Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.6 ADP wymiana ECU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam drodzy koledzy, niestety jestem zmuszony po raz kolejny was prosić o pomoc. Znajoma przyprowadziła mi jakiś czas temu swoje A4 B5 1.6 ADP żebym spróbował uporać się z problemem z którym już nie poradziło sobie kilku mechaników. Ponieważ mam identyczne auto (różnica jest tylko w skrzyniach, mój automat) postanowiłem spróbować znaleźć usterkę. Auto jest bardzo ciężko zapalić na zimnym silniku, czasami wręcz trzeba się męczyć z dobrą godzinę. Po odpaleniu często chodzi na dwa gary, a czasami od razu bez problemu. Podczas jazdy nic się nie dzieje, dopiero po zgaszeniu i jak postoi z godzinę lub więcej. Potem raz jest słaba iskra, raz jej nie ma, innym razem chodzą tylko 2 wtryski, po prostu cuda-wianki-kombinacje. Po całym tygodniu przekładek, diagnoz i sprawdzaniu elementów doszedłem do wniosku że winę ponosi ECU, wszystkie inne potencjalne usterki wyeliminowałem (wszystkie czujniki i ich podłączenia, przepływomierz, przepustnica, odłączona instalacja lpg i wiele wiele innych potencjalnych uszkodzeń). Chciałbym spróbować podmienić ze swojego ale nie wiem czy to zda egzamin (immo, kluczyki itd). Jedni piszą żeby założyć, usunąć błędy, adaptować itd, co koledzy poradzicie mi w tej kwestii? Trochę się obawiam żeby nie upieprzyć swojego ECU, dlatego wolę zapytać wpierw brać forumową. Nadmieniam że wszystkie inne elementy odpadają (wszystko sprawdzałem w swoim aucie i działa, a podłączone do pacjenta nie daje nic), sprawdzałem już wszystkie możliwości. Dzisiaj dodatkowo sprawdzałem wiązki i przewody, testy żarówką 21W oraz miernikiem, nie znalazłem żadnych usterek. Jak to jest z tą wymianą ECU, czy jedyne co można zrobić to kupić ECU z usuniętym immo czy da się jakoś to obejść, chociaż na test? Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo już nie wiem co mam z tym autem zrobić.

Opublikowano

Nie widzę, żebyś napisał o czujniku położenia wału korbowego, zmieniałeś go ?

Opublikowano (edytowane)

Mogę wymienić całą listę co robiłem przy tym aucie i wierz mi że znajdzie się tam też sprawny czujnik położenia wału. Tak jak pisałem każdy element sprawdzałem w sprawnym aucie jednocześnie przekładając do swojego z auta na warsztacie. Wszystko w moim działa, każdy jeden czujnik (wału, stukowy, temperatury), cewka, aparat zapłonowy, zawór węgla aktywnego, przepustnica, przepływomierz. Nawet świece z przewodami i kopułką oraz kompletną listwę wtryskową. Nadmieniam że poprzedni mechanicy zmienili pompę paliwa na nową, wspomniany wcześniej czujnik 4 pinowy, czyścili przepustnicę itd. Ja przez te parę dni sprawdziłem wszystko co było możliwe pod maską, zostało mi tylko ECU bo wiązki dzisiaj wszystkie sprawdziłem dokładnie. Także kwestia osprzętu silnika jest dokładnie przebadana i sprawdzona po 2x.

 

Właśnie wracam z garażu po kolejnym dniu udręki. Sprawdziłem dokładnie wszystkie przewody od wtrysków oraz czujników, dodatkowo na wszelki wypadek omomierzem sprawdziłem każdy z czujników, wszystkie wartości praktycznie książkowe.

Edytowane przez Chelios
Dodano
Opublikowano

Hmm, chyba wszyscy z tego forum pouciekali bo widzę że nikt nic...

Dla potomnych jakby ktoś miał podobny problem to mogę powiedzieć że da się podmienić ECU na chwilę na sprawdzenie, jest to możliwe. Kupiłem nawet z trochę innym oznaczeniem ale pasuje i dało się dzięki temu definitywnie potwierdzić uszkodzenie poprzedniego sterownika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...