV jest taki sam jak w B6 S4 więc postanowiłem go zostawić i zająć się tylko tyłem.

Stan początkowy:
stabilizator tylny SLINE (1BV) średnica 18mm, waga 2.7kg.

IMG_0631.jpgIMG_0632.jpg

Stan obecny:
stabilizator tylny B7 RS4 średnica 22mm, waga 3.8kg

IMG_0591.jpgIMG_0592.jpg

Pełny zestaw potrzebnych części do zmiany:
8E0 511 409 AL - stabilizator
8E0 511 327 D - gumka x2
8E0 511 439 - opaska x2
N 101 277 07 - śruba x8
N 105 281 03 - śruba x2

Montaż jak zwykle w Allmotors -->

Jak trochę pojeżdżę to oczywiście podzielę się wrażeniami....

Edytowane przez zioowo
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach zmiany tylnego stabilizatora na model z Audi B7 RS4 chciałbym się podzielić wrażeniami z jazdy po przejechaniu kilku moich ulubionych tras.

W punktach co się zmieniło:

- ogólne poczucie większej zwartości auta (prowadzi się jakby było ciut mniejsze/lżejsze), wcześniej za szybszym ruchem kierownicy lewo/prawo najpierw reagował przód auta, a po chwili tył, teraz jest to prawie równoczesne.
- znacząco zmniejszyło się bujanie auta podczas szybkich zmian kierunków jazdy (tzn. body-roll), było to szczególnie irytujące wcześniej (na poprzednim tylnym stabie 18mm) np. gdy trzeba było awaryjnie zmienić kierunek jazdy podczas jazdy po szybkim łuku.
- granica bezpiecznej prędkości na ulubionych zakrętach zwiększyła się, można jechać szybciej ponieważ auto ma większą przyczepność (dociążają się mocniej koła będące na wewnętrznej części zakrętu) i czuje się większą pewność/stabilność .
- komfort jazdy w żaden sposób się nie pogorszył, bezpieczeństwo jazdy wrosło

Podsumowanie:

Po dwóch tygodniach jazdy uważam, że warto zrobić taką modyfikację, co więcej myślę, że każda A4B6/B7 powinna z takimi stabilizatorami wyjechać z fabryki, bo seria to jest jednak trochę słoń na wrotkach.
Muszę też wspomnieć, że ta modyfikacja należy do tych raczej subtelnych i nie należy tego kojarzyć z jakąś różnicą typu "niebo, a ziemia", ale z pewnością jest odczuwalna pozytywnie zaraz po zmianie.
Jak ktoś chce iść bardziej stanowczo i poczynić radykalną poprawę stabilności to trzeba sięgnąć po grubsze (dosłownie) i droższe rozwiązania z motorsportu (np. 034Motorsport Solid Rear Sway Bar. ew. H&R lub Eibach)

Porada:
Nie warto zaczynać od samego przedniego stabilizatora z dwóch powodów:

1) zwyczajowo w zależności od zawieszenia (1BA/1BE/1BV/1BD) macie prawdopodobnie już przedni stabilizator solidniejszy od tylnego
2) zmiana przedniego stabilizatora na mocniejszy pogłębi podsterowność A4 (szczególnie w FWD), a zmiana tylnego na sztywniejszy zrobi coś odwrotnego co jest zalecane.

Chcę zaznaczyć, że jest to tylko moja indywidualna ocena, która oczywiście może się różnić od innych opinii na ten temat. 
Jednak zamieszczam ją, bo może się komuś z Was przydać podczas rozważań typu "Jak tu poprawić fabrykę ?" :)

Edytowane przez zioowo
  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam takie pytanie: Nie zmieniałeś łączników jak zostało wskazane dla tyłu w tym artykule:

Zostawiłeś na starych i pasowały?

Ile wyniosła Cię usługa takiej wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączniki pasowały te, które były, celowo ich nie zamawiałem ponieważ przy okazji wcześniejszych modyfikacji (B12 PRO-KIT) miałem pełną rewizję wszystkich elementów zawieszenia i wszystko co się dało zostało wymienione na nowe.
Oczywiście jak ktoś dawno tam nie zaglądał to warto nowe łączniki dołożyć do listy zakupowej, żeby dwa razy warsztatu nie odwiedzać.
Ceny wymiany nie pamiętam, więc pewnie nie była to wysoka kwota.

Edytowane przez zioowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update na 150kkm:

zestaw TEXTAR na przód + dodatki od @dzik, zobaczymy jak to całe PRO+ będzie działać po dotarciu.

