babik_86 Opublikowano 19 Lipca 2018 Opublikowano 19 Lipca 2018 Witam, mam problem ze skrzynią biegów. Chodzi o Audi A4 B6 1,8 T quatrro w manualu 5 biegów, silnik AVJ rok 2002/3. Po wrzuceniu wstecznego biegu i zrobieniu choćby kilku centymetrów do tyłu, wyrzucam na luz i puszczam sprzęgło i wtedy następuje dość mocne szarpnięcie oraz stuknięcie. Objaw wyłącznie przy biegu wstecznym, pozostałe działają normalnie. Najgorzej jak się bezpośrednio po wstecznym wrzuci inny bieg, np 1 i sprzęgło wtedy łapie dopiero w połowie, tak jakby auto było na ręcznym i następuje gwałtowne szarpnięcie. W ostatnim półroczu wymieniane były synchronizatory, łożyska, olej i kompletne sprzęgło. Ma ktoś pomysł co to może być?
Pasjonat1312 Opublikowano 19 Lipca 2018 Opublikowano 19 Lipca 2018 Być może coś nie tak ze sprzęgłem jest. Sprawdź jeszcze tak: Nie odpalaj samochodu, wrzuć wsteczny następnie odpal auto i spróbuj puszczać sprzęgło. Daj znać dalej czy coś poskutkowało, jeżeli jest to samo co napisałeś. Jeżeli jest tak nadal co napisałeś, to jeszcze została jedna opcja. Ale czekam na info
babik_86 Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Opublikowano 19 Lipca 2018 Samo wrzucenie biegu i puszczenie sprzęgła, jazda do tyłu jest ok, bez problemów. Problem zaczyna się kiedy z wstecznego przełączam na luz i wtedy puszczam sprzęgło - gdy już jest na biegu jałowym, wtedy właśnie występują te stuki i szarpnięcia.
babik_86 Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Opublikowano 19 Lipca 2018 Na szybko poleciałem sprawdzić tak jak pisałeś i jest bez różnicy. Wciąż po przełączeniu z wstecznego na bieg jałowy, wtedy puszczam sprzęgło i jest stuk wraz z szarpnięciem - z tym że nie kierunkowe (tył - przód) tylko całym autem zatrzęsie. Podobnie jak gwałtownie ruszysz autem, jest też taki stuk.
Pasjonat1312 Opublikowano 28 Lipca 2018 Opublikowano 28 Lipca 2018 Kolego, być może masz pierścienie do wymiany ze skrzyni biegów. Pojedź do mechanika, on Ci lepiej to wytłumaczy. Moim zdaniem to będą pierścienie.
babik_86 Opublikowano 31 Lipca 2018 Autor Opublikowano 31 Lipca 2018 Byłem w serwisie, w którym robiłem regeneracje skrzyni biegów i okazało się że na wale są lekkie luzy, tłumaczyli mi że tam są przeguby i one mają luzy każdy pod trochę i to finalnie daje większy luz przy zmianie obrotów wału (zmiana biegu z wstecznego na jazdę do przodu). Przy jeździe wyłącznie do przodu czy też do tyłu problemu nie ma. Ponoć temat już znany, opisany w kilku wątkach ale jak szukałem to nie znalazłem tego nigdzie. W każdym razie dziękuję za pomoc wszystkim!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się