Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hamownia a rzeczywista moc? KONFRONTACJA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, wampir napisał:

Tu chyba chodzi o to kto i jak  obsługuje ten sprzęt ;) oba zmierza prawdę i fantazje w zależności od potrzeb.

ba :)  Tu doświadczenie i chęci operatora są podstawą.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, marcin4x4 napisał:

PRO sprzęt za kupę hajsu ma problem z realnym pomiarem a chiński telefon za 200 zł i apka ma być miarodajna...  po za tym gdzie Ty chcesz to mierzyć ? u mnie 4 bieg to 160km/h do pomiaru musisz mieć idealnie równą i długą drogą.

 

 

2 bieg do odcinki w dieslu to chyba wystarczy kawałeczek drogi? zasada działania i parametry pobierane do pomiaru są w apce, szkoda dyskutować. jestem w stanie przełknąć błąd pomiaru apki ~5KM za te 45zł

tylko przykład

eot

Edytowane przez Kykv
Opublikowano
12 godzin temu, Kykv napisał:

2 bieg do odcinki w dieslu to chyba wystarczy kawałeczek drogi?

2 nie jest miarodajna a w mocniejszych autach nawet 3jka jest zbyt krótka by wykonać dokładny pomiar, pomijam wszelkiej maści szybkie automaty.

 

 

 

Opublikowano

Co Ci da to że podjadę autem np tak samo wystrojonym jak na wynik ma wpływ masa czynników. Chodźby wyposażenie auta (większy/niejszy) ciężar. Nie wspomne o kołach. Nawet swap zacisków może mieć wpływ na przyśpieszenie znam taki przypadek w A5. Jeżdzenie od jednej hamowni do drugiej też nie ma sensu. Te pomiary i wykresy są tylko do wglądu żeby wiedzieć mniej więcej co i jak. Widzisz że nawet auta z salonu nowe wyjeżdzają z różną mocą a katalogowo mają podaną jedną. No chyba że masz rozbierzność 50PS między jedną hamownią a drugą :) wtedy rozumiem że można się denerwować.

Opublikowano (edytowane)

Ciężar na kołach ma bardzo duży wpływ na przyspieszanie, hamowanie uwzględniają takie rzeczy i wszystko potrafią przeliczyć.

Każdy silnik ma "charakterystykę programową", graty muszą to osiągać i koniec tu nie ma więcej / mniej a pomiary są przeprowadzane w ściśle określonych warunkach. Silniki są docierane i mierzone w fabrykach potem wszystko leci do budy. Oczywiście są różnice w dystrybucjach np na Afrykę czy USA i takie auto w europie wylegitymuje się inną mocą.

 

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano
W dniu 4.08.2018 o 14:30, tkuczera napisał:

Pokaże. Poczekam jeszcze tydzień i jak nikt się nie zgłosi do porównania to zamieszczę wykresy jak i zdjęcia z RL z czasami.

???

Opublikowano

i kaj te wykresy? :)
bede teraz swoje stroił na kółku, zobaczymy co wyjdzie
a co do pomiarów, w szczególności tego silnika, gdzie wodny IC działaj jak działa, temperatura i wydajność nadmuchu na rolkach, ma meeega znaczenia bo to puchnie znacznie, szczególnie na mniejszym kółku
450KM nie zobaczysz, jeśli odcinka nie pójdzie na 7000, a do tego trzeba skrzynie przeprogramować

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...