Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 TDI BKC] Nieregularne obroty na jałowym


lukasz9501

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam problem ,otóż chodzi tu o marke vaga a dokładnie to samo co a4 b6 . Silnik 105km bkc 1.9tdi .
Wiem ,że to nie grupa na to ,ale sporo ludzi mi tu pomogło i ja również innym ,a teraz ręce mi opadają .
A więc wymieniłem silnik w alteci 1.9tdi bo stary szlak trafił . Auto po wymianie wszystko okey śmiga .Ostatnio śpieszyłem się bardzo i na drodze S3 przycisnąłem ją do 180kmh (przy czym miałem w baku rezerwe) dojeźdzając do skrzyżowania (wrzucając na bieg jałowy) auto zgasło .Miało problem z odpaleniem (wyglądało to tak jak by chodziła na 400obr na min ) nie reagowała na gaz .Po czym zaczeła chodzić nie równo ,po mimo dodania gazu odziwo chodziła w obrotach okey i miała moc .Tak właśnie wróciłem do domu .Po przestudiowaniu parametrów vcdsem pompowtryskó itd itd nic pokojącego nie napotkałem .Błędów też nie było ,aczkolwiek zmierzyłem ciśnienie na wężu od pompy wstępnej i ukazało się 0.4bara .
Może ktoś coś podpowiedzieć ,bo auto stoi miesiac czasu i dalej nie mogę tego ogarnać . W trakcie jazdy nic nie kopci ,ma moc .Problem tylko na biegu jałowym  i odpalaniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to po takim zassaniu rezerwy z baku to bym zmienił filtr paliwa... zajrzał do baku czy sitko nie jest zaklejone... 

Jak wyglądają BIP-y ? ? ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa wymieniłem ,stary był czysty .
Chodzi ci o sitko przy pompie paliwa ?
Bipy są w normie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz wrzuć logi zaraz po odpaleniu 013+018+023

Grupa 004

BS grupy 003.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu ,tylko grupy 004? i 003?
Pierwsze ,które wspomniałeś ,to są z parametrami pompowtrysków .
Jutro nagram .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze zrobić taki test, nalej do sloika czystej ropy, wepnij to w uklad, zasilanie i powrot z glowicy wsadz do sloika i tak sprobuj odpalic... Mozesz to puscic przez takie 2 male filterki...

Tylko 003 w trybie basic settings zloguj, zobaczymy jak egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda dość poważniej niź mi się wydawało . Dałem sterownik do magika to sprawdzenia (niby wgrał od nowa softa) po włożeniu nie chciał odpalić .Dopiero po którymś razem zaczął łapać i odpalił .Odziwo obroty chodziły okey po czym (około 1minuty pracysilnika ) zaczął spowrotem kuleć na biegu jałowym .Po dodaniu zgasł i nie chce odpalić ...
Nie sprawdzałem tego na krótko co piszesz kamil ,bo pada deszcz a auto stoi na dworze .
Jak się psuje to się psuje wszystko .. Chciałem zrobić logi na lapku i padł mi ekran w nim ,co przyczyniło się ,że musiałem zrobić mini vagiem i nagrać tel .

Zapomniałem dodać ,że aku mi się rozładowuje przy tej całej operacji ciagle , mam błąd w silniku ,który nie chce się usunac ,po mimo nowego ()niby) softa dalej jest on .(Jest on ukazany na początku filmiku ) .
A tu jeszcze jeden błąd ,który się skasował po podłączeniu sterownika i próbie odpalenia .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blad z czujnika wałka rozrządu G40 - dlatego też problemy z odpalaniem...

No i na 1 wtrysku alarmowa wartość ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd ponownie nie wrócił z czujnika wałka po próbie odpalenia .
Przez wtrysk ,nawet jeśli jest w granicznym punkcie to i tak powinien odpalić i by kopcił itd itd . A tu tego nie ma .On jak odpali nie ma problemu z mocą itd .
Problem polega tylko i wyłącznie z odpalaniem i biegiem jałowym ..

