Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Brak mocy, nierowna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej , witam posiadaczy A4 a szczególnie z motorkiem ADR :hi:

Jestem posiadaczem Passata 1.8 20v Adr 98r.

Mam z nim urwanie głowy :wallbash:

Zacznę może od samego początku bo jest tego sporo :confused4:

Wszytko zaczęło się od 24 grudnia :disgust: zatankowałem na jakieś dziwnej stacji bezobsługowej ( nie miałem wyjścia )

Dodam jeszcze ze nie mieszkam w Polsce tylko na wysepce zwanej Iceland

Wracając do tematu to problemy pojawił się od momentu zatankowania tego cholernego paliwa , może to przypadek ale tak się wszystko złożyło.

Najpierw pojawiły się dziury w gazie jak chciał tak jechał, potem doszła nie równa praca silnika ( jak by palił na 3 cylindry )

Wymieniłem świece , olej , wszystkie filtry , benzyny też , przeczyściłem przepustnice ( adaptacja zrobiona ) Troszkę się poprawiło ale nadal chodził jak czołg , posprawdzałem wszystkie przewody podciśnienia , wymieniłem wszystkie podejrzane , rozebrałem odmę i wyczyściłem ja , wymieniałem przewód odmy na nowy.Sprawdziłem przepływe ( przełożyłem dla testu 3 innych silników ) i okazało się ze jest dobra. Następnie po sprawdzeniu na vag-u wyskoczył mi jeden jedyny błąd , uszkodzony zawór węgla aktywnego - N80. Wymieniłem na nowy i teraz to wgląda tak silnik chodzi troszkę lepiej Ale dziur w gazie nie ma ( bardzo rzadko się ujawniają ) silnik dalej chodzi nierówno (troszkę lepiej ale to nie jest to co ma być) problem jest taki ze od jakiegoś czasu zaczął palić jak smok :evil: Jest problem z mocą tzn od początku był ale teraz jest tak ze na niskich obrotach tzn od 1000 do 4000 jedzie jak muł po przekroczeniu 4000 jest troszkę lepiej zaczyna się zbierać , jest to dobijające żeby na 4 biegu nie mógł wjechać na niewielkie wzniesienie przy prędkości 60 km/h momentalnie go dławi i szapie całym autem . Najciekawsze jest to ze przez ten cały czas od samego 24 grudnia komputer nie pokazywał mi żadnych błędów , oprócz tego jednego który się ujawnił tylko raz i po skasowaniu już nigdy się nie pojawił ....

Dodam ze miałem zrobione logi sondy ale niestety je straciłem. Błędów nie było ale postanowiłem sprawdzić jak działa silnik z wypitą sondą i okazało się że nie ma żadnej różnicy :kwasny: Kupiłem nowa sondę w sobotę ja wymienię :wink4:

Najciekawsze jest to ze od samego początku miałem eksplozje w wydechu tzn jak prze gazowałem silnik do 6000 to było słychać delikatne eksplozje ( niespalonego paliwa ) generalnie wskazuje to na sondę ( duże spalanie - za bogata mieszanka ) mam nadzieje ze po wymianie sondy będzie lepiej.

Ręce mi opadają nie mam pojęcia co dalej sprawdzać co robić itp .

Zwracam się do Was koledzy bo na forum Passata ludzie zaniemówili może dlatego ze większość posiada TDI i nie bardzo maja co napisać mądrego , man nadzieje ze Wy mi jakoś pomożecie :notworthy:

Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie propozycje :good:

Opublikowano

Hmmm strzały w wydechu miałem jak silnik łapał lewe powietrze (u mnie rozszczelnił sie dolot). Ale to co opisujesz moze wskazywac na zawalony wydech - pare eksplozji moglo go uszkodzic do tego stanu ze spaliny maja problem z ujsciem i go tak zamula - jesli masz mozliwosc to zrzuc wydech za katem i odpal auto (kiedys w innym aucie po zmianie wydechu efekt był taki jakbym wsiadl do auta o kilkunastu koniach wiecej.. )

Opublikowano

Rozpięcie wydechu jest możliwe ale dopiero za katalizatorem , ale wydaje mi się ze jak miało byś się coś zatkać to własnie katalizator będzie zawalony , a tego nie mam pojęcia jak sprawdzić :blink:

ale dziękuje za pomysł

Opublikowano

Eksplozje w czasie pracy silnika mówią o złym stosunku mieszanki do paliwa. Jedną z przyczyn jest złe działanie przepustnicy , proszę wymienić na nową tego się nie naprawia. :hi:

Opublikowano

Eksplozje w czasie pracy silnika mówią o złym stosunku mieszanki do paliwa.

