Jump to content
0
chicel

2.0ALT przepływomierz i duże spalanie

Recommended Posts

Nie wiem czy odpowiedni dział ale Witajcie popsuł mi się przepływomierz błąd ESP wiec  wymieniłem na używkę która miałem już od dawna w szafce wszystko ok spalanie w normie lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów i falowanie obrotów czasami przy dojeżdżaniu do skrzyżowania jeździłem tak kilka miesięcy aż kupiłem kolejny przepływomierz w internecie oczywiście numery się zgadzają i tutaj pojawił się problem: spalanie około 14-16 litrów na trasie przy 140 km/h wcześniej było 11-12maxxx 

po odpaleniu ciepłego silnika i energicznym naciśnięciu pedału gazu samochód jakby miał się zadławić jest to jednorazowy objaw zaraz po przełączeniu się samochodu na gaz.

lecz na tej przepływce nie ma szarpnięć jazda jest bardziej płynna teraz moje pytanie:

czy po wymianie przepływki powinienem jechać do gazownika coś ustawiać bo może jest to wymagane stad tak wysokie spalanie czy jest jakiś inny powód ? 

No i drugie pytanie: czy poprostu kupić kolejny przepływomierz i  Zobaczyc ? 

Prosze o jakieś pomysły bo jak się domyślacie nie rajcuje mnie cena 35 zł za 100 km 😜 pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja pali 12 przy 80km/h na nowej przepływce haha :) Po 1. przepływka ori ? Zamiennik wywal od razu. Po drugie doprowadź silnik do stanu używalności na benzynie. Do sprawdzenia szczelność dolotu i podciśnienia. Potem wyregulować gaz. Spalanie powinno zejść.


Prawdopodobnie jedyne ALT w Quattro i manualu :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeplywka oryginalna naturalnie ale używka, tylko zaznaczam ze na poprzednich dwóch przepływkach spalanie 10-11 więc dziwi mnie dlaczego na tej przepływce aż tak wysokie spalanie....

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, chicel napisał:

czy po wymianie przepływki powinienem jechać do gazownika coś ustawiać bo może jest to wymagane stad tak wysokie spalanie czy jest jakiś inny powód ? 

No i drugie pytanie: czy poprostu kupić kolejny przepływomierz i  Zobaczyc ? 

Na pewno pasuje sprawdzić ustawienie ale najpierw jak masz możliwość to wrzuć log dynamiczny 2+33 zarówno na pb jak i lpg - to pokaże wskazania przepływki i korekty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam co prawda kabel za 40 zł i polskiego Vaga ale nie wiem gdzie to odczytać hehe pojadę w sumie w jakiś dzień do gazownika bo mam niestety 30km i zobaczymy co powiedzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dziale diagnostyka masz vaga/vcds więc jak masz kabel to nie widzę  problemu żeby to ogarnąć. Jak robić logi to też mnóstwo instrukcji jest zarówno tu na forum jak i filmików na youtube :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, chicel napisał:

Mam co prawda kabel za 40 zł i polskiego Vaga ale nie wiem gdzie to odczytać hehe pojadę w sumie w jakiś dzień do gazownika bo mam niestety 30km i zobaczymy co powiedzą.

Nie możesz uzupełnić profilu ?


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie trzeba jechać do gazownika. Pojedziesz, powiesz, że za dużo pali, zmniejszy dawkę i będzie ubogo. Jak masz kabel to logi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

byłem u gazownika i stwierdził ze za duże ciśnienie na parowniku zmniejszył z 1.3 bara na w sumie nie wiem ile, jeszcze nie wiem czy pali mniej ale napewno mam problem przy gwałtownym wciśnięciu gazu tak jakby się chciał przydusić dopiero startuje po 1 sekundzie, muszę wciskać gaz płynnie

czy mogła to być wina złego ciśnienia na parowniku ? Swoją droga co ma to wspólnego z wymiana przepływki skoro przed było dobrze 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to za gazownik, zmień go..

Jeżeli Ci dławi to sprawdź na VCDS parametry jakie pokazuje przepływomierz i sprawdź czy masz jakieś błędy..

Jeżeli to będzie wina gazu to może, któryś wtryskiwacz LPG jest zapchany syfem. Zawsze w programie LPG można zrobić test wtryskiwaczy i postawić jakąś diagnozę :)


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, k232 napisał:

Co to za gazownik, zmień go..

Jeżeli Ci dławi to sprawdź na VCDS parametry jakie pokazuje przepływomierz i sprawdź czy masz jakieś błędy..

Jeżeli to będzie wina gazu to może, któryś wtryskiwacz LPG jest zapchany syfem. Zawsze w programie LPG można zrobić test wtryskiwaczy i postawić jakąś diagnozę :)

No właśnie moj gazownik był na urlopie i dlatego pojechałem do innego, a da się to zrobić na polskim vagu ? Bo moj kabel nie działa z vcds.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, chicel napisał:

na polskim vagu

Da się ale musisz poszukać, ja Ci w tym nie pomogę bo nie używam polskiego Vag.


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, chicel napisał:

czy mogła to być wina złego ciśnienia na parowniku ? Swoją droga co ma to wspólnego z wymiana przepływki skoro przed było dobrze 

Stroił Ci to na korekty w czasie jazdy? Jak nie to wyrzuciłeś pieniądze w błoto i na pewno to nie będzie dobrze jeździć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie coś tam ustawiał na tych klockach potem kazał mi się przejechać  po 3 km na benzynie i na gazie i potem stwierdził ze wykres się nałożył i na tym się zakończyło. 

Jutro postaram się znaleźć ten blok z pomiarami przepływki tylko w jakiej jednostce jest to pokazywane żebym wiedział czego szukać :)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływ jest w g/s. To Ci naustawiał... :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety nie mogę się podłączyć do samochodu ciagle przywracanie komunikacji itp, może jakiś problem jest z komputerem bo czasami drzwi kierowcy nie otwierają się z pilota tylko muszę kluczykiem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naustawiał mi tak na ciepłym ze na zimnym jest tragedia szarpie jakbym strzelał ze sprzęgła a na ciepłym jest ok, muszę odwiedzić mojego gazownika zaufanego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...