Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gwint Vogtland i problem z rantami


mravel

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

Czy jest jakiś patent by (auto nie jest nawet nisko a co dopiero myslec o glebie) nie przycierać nadkoli oponą, gdy koło jest skręcone i auto bierze np dość ostro zakręt lub podjeżdża na "krawęznik"?

Gwint Vogtlanda jak w temacie. Auto ustawione okolo 1,5cm ponizej zawiasu 1BV na którym jeździłem przed podmianką (obecnie od asfaltu, przez środek koła przód do krawędzi błotnika ok 63 cm). Gwint kupiłem nówke, ma teraz może jakieś 10kkm. Felgi 19" z oponami 235/35/19. Ludzie na glebie jeżdza, ale chyba mogą skręcać na drodze i nie ma przyciery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci że ja mam eibach sportline koła takie same i jak skręcam na prostym to ok nic nie obciera ale jeśli jest delikatny krawężnik to trzeba wolno bo też zdarza się że delikatnie dotknie błotnika a co do prześwitu to nie wiem ile mam myślę że też coś ok 62 - 63 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie jakie et felgi? Też mam 9j opone 235/35 i to wszystko ładnie się mieści gdy by nie et29 więc bez rolowania nadkoli było ciężko chodz wystarczył 1cm. Plus odbój do gwintu jest taczka, ale nie dobija do błotnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Walky napisał:

Podstawowe pytanie jakie et felgi? Też mam 9j opone 235/35 i to wszystko ładnie się mieści gdy by nie et29 więc bez rolowania nadkoli było ciężko chodz wystarczył 1cm. Plus odbój do gwintu jest taczka, ale nie dobija do błotnika.

Dobre pytanie, zapomnialem napisac. ET35. Przod jest prawie na rowni z krawedzia blotnika. Et chyba 9j ale nie jestem pewien czy nie 8,5. Opona nie ma naciągu jest ladnie założona i wygląda normalnie. Problemu nie było rzez rok jazdy. Musialy sie ulezec sprezyny, bo teraz sie pojawil. Nie ma tragedii, ale lakier delikatnie zdarlo od tylnej strony tj. np prawy blotnik (pasazer) jak skrecam w lewo to patrzac przez srodek blotnika, stojac na wprost, kolo wychyla sie po jego lewej stronie i wlasnie tam dochodzi do obtarc. Roznica miedzy wyhylonym kolem a blotnikiem to nie wiecej niz 1,5 cm. I wlasnie jest skok na te 1,5 cm przy manewrowaniu lub "podjezdzie pod kraweznik"

Odboj (takie kostki gumowe do kupienia w tuningshopach) to jakies rozwiazanie ale musialbym miec ich chyba kilkanascie by zostawic skok ok 1.5cm Po za tym robi sie taczka

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, mravel napisał:

Dobre pytanie, zapomnialem napisac. ET35. Przod jest prawie na rowni z krawedzia blotnika. Et chyba 9j ale nie jestem pewien czy nie 8,5. Opona nie ma naciągu jest ladnie założona i wygląda normalnie. Problemu nie było rzez rok jazdy. Musialy sie ulezec sprezyny, bo teraz sie pojawil. Nie ma tragedii, ale lakier delikatnie zdarlo od tylnej strony tj. np prawy blotnik (pasazer) jak skrecam w lewo to patrzac przez srodek blotnika, stojac na wprost, kolo wychyla sie po jego lewej stronie i wlasnie tam dochodzi do obtarc. Roznica miedzy wyhylonym kolem a blotnikiem to nie wiecej niz 1,5 cm. I wlasnie jest skok na te 1,5 cm przy manewrowaniu lub "podjezdzie pod kraweznik"

Odboj (takie kostki gumowe do kupienia w tuningshopach) to jakies rozwiazanie ale musialbym miec ich chyba kilkanascie by zostawic skok ok 1.5cm Po za tym robi sie taczka

Jeśli masz te 9j to opona założona prawidłowo to 255. Najważniejsze to wywalić górny srodkowy wkręt razem z tym plastikowym uchwytem i spróbować rolki chociaż te 5mm. Możesz pomysleć o odbojach albo kupić gumowe z ta technix i sam sobie utniesz na wysokość jaką potrzebujesz albo poli klipsy od mapeta, ale słyszałem, że jakimś cudem potrafią zniknąć. Jeśli masz problem by dostać gdzieś rolke to opcja na partyzanta czyli opalarka i ciągniesz z czuciem łapami też da rade? Musisz próbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz 235/35 i jest na równo to masz 8,5 cala szeroką felgę. Opony moim zdaniem za szerokie na te felgę i gwint, bo za bardzo są postawione w sztorc. Ja przy 9 calach szerokości mam też 235/35 i też na Vogtlandzie jeżdżę, nie spotkałem się jednak z żadną przycierką do tej pory, opony są naciągnięte delikatnie dzięki temu kant opony jest dalej od blotnika. Dodam, że każdy polecał mi oponę 225 na 9 cali, ale poszedłem w najwęższe 235 na rynku ( szerokość podawana w mm jest umowna, są duże różnice między poszczególnymi producentami opon) i nie mam problemu z przycierkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, HOLMATRO napisał:

Jeżeli masz 235/35 i jest na równo to masz 8,5 cala szeroką felgę. Opony moim zdaniem za szerokie na te felgę i gwint, bo za bardzo są postawione w sztorc. Ja przy 9 calach szerokości mam też 235/35 i też na Vogtlandzie jeżdżę, nie spotkałem się jednak z żadną przycierką do tej pory, opony są naciągnięte delikatnie dzięki temu kant opony jest dalej od blotnika. Dodam, że każdy polecał mi oponę 225 na 9 cali, ale poszedłem w najwęższe 235 na rynku ( szerokość podawana w mm jest umowna, są duże różnice między poszczególnymi producentami opon) i nie mam problemu z przycierkami.

Dokładnie tak jak piszesz. Szerokość opon podana w mm to fikcja.  Ja miałem 9J et 35 z opona 225/35 i nic nic przycierało i w cale nie była mocno naciągnięta. Z tyłu miałem 235/35 i była mocniej naciągnięta niż 225 z przodu. Co do jazdy na glebie to albo naciąg opon albo węższe felgi z dużym et.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, corradoowner napisał:

 Co do jazdy na glebie to albo naciąg opon albo węższe felgi z dużym et.

Felgi ma ładne motorsporty, moim zdaniem dojechać aktualne opony i przesiąść się na 225/35, ładnie siądzie, nie będzie nie wiadomo jakiego naciągu, a rozwiąże problem przycierek. :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest jakis pomysl, szczegolnie ze opony na przod mam do wymiany. 235tki mialy delikatny rancik i dzieki temu uniknalem kilku sytuacji podbramkowych. ALe czlowiek nauczyl sie juz jezdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mravel napisał:

to jest jakis pomysl, szczegolnie ze opony na przod mam do wymiany. 235tki mialy delikatny rancik i dzieki temu uniknalem kilku sytuacji podbramkowych. ALe czlowiek nauczyl sie juz jezdzic

To jak się nauczyłeś jeździć już to zakładaj 225 i problem zniknie, zrobi się lekki stożek z opony i nic nie będzie wadzić. :drinks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy et30 8,5j tez oponka 225/35 i ladnie to wyglada. Trzec nic nienie trze,fakt niemam vogtlanda a kw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...