Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b7 2.0 tdi DORADZTWO, pomoc


qenik

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem kilka dni temu auto w automacie 2.0tdi. Wszystko ok ladnie przyspiesza i w sumie łądnie pracuje (trochę głośno ale mechanik na pierwszy rzut oka mówił, że praca jest OK) - świeci się kontrolka (check engine) - sprzedawca mowil ze to od egr bo zaslepiony. OK. Pojutrze jade na komputer to dokładniej zbadać i jak cos to kupie nowy. Problem jednak jest nieco inny.

 

1. ESP chyba nie dziala, swieci sie na pomarańczowo ikonka. Co może być przyczyną? 

2. Auto wpada w spore drgania i się telepie po uruchomieniu lub przełączeniu biegu na "P" W przypadku gdy mam na "D" jak stoję np. w korku to nie ma takiego problemu.

3. Sprzedawca mówił, że wymieniał niedawno olej, jednak mam obawy bo kiedyś kupiłem auto z zepsutym silnikiem zalanym jakimś zagęszczaczem i musiałem robić remont silnika...

Jak myślicie - zmienić teraz olej zeby sprawdzić czy wszystko jest ok czy narazie jezdzic i zobaczyc co się będzie działo? 

 

Pytania orientacyjne.

4* Wcześniej jeździłem oglądać nieco inne silniki oplowskie 2.0TDCI i przy włączonym silniku nie chlapał olej przy odkreceniu korka i ladnie dmuchało. Tutaj po odkręceniu korka powietrze praktycznie nie dmucha i chlapie troszkę olejem. Czy to normalne w tym silniku ? 
5*Do tej pory jezdzilem samochodami na benzyne i po odkreceniu korka było czyściutko. Tutaj jest sadza, smoła -jak palcem dotknę plastiku wewnątrz to cały palec czarny. Czy to normalne w dieaslu czy powód do niepokoju?

 

Bardzo proszę o pomoc i doradztwo, bo nie chcę się znów nadziać na minę. Samochód fajny, fajnie się jedzie no ale martwi mnie ten silnik czy nie jest przypadkiem zalany jakimś zagęszczaczem motodoktorem itd... nie kopci, nie dymi. Przejechałem nim 500km od kupna i w miarę równo pracuje jednak mam wrażenie że na początku było ładniej i nieco ciszej. Choć może mi się wydaje i panikuję. 

Edytowane przez qenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw komp, bo to wróżenie z fusów.

 

Ale kupno diesla w automacie bez sprawdzenia na kompie to dość oryginalny pomysł przyznam.

Edytowane przez golfagn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, golfagn napisał:

Najpierw komp, bo to wróżenie z fusów.

 

Ale kupno diesla w automacie bez sprawdzenia na kompie to dość oryginalny pomysł przyznam.

Jutro jadę pod komp... Bo ciężko ogólnie się dostać. 

 

Automat nic nie szarpie pięknie jedzie na pierwszy rzut oka ok. Cena była bardzo atrakcyjna od prywatnej osoby więc wziąłem... 

 

Jeżeli coś jest nie tak to ile czasu mam na zwrot z powodu wady ukrytej ? W poniedziałek kupiłem. 

Jeżeli w silniku jest moto doctor i jak go wymienię i cos padnke to jak później to udowodnić? Nagrywać proces wymiany, rachunek zdjęcia oleju czy jak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie masz miesiąc, praktycznie to widziały gały co brały i ciężko będzie cokolwiek zrobić żeby oddać znając życie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od osoby prywatnej to tylko pozew cywilny i sad..

miesiac to od wykrycia wady czas na zgloszenie sprzedawcy ale osobie prawnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, golfagn napisał:

Najpierw komp, bo to wróżenie z fusów.

 

Ale kupno diesla w automacie bez sprawdzenia na kompie to dość oryginalny pomysł przyznam.

 

27 minut temu, golfagn napisał:

Teoretycznie masz miesiąc, praktycznie to widziały gały co brały i ciężko będzie cokolwiek zrobić żeby oddać znając życie.