IMG_0824.jpginfo.jpg

 

Edytowane przez zioowo
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update na 151kkm:

zestaw hamulcowy spełnił swoje wszystkie założenia, skuteczność hamowania bardzo dobra, zero pisków czy wibracji, brak rudego nalotu (dobre zabezpieczenie przed korozją).

Przy okazji jak to w lutym zrobiłem okresową wymianę filtrów i płynów.

20190122_przeglad.jpg

Edytowane przez zioowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie. Układ jezdny masz już dopracowany ? Tarcze i klocki moim zadaniem wybrałeś bardzo dobre. Szkoda trochę, że przy zmianie nie dorzuciłeś tych 200-250zł. i nie zmieniłeś ich na 320, a widzę, że i tak regenerowałeś zaciski. Masz moc, fajne zawieszenie i hamulce, które wszyscy uważają za dużo gorsze od 320. Ja mam identyczne, i na razie wystarczają ale mam 160 koni, ty masz ponad 200  i pewnie  ponad 300Nm. więc jest już z czego hamować ?

Powiedz proszę, jakie są koszta takiego stabilizatora, bo widzę, że nówka z aso?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również uważam, że 320mm mają dużo większą skuteczność, jednak z kilku powodów postanowiłem zostać przy VIN'ie dlatego zdecydowałem się na seryjny zestaw na dobrych częściach.

Jeżeli chodzi o stabilizator z RS4 to kupiłem nowy OEM za dobrą cenę od kolegi @stanley i uważam, że jest to jeden z tańszych modów, który tak dużo dobrego wnosi do jakości prowadzenia tego auta.

Edytowane przez zioowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update na 151kkm.

Niektóre przyciski i pokrętła zaczęły się już mocno do mnie kleić, więc wymieniłem je na nowe.
Niby mała zmiana, a od razu zrobiło się przyjemniej we wnętrzu, auto znowu jak świeżo odebrane z salonu :)

 

IMG_0905.jpg

IMG_0933.jpgIMG_0934.jpg

Edytowane przez zioowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za sugestię, ale wątpię, żeby mnie taka zmiana w jakiś sposób uszczęśliwiła.
Będę trzymał się VIN'u, a zmiany, które będą odbiegały od wyposażenia fabrycznego muszą mieć mocne uzasadnienie.

 

Edytowane przez zioowo
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update na 153kkm.

Stare zdemontowane przyciski pojechały do regeneracji (może się kiedyś przydadzą: przełącznik świateł, sterowanie szyb :)), a przy okazji zestaw wszystkich przycisków, które są nad radiem. Początkowo chciałem jak poprzednio wszystko zamówić w ASO, ale jednak okazało się, że można to zrobić tylko częściowo (brakuje np. przycisków bez funkcji, zostały wycofane z produkcji).

W związku z tym w celu utrzymania odpowiedniej barwy i faktury postanowiłem zaryzykować i odesłać wszystkie na regenerację.

Finalnie wyszło tak jak na zdjęciu z czego jestem bardzo zadowolony, względem oryginału odrobinę grubsze są kontury liter i znaków oraz trochę inny jest znak rolety. Kolor i faktura wyszła idealnie, a więc wszystko dobrze się zgrywa z pozostałością.

IMG_1425.jpg

Po montażu:

IMG_1438.jpg

 

Edytowane przez zioowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update na 158kkm:

dzisiaj coś dla "serca" - nowy rozrząd i dodatki czyli paski i roleczki ...

IMG_2515.jpgIMG_2518.jpg

dodatkowo okresowa wymiana filtrów i oleju.

IMG_2516.jpgIMG_2519.jpg

Edytowane przez zioowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie niewiele się dzieje, auto głównie spędza czas w izolacji w garażu, jednak dzisiaj zabrałem je na przejażdżkę na małe wiosenne SPA do DG Gdańsk.
Trochę wody, trochę piany, mały detailing i woskowanie, pstryk, pstyk  … i  koniec wycieczki :)

IMG_2775.jpg

Edytowane przez zioowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update na 159kkm:

Tym razem awaria układu chłodzenia :(, kompresor klimatyzacji odmówił posłuszeństwa całkowicie, jednak od dłuższego czasu miał już dziwne kaprysy. Finalnie z racji wieku wpadło trochę więcej nowych części całego układu, żeby już nie wracać do tematu, czyli jak to mówią "raz, a dobrze".

IMG_0009.jpgIMG_0007.JPG


 

Edytowane przez zioowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny, zadbany sedanika, aż miło się przegląda temat ? powodzenia w modzeniu i szerokości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuję za pozytywny odbiór i miłe słowa.

P.S. Kamil - Twoje mody robią wrażenie, śledzę wątek, piękny Avant!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...