Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check i kontrolka oleju po wkręceniu na obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od tygodnia stałem się posiadaczem Audi A4 B6 3.0 quattro Tipromick. Silnik ładnie pracuję, równo, nic złego się nie dzieje, do puki nie wkręcić się to na wysokie obroty. Wystarczy na chwilę wciągnąć silnik w gurne obroty po czym następuje zaświecenie się checka i czerwonej lampki oleju na fisie ? po zatrzymaniu się zazwyczaj słychać metaliczny dźwięk wydobywający się z silnika... jak zgasić się silnik i odczekać parę minut, po ponownym odpaleniu zostaje tylko check, a poza tym wszystko jest w porządku. Po usunięciu błędu, jedno przyciągnięcie i znowu to samo... Spotkał się ktoś z takim problemem?

Opublikowano

Błąd czego dotyczy? Trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju i lepiej nie jeździć póki co.

Opublikowano (edytowane)

Z tym wałkiem/wariatorami to pierwsze co pomyślałem gdy napisałeś o czerwonej oliwiarce na FIS-ie przy wysokich obrotach...:whistling:

BEZWZGLĘDNIE:

1. Wlej środek płuczący do rozgrzanego silnika. Następnie niech popracuje na wolnych obrotach 10-15min
2. Zlej stary olej.
3. Zalej silnik olejem Millers Oils IT Flushing Oil 5L+1l lub... olejem napędowym i daj silnikowi popracować max. 5 minut.
4. Wyczyść miskę i smok pompy oleju
5. Wymień filtr oleju na markowy (Mann/Knecht itp.) i wlej do silnika 6,3l 5W40 lub 0W40 - byle zgodny z normą VW502/00 (w ślepo polecam Liqui Moly SHT 5W40, osobiście wlewam Specol Gold 5W40)
6. Sprawdź ciśnienie oleju. Powinno wynosić z tego co kojarzę co najmniej 2 bary przy 2000rpm na oleju rozgrzanym do ok. 80st.C

Jak tego nie zrobisz i będziesz czekał na jakąś cudowną receptę z forum albo zapewnienie, że to normalne :decayed: to zajedziesz silnik. O ile wariatory już nie dostały po dupsku. Możliwe też, że po silniku krążą już opiłki metalu... ehhh 
Tylko proszę - nie słuchaj mechaników co odradzają płukanki... 


https://youtu.be/JtINZrFmWiQ

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
2 godziny temu, BeyerBrown napisał:

Z tym wałkiem/wariatorami to pierwsze co pomyślałem gdy napisałeś o czerwonej oliwiarce na FIS-ie przy wysokich obrotach...:whistling:

BEZWZGLĘDNIE:

1. Wlej środek płuczący do rozgrzanego silnika. Następnie niech popracuje na wolnych obrotach 10-15min
2. Zlej stary olej.
3. Zalej silnik olejem Millers Oils IT Flushing Oil 5L+1l lub... olejem napędowym i daj silnikowi popracować max. 5 minut.
4. Wyczyść miskę i smok pompy oleju
5. Wymień filtr oleju na markowy (Mann/Knecht itp.) i wlej do silnika 6,3l 5W40 lub 0W40 - byle zgodny z normą VW502/00 (w ślepo polecam Liqui Moly SHT 5W40, osobiście wlewam Specol Gold 5W40)
6. Sprawdź ciśnienie oleju. Powinno wynosić z tego co kojarzę co najmniej 2 bary przy 2000rpm na oleju rozgrzanym do ok. 80st.C

Jak tego nie zrobisz i będziesz czekał na jakąś cudowną receptę z forum albo zapewnienie, że to normalne :decayed: to zajedziesz silnik. O ile wariatory już nie dostały po dupsku. Możliwe też, że po silniku krążą już opiłki metalu... ehhh 
Tylko proszę - nie słuchaj mechaników co odradzają płukanki... 


https://youtu.be/JtINZrFmWiQ

Teraz podstawowe pytanie, przerabiałaś ten temat czy po prostu wydaje Ci się że to powinno pomóc?

Opublikowano (edytowane)

Płukankę? Od wielu lat, nim na YT zaczęto o tym filmiki kręcić, acz pionierem nie jestem :wink: 
I to w czterech silnikach - trzech V6  VAG-a oraz w jednym R4 PSA.

Jedynie olej płuczący Millersa zaaplikowałem po raz pierwszy w 2.7T - KAINE PROBLEM

Twojego problemu nigdy nie miałem ale skoro piszesz, że masz auto od tygodnia to na dzień dobry robi się w takim serwis olejowy jaki wyżej zasugerowałem, bo nie wiesz co tam za syf smaruje silnik. Min. wariatory są w tym silniku sterowane olejem i od jego jakości/ciśnienia zależy b. wiele. 

https://procarmanuals.com/vag-ssp-992203-new-technology-2002/ (strony 2-15)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Co do ciśnienia oleju w ASN to musi ono wynosić minimum:
1,5 bar na wolnych obrotach
3 bar przy 2000rpm.
olej rozgrzany do ok. 80st.C

Opublikowano

Problem został rozwiązany. Piszę na przyszłość dla osób które mogą spotkać się z podobnym problemem.

W silniku był przypchany smok, a także została rozegrana pompa oleju i ponownie uszczelniona, po tych zabiegach problem zniknął ?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...