 

 

100% racji.

Co to za kombinowanie teraz z oddawaniem samochodu? Widziałeś kontrolkę, cena zaniżona... czego oczekiwałeś?

Gdybyś mi wyskoczył z tekstem o wadzie ukrytej to dosłownie bym parsknął śmiechem tym bardziej, że sprzedający nie kręcił z tego co idzie wyczytać z Twojej wypowiedzi.

Dziecinne zachowanie.

Poza tym sprawdzany był na stacji kontroli? Czy wszystkie łączniki, poduszki itd. są w porządku z tym trzęsieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, papadziordzio napisał:

 

100% racji.

Co to za kombinowanie teraz z oddawaniem samochodu? Widziałeś kontrolkę, cena zaniżona... czego oczekiwałeś?

Gdybyś mi wyskoczył z tekstem o wadzie ukrytej to dosłownie bym parsknął śmiechem tym bardziej, że sprzedający nie kręcił z tego co idzie wyczytać z Twojej wypowiedzi.

Dziecinne zachowanie.

Poza tym sprawdzany był na stacji kontroli? Czy wszystkie łączniki, poduszki itd. są w porządku z tym trzęsieniem?

Kontrolka Check Engine tłumaczona była zaslepionym zaworem EGR. Drugi EGR to koszt 400zl więc nie robię żadnego problemu gorzej jak silnik zalany jakimś badziewie lub zatajona wada pompowtryski. Jak narazie auto OK jutro jadę na doglebna analizę pod komputer, zmienię olej i mam nadzieję że sytuacja będzie klarowna. 

 

Na pewno wada ukryta to wyłączony ESP jak go włączę to się świeci na pomarańczowo. Tez nie będę robił problemów i se to zrobię. Najważniejsze żeby silnik nie był kombinowny.. Resztę zrobię. 

 

Tłumaczenie "widziały gały co brały" to jakiś żart. Nawet doświadczony mechanik nie jest w stanie stwierdzić na pierwszy rzut oka poważnej awarii bez pojechania do ASO a co dopiero przysłowiowy Kowalski. Według tego co piszecie to można komuś sprzedać pasztet z ukrytymi wadami i ta osoba nie może dochodzić swoich praw?? 

 

Edytowane przez qenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co doświadczony mechanik ma jechać do ASO?

 

Stary, nie znasz się to nie kupuj albo weź auto na stację kontroli przed zakupem. Teraz sprzedający wszystkiego się wyprze, kontrolki pokazywały błędy i tak kupiłeś auto a teraz masz wątpliwości? To żart?

 

Możesz dochodzić swoich praw, ale więcej wydasz na prawnika niż zyskasz o ile coś się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, golfagn napisał:

Po co doświadczony mechanik ma jechać do ASO?

 

Stary, nie znasz się to nie kupuj albo weź auto na stację kontroli przed zakupem. Teraz sprzedający wszystkiego się wyprze, kontrolki pokazywały błędy i tak kupiłeś auto a teraz masz wątpliwości? To żart?

 

Możesz dochodzić swoich praw, ale więcej wydasz na prawnika niż zyskasz o ile coś się uda.

Dokładnie, radzimy Ci tylko @qenik żebyś nie szedł drogą żadnego oddawania tylko przede wszystkim porządnej diagnozy.

Będąc szczerym powiedziałbym na miejscu sprzedającego, że miałeś ze sobą laptopa i jakiś kabel wpinałeś w samochód.

Poza tym jeżeli chodzi o pompowtryski również idzie tak na prawdę zdiagnozować "na oko" samemu, że zaczyna się coś z nimi dziać dlatego nie udowodnisz wady ukrytej, gwarantuję. 

Niestety większym bólem są perełki z przebiegami 200k i pięknie świecącym lakierem a pod spodem trumna ze spawanymi podłużnicami w cenie do tego zawyżonej bo przecież zdjęcia niczym u "magika z Płocka".