Pytanie ,bo nasuneła mi się myśl . Czy jest szansa sprawdzić czujnik położenia wału? Bo wiązka ,co do niego idzie ,jest w pewnym momencie przylutowana (nie wiem czy to przeszkadza ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,po róznych próbach więc prosił bym o dalszą pomoc .
Ominałem filtr paliwa i bezpośrednio go podłączyłem do przewodów ,które idą do pompy tandetnej .
Przy okazji zakupiłem drugą pompkę tandetną sprawną ,założyłem i jak wyżej wymieniłem ,auto odpaliło ,aczkolwiek z trudem z pomocą plaka .
Obroty uspokoiły się ,lecz nie do końca ...Drgał dziwnie i z odpaleniem ponownie ma problem . Umieszczam filmik z diagnostyki .Sprawdź cie czy są okey parametry ...
Bo mi ręce odpadają ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest problem z tym pierwszym wtryskiem/cylindrem...Standardowo wymiana uszczelniaczy, podmiana największy plus z minusem i sprawdzić co wtedy będzie... 

Jeszcze można by komprechę zmierzyć, jak w porządku to, to co wyżej napisałem...  

Nie wraca ten błąd z G40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak sądze ,lecz chciałem się dopytać tutaj na forum ,bo jedna kdłużej siedze w benzynach niż w dieslach .. Słychać nawet na 1 i 2 cyl jakby coś stukało ,czy coś dziwnie mieliło ... Pytanie czy zestaw regeneracyjny czyli pod pompognoja pomoże ? Jest szansa ,że gniazdo rozepchane jest ( uszkodzone ) ? Błędu g40 nie ma .. Jest tylko wtedy ,kiedy 50 raz kręce rozrusznikiem .. Komprecha w 1.9tdi 105km jaka powinna być ? Pierw musiał bym ogarnać pompowtryski by zmierzyć kompresje na ciepłym .

CO masz na myśli podmiana + z - ?

Edytowane przez lukasz9501
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj pod pokrywę, moż któryś popychacz luźny, miałem kiedyś taką sytuację, może wałek przytarty bo brok wyleciał... Gniazdo napewno będzię miało powycierane i ostre krawędzie,ale przetarcie papierkiem wodnym i nowe oringi powinny wystarczyc...

P

odmiana + z - czyli zamieniasz miejscami wtrysk z największą dodatnią korekcją z tym z najmniejszą (minusową) korekcją. To pozwala wykluczyć czy uszkodzony wtrysk i korekcja powędruje za nim, czy coś może mechanicznie i zostanie na 1 cyl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik orginalny przebieg 200 tyś ledwo .. Jutro ściągne to zrobie foto . Natomiast mam 4 pompowtryski  zapasowe ,więc spróbuje po zmieniać . Jak coś dam znać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak : Sprężania nie sprawdziłem ,lecz wymieniłem 1 pompognojka na inny używany + zestaw oringów . Po demontażu pokrywy ,nic pokojącego nie napotkałem ,czy nawet gniazdo nie było wytarte ,wałek .. Po złożeniu dalej ciężko odpala , chodzi równiej ,lecz dalej rzuca nim i korekty teraz całkiem się rozbiegły .Spójrzcie na filmik
Edit: dziwny głos oddaje 1 lub 2 cylinder w trakcie pracy silnika .(słychać to na początku filmiku )


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zaczyna się dziać to co u mnie w Polo... zaczyna się przycierać panewka na wale korbowym... też były problemy z odpalaniem i też wysokie korekcje na 1 cyl... Tylko nie wiem czy BKC akurat miał z tym problem...

Ten pompowtrysk co wsadziłeś miał ten sam nr co te w aucie ?

@piotrsob1może coś podpowiesz... bo w sumie pompka zmieniona, korekcja została dalej na 1 cyl, pod koniec filmiku widać, że już osiąga max wartość nawet 2,99

 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...