Sajmon500 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Witam. Od tygodnia stałem się posiadaczem Audi A4 B6 3.0 quattro Tipromick. Silnik ładnie pracuję, równo, nic złego się nie dzieje, do puki nie wkręcić się to na wysokie obroty. Wystarczy na chwilę wciągnąć silnik w gurne obroty po czym następuje zaświecenie się checka i czerwonej lampki oleju na fisie ? po zatrzymaniu się zazwyczaj słychać metaliczny dźwięk wydobywający się z silnika... jak zgasić się silnik i odczekać parę minut, po ponownym odpaleniu zostaje tylko check, a poza tym wszystko jest w porządku. Po usunięciu błędu, jedno przyciągnięcie i znowu to samo... Spotkał się ktoś z takim problemem?
przem8 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Błąd czego dotyczy? Trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju i lepiej nie jeździć póki co.
Sajmon500 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2018 (edytowane) @przem8Z tego co pamiętam błąd dotyczy opuźnionego wałka wylotowego Edytowane 5 Sierpnia 2018 przez Sajmon500
BeyerBrown Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 (edytowane) Z tym wałkiem/wariatorami to pierwsze co pomyślałem gdy napisałeś o czerwonej oliwiarce na FIS-ie przy wysokich obrotach... BEZWZGLĘDNIE: 1. Wlej środek płuczący do rozgrzanego silnika. Następnie niech popracuje na wolnych obrotach 10-15min 2. Zlej stary olej. 3. Zalej silnik olejem Millers Oils IT Flushing Oil 5L+1l lub... olejem napędowym i daj silnikowi popracować max. 5 minut. 4. Wyczyść miskę i smok pompy oleju 5. Wymień filtr oleju na markowy (Mann/Knecht itp.) i wlej do silnika 6,3l 5W40 lub 0W40 - byle zgodny z normą VW502/00 (w ślepo polecam Liqui Moly SHT 5W40, osobiście wlewam Specol Gold 5W40) 6. Sprawdź ciśnienie oleju. Powinno wynosić z tego co kojarzę co najmniej 2 bary przy 2000rpm na oleju rozgrzanym do ok. 80st.C Jak tego nie zrobisz i będziesz czekał na jakąś cudowną receptę z forum albo zapewnienie, że to normalne to zajedziesz silnik. O ile wariatory już nie dostały po dupsku. Możliwe też, że po silniku krążą już opiłki metalu... ehhh Tylko proszę - nie słuchaj mechaników co odradzają płukanki... https://youtu.be/JtINZrFmWiQ Edytowane 5 Sierpnia 2018 przez BeyerBrown
Sajmon500 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2018 2 godziny temu, BeyerBrown napisał: Z tym wałkiem/wariatorami to pierwsze co pomyślałem gdy napisałeś o czerwonej oliwiarce na FIS-ie przy wysokich obrotach... BEZWZGLĘDNIE: 1. Wlej środek płuczący do rozgrzanego silnika. Następnie niech popracuje na wolnych obrotach 10-15min 2. Zlej stary olej. 3. Zalej silnik olejem Millers Oils IT Flushing Oil 5L+1l lub... olejem napędowym i daj silnikowi popracować max. 5 minut. 4. Wyczyść miskę i smok pompy oleju 5. Wymień filtr oleju na markowy (Mann/Knecht itp.) i wlej do silnika 6,3l 5W40 lub 0W40 - byle zgodny z normą VW502/00 (w ślepo polecam Liqui Moly SHT 5W40, osobiście wlewam Specol Gold 5W40) 6. Sprawdź ciśnienie oleju. Powinno wynosić z tego co kojarzę co najmniej 2 bary przy 2000rpm na oleju rozgrzanym do ok. 80st.C Jak tego nie zrobisz i będziesz czekał na jakąś cudowną receptę z forum albo zapewnienie, że to normalne to zajedziesz silnik. O ile wariatory już nie dostały po dupsku. Możliwe też, że po silniku krążą już opiłki metalu... ehhh Tylko proszę - nie słuchaj mechaników co odradzają płukanki... https://youtu.be/JtINZrFmWiQ Teraz podstawowe pytanie, przerabiałaś ten temat czy po prostu wydaje Ci się że to powinno pomóc?
BeyerBrown Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 (edytowane) Płukankę? Od wielu lat, nim na YT zaczęto o tym filmiki kręcić, acz pionierem nie jestem I to w czterech silnikach - trzech V6 VAG-a oraz w jednym R4 PSA. Jedynie olej płuczący Millersa zaaplikowałem po raz pierwszy w 2.7T - KAINE PROBLEM Twojego problemu nigdy nie miałem ale skoro piszesz, że masz auto od tygodnia to na dzień dobry robi się w takim serwis olejowy jaki wyżej zasugerowałem, bo nie wiesz co tam za syf smaruje silnik. Min. wariatory są w tym silniku sterowane olejem i od jego jakości/ciśnienia zależy b. wiele. https://procarmanuals.com/vag-ssp-992203-new-technology-2002/ (strony 2-15) Edytowane 6 Sierpnia 2018 przez BeyerBrown
BeyerBrown Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Co do ciśnienia oleju w ASN to musi ono wynosić minimum: 1,5 bar na wolnych obrotach 3 bar przy 2000rpm. olej rozgrzany do ok. 80st.C
Sajmon500 Opublikowano 22 Września 2018 Autor Opublikowano 22 Września 2018 Problem został rozwiązany. Piszę na przyszłość dla osób które mogą spotkać się z podobnym problemem. W silniku był przypchany smok, a także została rozegrana pompa oleju i ponownie uszczelniona, po tych zabiegach problem zniknął ? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się