Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 b7 1.8t regulacja WG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, nie mam za bardzo warunków i za wiele czasu żeby wziąć się regulację wg tak jak to powinno wyglądać.
Chciałem zapytać czy idzie to wyregulować nic nie odkręcając ? W sumie to dojście z góry jest dość dobre, ręce też mam szczupłe to może jest i szansa. 
Mógłby mi ktoś zaznaczyć na foto gdzie szukać dokładnie tej regulacji ? 
Muszę trochę podkręcić bo turbo słabo ładuje i jedzie się jak zwykłym 125km audi.

20180703_180434.jpg

Opublikowano

Najgorzej jest zdjąć blaszkę zabezpieczająca, potem już da radę bez problemu.

Opublikowano
12 minut temu, cysiek18 napisał:

Najgorzej jest zdjąć blaszkę zabezpieczająca, potem już da radę bez problemu.

Jak ja zdjąć ? Mógłbyś podrzucić tzn zaznaczyć dokładnie gdzie jest ta regulacja ? Tak jak widać to na zdjęciu :)

Opublikowano

Jest dokładnie miedzy turbina i blokiem silnika wiec na tym zdjęciu nie zobaczysz,

 

Opublikowano

Wracając do tematu to wczoraj patrzyłem pod maske i dojście dosyć jest do tej regulacji, nie jest jakoś idealnie ale idzie się tam dostać nic nie odkrecajac. 

I teraz mam pytanie ta pierwsza nakrętke muszę poluzowac czy całkowicie ją odkręcić ? Jak się dostać do tej drugiej ? Pierwsza wystarczy sięgnąć długą nasadka ale do drugiej nie ma dojścia.

Jak później wyregulowac ta wg ? Skąd będę wiedział że już jest wystarczająco wkrecona ? Wystarcza logi dynamiczne ? Czy lepiej by było odkręcić kata i patrzeć przy jakim ciśnieniu klapka się otwiera ? 

Opublikowano
W dniu 14.07.2018 o 13:58, mugolina napisał:

Wracając do tematu to wczoraj patrzyłem pod maske i dojście dosyć jest do tej regulacji, nie jest jakoś idealnie ale idzie się tam dostać nic nie odkrecajac. 

I teraz mam pytanie ta pierwsza nakrętke muszę poluzowac czy całkowicie ją odkręcić ? Jak się dostać do tej drugiej ? Pierwsza wystarczy sięgnąć długą nasadka ale do drugiej nie ma dojścia.

Jak później wyregulowac ta wg ? Skąd będę wiedział że już jest wystarczająco wkrecona ? Wystarcza logi dynamiczne ? Czy lepiej by było odkręcić kata i patrzeć przy jakim ciśnieniu klapka się otwiera ? 

Napisalem Ci na priv ale rozwijajac jeszcze Twoj temat. Jest blaszka zabezpieczajaca (ktorej ja juz dawno nie mam bo poszla w piz*u jak turbo bylo na stole). No i masz 1 nakretke kontrujaca a druga sluzy do regulacji. U mnie to wygladalo tak, ze wjechaly dlugie cienkie szczypce i bylo jechane po 1 mm jak krew z nosa ale poszlo. Druga tylko dokrecasz bodaj 10 mm i tyle. Niestety takie zabawy najlepiej robic jak turbo mamy na wierzchu bo tak to meka panska :P

Opublikowano
13 godzin temu, KubiaK napisał:

Napisalem Ci na priv ale rozwijajac jeszcze Twoj temat. Jest blaszka zabezpieczajaca (ktorej ja juz dawno nie mam bo poszla w piz*u jak turbo bylo na stole). No i masz 1 nakretke kontrujaca a druga sluzy do regulacji. U mnie to wygladalo tak, ze wjechaly dlugie cienkie szczypce i bylo jechane po 1 mm jak krew z nosa ale poszlo. Druga tylko dokrecasz bodaj 10 mm i tyle. Niestety takie zabawy najlepiej robic jak turbo mamy na wierzchu bo tak to meka panska :P

Czyli co ? Jednak próbować wyregulowac ? A jak regulacja nic nie pomoże i turbo bedzie ok to co może być jeszcze przyczyną ?

Opublikowano
8 godzin temu, mugolina napisał:

Czyli co ? Jednak próbować wyregulowac ? A jak regulacja nic nie pomoże i turbo bedzie ok to co może być jeszcze przyczyną ?

Zrób logi 115 +118, potem odepnij wtyczkę od N75 i ponów logi 115 + 118. Zobaczymy czy potrzeba regulacji :)

Opublikowano (edytowane)

Jak już zrobisz logi i zdecydujesz się na ten dramatyczny krok to nie jest to aż tak trudne.

Nakrętkę kontrującą, tę od strony kabiny, możesz złapać kluczem nasadowym (nasadka przedłużana, taka ze 2-3 cm) założonym na uchwyt z przedłużką jak wkrętak, nie grzechotkę bo jej tam nie wsadzisz.

Wciskając rękę między rozrusznik, wydech a silnik będziesz miał tam z tyłu dużo miejsca aby manewrować.

Nakrętkę od strony gruszki można złapać na dwa sposoby:

1- jak jest mocno zaciągnięta to od dołu, dokładnie prostopadle. Kluczyk wejdzie ale jest mało miejsca na obrót, więc to dobre na dociąganie i odpuszczanie śruby.

2- samo kręcenie  jest łatwiejsze i precyzyjniejsze jak włożysz kluczyk pod kątem od strony chłodnicy. Wówczas łapiesz nakrętkę tylko lekko pod kątem ale masz większe pole obrotu i widzisz nakrętkę, nie robisz na ślepo.

Zacznij o 1 obrót, jak będzie poprawa to spróbuj drugi ale wyczuj czy nie przesadzasz.

Skracasz część cięgna do strony gruszki, czyli nakrętka bliżej czoła auta.

Mi jest łatwiej bo nie mam blaszki, kata i zdjąłem osłonę termiczna, tę aluminiową- wówczas masz wszystko jak na dłoni.

Ale zanim zaczniesz sobie rozwalać nastawy zrób:

1. Logi

2. Sprawdź ręcznie czy działa i trzyma N75

3. Sprawdź rurki podciśnienia

4. Samą turbinę czy będzie ciągnąć jeśli skorygujesz cięgno.... Jak?

Odepnij wężyk od gruszki turbiny albo od N 75 jak ci wygodniej i przejedź się trochę.

Turbina będzie walić na maxa, nie testuj zbyt ciężko i tylko 2- 3 razy bo wpadnie ci w tryb awaryjny i będzie jechał na 50 koni.

Na szczęście po podpięciu wężyków i resecie błędu jedzie znów swoje. Tylko nie przesadzaj z szaleństwem bo możesz się przestraszyć mocy a co najważniejsze coś może sobie pofrunąć bokiem.

 

 

Edytowane przez smart.bart

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...