Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Jaka skrzynia i co jest teraz nie tak ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam po programie u witka zrobiłem juz jakies 20.000 km ostatnio cos dziwnego dzieje mi sie ze sprzęgłem a mianowicie jak nieraz puszczam sprzegło to jest jakies szarpnięcie czy to oznacza koniec sprzegła albo dwumas pada??? nie zauwazyłem slizgającego sie sprzęgła w czasie jazdy. mam silnik 1.9 tdi 116KM skrzynia 5 biegowa . planuje jeszcze zmienic w aucie turbine BRD i IC . jesli jest walniete sprzeglo lub dwumas to moze odrazu jakąś dłuższa skrzynie zapakowac 6 biegową . jaka podejdzie co trzeba zmieniac i jakie koszta.

Opublikowano

to moze odrazu jakąś dłuższa skrzynie zapakowac 6 biegową

Już czekam jak cie pojadą hehe.

A co do tego szarpnięcia to ojciec ma taki problem po wymianie sprzęgła

Opublikowano

Tak pisałes ale na PW mowiłeś tylko o skrzyni 2.0 tdi

Opublikowano

To szarpniecie jest ewidentnie ze sprzegła czy moze z zerwanej poduszki silnika ? to jest na zimnym czy na mocno rozgrzanym silniku ?

Opublikowano

wydaje mi sie ze jak sie troche rozgrzeje, ale nie za kazdym razem tak jest . strasznie mnie to wpienia .[br]Dopisany: 21 Luty 2009, 09:56_________________________________________________Witek jesli to jest wina sprzegła to co radzisz zrobic. moc w aucie planuje tak jak rozmawialismy na ok 180KM .

Jesli nowe sprzęlo to jakie ???

Jesli nowa skrzynia 6-biegowa to jaka ??? Jakie koszta za jedną lub drugą opcje ???

W 6-biegowych jest mocniejsze sprzęgło wiec jesli juz robic pod to 180 KM to chyba skrzynia do wywalenia.

chyba ze jest jakies sprzegło do 5-biegowej które to zniesie.[br]Dopisany: 21 Luty 2009, 10:02_________________________________________________właśnie sprawdziłem na zimnym silniku wszystko jest OK

Opublikowano

Jesli nowe sprzęlo to jakie ???

Jesli nowa skrzynia 6-biegowa to jaka ??? Jakie koszta za jedną lub drugą opcje ???

W 6-biegowych jest mocniejsze sprzęgło wiec jesli juz robic pod to 180 KM to chyba skrzynia do wywalenia.

Kurde zaczynasz mnie drażnić bo widzę, że nic do Ciebie nie dociera i traci się czas pisząc do Ciebie.

Chcesz zamontować długą skrzynię 6 od 2,5 TDI to zawieszona ona jest na dwóch łapach bocznych - tak jak w modelu A4 B5, A6 C5 albo Passacie B5. Dlatego oprócz skrzyni musiałbyś zmienić sanki na takie:

http://www.allegro.pl/item539645918_wozek_pod_silnik_audi_a4_2_5_tdi_03_r.html

Do tego dochodzi wybierak z lewarkiem zmiany biegów i cięgłami, skrzynia, rozrusznik, dwumas, przeróbki instalacji do rozrusznika i czujnika wstecznego.

Jeśli w modelu B6/B7 chcesz zamontować skrzynię 6 od silnika 2.0 TDI (z obudową całkowicie aluminiową, podpartą tylną centralną łapą) to nie zmieniasz sanek, a tylko skrzynie z tylną poprzeczką aluminiową, wybierak z lewarkiem zmiany biegów i cięgłami, rozrusznik, dwumas, prawdopodobnie rozbisz przeróbki instalacji do rozrusznika i czujnika wstecznego. Skrzynie te nie są za długie ale bezproblemowo dostępne (sam mam taki komplet do SWAP-a). Na 6 biegu przy 3000 obr/min masz 155-160 km/h przy kołach 205/55R16.

Być może ta skrzynia z 2.7 TDI B7 podeszła by do Ciebie, ale nie znam jej przełożeń i wygląda na to, że mogą być większe rzeźby.

Opublikowano

dzieki za wyczerpującą odpowiedz. Pozdrawiam

Opublikowano

jaro4444 skrynia o której mówisz tj alu z B7 jest krótka, przy 160 km/h 6 bieg i 3000 rpm V-max 225, chyba są różne typy tych skrzyń bo na Youtube widać kolesi 2.0 TDI 140 jadą 240 a ja nie mogę więcej niż 225 bo się obroty kończą.

Jeżeli się mylę to krytykę przyjmuję bez bicia, za OT też.

Opublikowano

jaro4444 skrynia o której mówisz tj alu z B7 jest krótka, przy 160 km/h 6 bieg i 3000 rpm V-max 225, chyba są różne typy tych skrzyń bo na Youtube widać kolesi 2.0 TDI 140 jadą 240 a ja nie mogę więcej niż 225 bo się obroty kończą.

Jeżeli się mylę to krytykę przyjmuję bez bicia, za OT też.

Skrzynie te nie są za długie ale bezproblemowo dostępne (sam mam taki komplet do SWAP-a). Na 6 biegu przy 3000 obr/min masz 155-160 km/h przy kołach 205/55R16.

Czy przeoczyleś co napisałem dwa posty wyżej? :cool1:

Opublikowano

Powiem teraz coś, co może oburzy parę osób - w polskich realiach drogowych skrzynie o przełożeniach takich jak mają AVF (czy to starszy typ skrzyni z Passata B5 czy nowszy z A4 B6), albo 2.0 TDI (skrzynia np. HCF) uważam za optymalne. W przeważnie używanym zakresie prędkości drogowych czyli 100-150 km/h mamy obroty w przedziale 2200 - 2800 obr/min - więc optymalne dla silnika. W tym zakresie jest cicho wewnątrz, silnik ma doskonałą elastyczność i świetnie się wyprzedza. Miałem wcześniej Leona z 6 biegiem 175 km/h przy 3000 obr i lepiej mi się jeździ Audi ze skrzynią HCF szczególnie, że Audi jest cieżkie i trzeba je szarpnąć do wyprzedzania :evil:

Kogoś, kto utrzymuje stałe prędkości powyżej 180 - 200 km/h z motorem 1.9 czy 2.0 wybaczcie, ale nazwę półgłówkiem. Do tego potrzebne są motory o pojemnościach rzędu 2.7-3.0. Mały silnik zostanie ugotowany termicznie i w krótkim czasie szlag go trafi. Ale wybór należy do właściela...

Opublikowano

jaro4444 uważam, że masz 100% racji, w naszych warunkach, szczególnie na drogach (czerwonych i żółtych) to elastyczność się liczy a na autostradzie i tak te 160 to optimum co by w Uwaga Pirat nie być no i spalanie jest w normie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...