Życzę żeby wszystko było pierdołami i żebyś ogarnął autko na tip top a ogólny koszt wyszedł taniej niż ceny rynkowe B7. Nie napisałeś za ile kupiłeś dlatego bufor może być akurat taki, że naprawisz, będziesz wiedział co masz wsadzone i pojeździsz długo i bezawaryjnie.

Nie rozumiem tylko co z kontrolką ESP. 

Jak kupowałeś nie świeciła się i po wyłączeniu jej raz świeci się cały czas? Przecież jak wyłączasz przyciskiem to świeci się na żółto kontrolka informująca, że jest out - chociaż w praktyce po wyłączeniu i tak trzyma samochód w ryzach i na krętej drodze i tak się będzie wpierniczał niestety między Ciebie a samochód ?.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie byłem pod komputerem no i faktycznie jest to Egr. Dwa pompowtryski delikatnie słabiej ale mieszczą się w normie. Wszystko wskazuje na to że jest OK :)

 

Teraz pytanie. Co jest lepsze... To zaslepic Egr i wyciąć go z systemu czy kupic nowy? Jest wiele opinii na ten temat.. Mechanik radzi mi wyciąć... Zdrowsze dla silnika.  

 

 

Kolejna sprawa. Jaki olej idzie do multitronica? Atf dextron będzie dobry? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko z autem jak narazie OK. 

 

Martwi mnie jedynie "telepanie" na biegu P i tak jakby akustycznie nierówna praca silnika gdy jest zimny. 

 

Mechanicy u mnie na wiosce twierdzą że to normalne w tych silnikach i żeby się nie przejmować... Serio...? 

Moze ktos podpowie co może być przyczyną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

telepanie na zimnymi na P to najprawdopodobniej dwumasa, a tak w ogóle to moim zdaniem z silnika 2.0 nie będziesz zadowolony bo to bardzo awaryjny i kosztowny w eksploatacji silnik, ale jest do tego alternatywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu Tue Jul 10 2018 o 09:55, rafal8484 napisał:

telepanie na zimnymi na P to najprawdopodobniej dwumasa, a tak w ogóle to moim zdaniem z silnika 2.0 nie będziesz zadowolony bo to bardzo awaryjny i kosztowny w eksploatacji silnik, ale jest do tego alternatywa

Raczej to niedwumasa bo na niskich obrotach nie drży auto. Da się w ogóle jakoś sprawdzić stan dwumasy w automacie? A moze to pompowtryski? W sumie logi w normach się mieszczą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, qenik napisał:

Raczej to niedwumasa bo na niskich obrotach nie drży auto. Da się w ogóle jakoś sprawdzić stan dwumasy w automacie? A moze to pompowtryski? W sumie logi w normach się mieszczą. 

sprawdź jak odpala, czy nie słychać jakichś nieprawidłowości i czy nie tłucze się przy gaszeniu, bez demontażu skrzyni ciężko w inny sposób stwierdzić uszkodzenie dwumasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafal8484 napisał:

sprawdź jak odpala, czy nie słychać jakichś nieprawidłowości i czy nie tłucze się przy gaszeniu, bez demontażu skrzyni ciężko w inny sposób stwierdzić uszkodzenie dwumasy

Nic nie słychać pali na strzała lepiej jak moja stara B5 w benzynce. 

Pompowtryski jakoś się reguluje czy nie? Może wyregulowane nie są czy coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, qenik napisał:

Nic nie słychać pali na strzała lepiej jak moja stara B5 w benzynce. 

Pompowtryski jakoś się reguluje czy nie? Może wyregulowane nie są czy coś

musisz podjechać do kogoś kto takie rzeczy ogarnia, może to być to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2018 o 19:21, qenik napisał:

 

 

 

Teraz pytanie. Co jest lepsze... To zaslepic Egr i wyciąć go z systemu czy kupic nowy? Jest wiele opinii na ten temat.. Mechanik radzi mi wyciąć... Zdrowsze dla silnika.  

 

 

 

Do 2022 Polska ma wprowadzić przepisy unijne dotyczące obowiązkowego badania spalin w dieslach podczas przeglądu. Odpowiedz sobie sam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...