Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stopniowe wchodzenie na obroty przy rozruchu na zimnym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Z pewną dozą niepewności chyba mogę potwierdzić że głownym czynnikiem może być tu napinacz łańcucha wałków i własnie jego szybkie napełnienie ciśnieniem oleju...

Wcześniej jak tylko przychodziły zimniejsze poranki to własnie stopniowo wchodził silnik na obroty podczas odpalania.

Parę dni temu wymieniłem uszczelkę pod napinaczem faz , była jeszcze oryginalna, nigdy nie zmieniana i już bardzo zmęczona - ciekła mocno. Po wymianie samej uszczelki o dziwo od tamtego czasu silnik odpala wzorowo...

Moja teoria jest taka że stara uszczelka swoją nieszczelnością powodowała zapowietrzanie układu który zasila olejem napinacz i po odpaleniu chwile trwało zanim napinacz dostał ciśnienie  co powodowało nierówną prace silnika 

Edytowane przez soul87
Opublikowano (edytowane)

Ciekawe. Mam u siebie identyczny objaw. Też tak mi wchodzi na obroty za pierwszym odpaleniem rano.

Bałem się już, że to pęknięta głowica, ale widzę problem jest dość pospolity. Zamówiłem sobie tak czy inaczej tester na płyn aby to zmierzyć. Sprawdzę też tą metodę z upuszczeniem ciśnienia w zbiorniczku po jeździe i opalenie rano z odkręconym korkiem.

Od siebie mogę dodać, że:

-wymieniłem filtr paliwa 
-widać, że odma i zaworek PCV też już były wymieniane

Mierzyłem ciśnienie paliwa. Po przekręceniu kluczyka ląduje na 3 Bar i nie wiem czy tak powinno być. Później trzyma już te 4 bary.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

u mnie od wymiany uszczelki pod napinaczem 3 miesiace temu, problem ani razu się nie powtórzył. 

WIęc moja teoria jest taka że objawy są powodowane przez zbyt pożne napełnienie olejem napinacza. 

Opublikowano

A tak odnośnie tematu, chwilę nie zaglądałem, bo sytuacja trochę się uspokoiła, ale całkiem nie zniknęła. Generalnie też obstawiałbym, że sytuacja ma związek z ciśnieniem gdzieś, a nie z łańcuchem i podawaniem oleju. Bo to wsześniej się dzieje.

 

Opublikowano

u mnie do tej pory brak problemu, pomogla wymiana uszczelki pod napinaczem.... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...