Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BFB] Problem z turbiną


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie witam serdecznie wszystkich.

Pacjent: A4B7 BFB Pb + LPG. Świeży nabytek.

Auto do 3 tys. obrotów jest mułowate. Zero błędów w sterowniku silnika. Poszperałem na forum i znalazłem informację, że podstawą przy diagnostyce 1,8t są logi. 

W związku z tym mam prośbę o analizę i podpowiedzi od czego zacząć, gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy.

Logi dynamiczne na Pb:

[115 ; 118] http://vaglogi.pl/log-115_118_ibT78.html
[003 ; 020] http://vaglogi.pl/log-003_020_3llMSv9.html

[002 ; 033] http://vaglogi.pl/log-002_033_XjS324.html

Z góry dziękuję za zainteresowanie i wszelkie sugestie.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Turbo późno wstaje, trochę może przez upały panujące na zewnątrz, zacznij od sprawdzenia dv. Mieszanka sporo za uboga przy obciążeniu, warto sprawdzić ciśnienie paliwa manometrem pod obciążeniem i profilaktycznie szczelność dolotu kompresorem. Błędy były kasowane przed logami ?

Opublikowano (edytowane)

Nie było co kasować, żadnych błędów nie wywala. Logi były robione przy temp. 32 stopni. Tak dla pewności, jak wcisnę zawór i zatkam króciec od podciśnienia i zawór się nie cofnie to znaczy, że DV sprawny? czy jest na to jakiś inny sposób? Na dniach spróbuję sprawdzić szczelność dolotu, ale do tego zadania muszę się jeszcze podszkolić sprawdzić co kupić gdzie zatkać itd. Najgorsze będzie sprawdzenie ciśnienia pod obciążeniem. Jest gdzieś na listwie możliwość podłączenia manometru?

Dzięki za zainteresowanie.

Edytowane przez b.i.a.l.y
Opublikowano
4 minuty temu, b.i.a.l.y napisał:

Nie było co kasować, żadnych błędów nie wywala. Logi były robione przy temp. 32 stopni. Tak dla pewności, jak wcisnę zawór i zatkam króciec od podciśnienia i zawór się nie cofnie to znaczy, że DV sprawny? czy jest na to jakiś inny sposób? Na dniach spróbuję sprawdzić szczelność dolotu, ale do tego zadania muszę się jeszcze podszkolić sprawdzić co kupić gdzie zatkać itd. Najgorsze będzie sprawdzenie ciśnienia pod obciążeniem. Jest gdzieś na listwie możliwość podłączenia manometru?

Dzięki za zainteresowanie.

Błędy zawsze się kasuje nawet jak ich nie ma, kasujesz wtedy wszystkie nastawy sterownika (korekty itd.).

Na końcu listwy przy ściance grodziowej powinien być zakręcony czarny korek a pod nim wentyl jak w kole. Wykrecasz go, nakrecasz wąż od manometru i w drogę.

Opublikowano

Kurczę na przyszłość zapamiętam, żeby mimo wszystko kasować błędy przed logami.

Jakie ciśnienie powinno być na listwie pod obciążeniem?

 

Opublikowano
48 minut temu, b.i.a.l.y napisał:

Kurczę na przyszłość zapamiętam, żeby mimo wszystko kasować błędy przed logami.

Jakie ciśnienie powinno być na listwie pod obciążeniem?

 

Stałe 4 bary pod obciążeniem

Opublikowano

Powtórz 2+33 po skasowaniu błędów i mozesz zrobic dodatkowo na lpg to będzie widać jak jest ustawione.

Opublikowano
27 minut temu, przem8 napisał:

Powtórz 2+33 po skasowaniu błędów i mozesz zrobic dodatkowo na lpg to będzie widać jak jest ustawione.

Dzisiaj idę na nockę to już nie dam rady nic zrobić. Jutro sprawdzę DV , postaram się sprawdzić szczelność dolotu, powtórzę 2+33 po skasowaniu błędów i dam znać jakie rezultaty.

Rozumiem, że na lpg zrobić wszyskie 115+118, 2+33 i 3+20? Tak na marginesie podejrzewam, że lpg do regulacji się kwalifikuje.

Opublikowano
1 godzinę temu, b.i.a.l.y napisał:

Rozumiem, że na lpg zrobić wszyskie

Nie, tylko 2+33. Jeśli na lpg jest ubogo to mogło rozwalić mapę benzynową, dlatego przed logami kasujemy błędy.

Opublikowano (edytowane)

DV sprawdzony. Po wciśnięciu zaworu i zatkaniu podciśnienia zawór się zamyka. Próbowałem zassać go strzykawką 100ml, nawet nie drgnie. Dmuchając w króciec od strony gdzie można zawór wcisnąć nie przepuszcza, od drugiej strony dmuchając przepuszcza.

Co do szczelności dolotu. Zaślepiłem wąż od filtra oraz idącą do niego odmę. Przed odmą jest jeszcze jeden cieńszy wąż wpięty na kolanku (biegnie wzdłuż głowicy pod rurą od odmy) to go tylko zacisnąłem. Wąż od przepustnicy zaślepiłem, odkręciłem korek wlewu oleju i ogień. Okazało się że olej delikatnie bulgocze, ale ciśnienie ucieka mi przez przepustnicę. Dopiero po zatkaniu ręką przepustnicy mogłem nabić ciśnienie. tak chyba nie powinno być?

Przy ciśnieniu około 0,7-0,8 bara pojawia się nieszczelność na ezektorze. Dobijając do 1 bara więcej nieszczelności nie znalazłem.

Teraz pytanie czy jest sens robić logi i sprawdzać ciśnienie na listwie przed ogarnięciem tych rzeczy? 

Edytowane przez b.i.a.l.y
Opublikowano

Wymień te padnięte elementy ale na ori to powinny dłużej posłużyć.

Opublikowano
7 godzin temu, przem8 napisał:

Wymień te padnięte elementy ale na ori to powinny dłużej posłużyć.

Tak właśnie chcę zrobić. DV, ezektor i ten mały zaworek odmy kupić oryginalne. Szukam tylko jakiegoś serwisu z normalnymi cenami, bo VW w lubuskim ma ceny z kosmosu. Za czujnik położenia wałka rozrządu do vr6 chcieli 360zł (bo trzeba było z Niemiec sprowadzać ), w serwisie Benepol Szczecin-Radziszewo zapłaciłem 240zł (też z Niemiec ściągali ). W poniedziałek postaram się zamówić części i jak tylko to ogarnę, ponownie zrobię logi.

Zastanawia mnie tylko, dlaczego przy sprawdzaniu szczelności ciśnienie uciekało mi przepustnicą. To normalne?

Opublikowano

DV,  ezektor i zawór odpowietrzania skrzyni korbowej wymienione.

Logi zrobione po skasowaniu błędów (na Pb).

[115 ; 118] http://vaglogi.pl/log-115_118_280r5vU.html

[002 ; 033] http://vaglogi.pl/log-002_033_l6OuM7.html

[003 ; 020] http://vaglogi.pl/log-003_020_5loqOK.html

Zobaczyłem to dopiero przed wrzuceniem logów na vaglog, że log na LPG zrobiłem 115, 118. Jutro zrobię 002, 033 na LPG.

Panowie gdzie jeszcze szukać, co sprawdzić żeby audi zaczęło jeździć jak należy?

Opublikowano

Turbo późno wstaje. Zrób log turbo z odpiętym n75. Sprawdzałeś ciśnienie paliwa?, bo chyba pompa się kończy i przez to uboga mieszanka i długie czasy wtrysków jak na serię.

Opublikowano

Dostałem się do węża sterującego WG. Podłączyłem pompkę (ręczna z manometrem na zdjęciu) i okazało się że nie trzyma ciśnienia. Max co mogę nabić 0,3 bara i odrazu ciśnienie spada. Ruch sztangi ok 2 może 3 mm. To chyba oznacza problem z WG? 

Co do ciśnienia paliwa, dzisiaj postaram się to sprawdzić (utrudniony dostęp do przyłącza na listwie przez instalację gazową). Gdzie znajduje się regulator ciśnienia paliwa? Nie mogę go namierzyć? 

15337996951641758273089.jpg

Opublikowano

Regulator jest w filtrze paliwa.

Opublikowano

A WG powinien trzymać ciśnienie? 

Opublikowano
43 minuty temu, b.i.a.l.y napisał:

A WG powinien trzymać ciśnienie? 

Gruszka tak

Opublikowano
Godzinę temu, cysiek18 napisał:

Gruszka tak

Czyli lipa, gruszka też do wymiany. 

Odkręciłem katalizator, żeby zajrzeć na klapkę WG. Ramię zero luzu, ale ten talerzyk na zamkniętym ma delikatny luz tzn. mogę go obracać. Może to powoduje nieszczelność? Z drugiej jednak strony powyżej 3k obrotów utrzymuje zadane doładowanie. 

Mam wyjęty N75 jak go sprawdzić? 

Opublikowano
35 minut temu, b.i.a.l.y napisał:

Mam wyjęty N75 jak go sprawdzić? 

N75 delikatnie przepuszcza czyli do wymiany. Jak tak dalej pójdzie to zaraz połowę osprzętu wymienię... ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...