Racja..

tyle ze przyczyn moze byc sporo - przepustnica, lewe powietrze, brak iskry na ktoryms z cylindrow, lejące wtryskiwacze itd

Rozpięcie wydechu jest możliwe ale dopiero za katalizatorem , ale wydaje mi się ze jak miało byś się coś zatkać to własnie katalizator będzie zawalony

Napisałem przeciez ze za katem :] hm ale tłumiki rownie dobrze mogly ulec uszkodzeniu w wyniku eksplozji, wystarczylo ze włókna w nim zawarte zablokowaly przepływ spalin - bez rozłaczenia wydechu tego nie sprawdzisz. (a miałem podobnie w innym samochodzie)

Opublikowano

tyle ze przyczyn moze byc sporo - przepustnica, lewe powietrze, brak iskry na ktoryms z cylindrow, lejące wtryskiwacze itd

No masz racje , przepustnice wykluczam bo ja sprawdzałem , lewe powietrze tez bo wszytko sprawdzałem kilka razy , co do iskry to moduł mam dobry bo przełożyłem go do innego adr-a i działał , co do wtrysku to nie jestem pewien ( da się to sprawdzić bez wyciągania wtryskiwaczy ?)

Zastanawia mnie ta sonda , czy może być przyczyna nierównej pracy silnika ?

Sorki jeśli zadaje banalne pytania ale jeszcze trochę i zacznę mówić od tylu :slina:[br]Dopisany: 20 Luty 2009, 17:06_________________________________________________

Eksplozje w czasie pracy silnika mówią o złym stosunku mieszanki do paliwa. Jedną z przyczyn jest złe działanie przepustnicy , proszę wymienić na nową tego się nie naprawia. :hi:

Przelozyłem przepustnice do innego silnika i działała bez problemu [br]Dopisany: 20 Luty 2009, 17:08_________________________________________________Już znam powód problemu , adr pali na 3 cylindry , na pierwszym cylindrze jest iskra ale na 99% wtrysk nie podaje paliwa.

Napięcia sprawdziłem i na wszystkich 4 są takie same , oporność pierwszego wtrysku jest dobra ale najwyraźniej jest zatkany :/

Ma ktoś pojecie ile kosztuje nowy wtryskiwacz?

Opublikowano

:) no to szykuje się super bryka. Jeżeli masz problemy z wtryskami to są trzy opcje :

- spróbuj zastosować środki chemiczne do czyszczenia wtryskiwaczy. Zastosuj maksymalne stężenie - bodajże buteleczka na 40 litrów benzyny.

- czyszczenie wtryskiwaczy mechaniczne,

- ale jak już wyjmujesz to wymień na nowe wszystkie.

Zdrówka :hi:

Opublikowano

:) no to szykuje się super bryka. Jeżeli masz problemy z wtryskami to są trzy opcje :

- spróbuj zastosować środki chemiczne do czyszczenia wtryskiwaczy. Zastosuj maksymalne stężenie - bodajże buteleczka na 40 litrów benzyny.

- czyszczenie wtryskiwaczy mechaniczne,

- ale jak już wyjmujesz to wymień na nowe wszystkie.

Możesz polecić jakiś środek do czyszczenia ?

Widzę ze też jesteś na wyspie , co prawda na innej :wink4: ale może uda mi się znaleźć u mnie to co polecisz

Opublikowano

W hardford'zie znajdziesz parę typów, ja używam STP. Po prostu tanio i efekt jest odczuwalny. Tam są dwa typy tych płynów: czarny i czerwony, oba dolewa się do benzyny. Jeden do czyszczenia wtrysków, drugi to utleniacz do benzyny, weź ten pierwszy. Klema, czyszczenie wtrysków za pomocą dodatków do benzyny to prewencja a nie usunięcie usterki, jak naprawdę się zapiekło to tylko punkt 3. :confused4: ano używany samochód. Jeżeli samochód nadal pali dużo to przyczyna tkwi w przepustnicy, sondzie lambda, nieszczelnych dolotach do przepustnicy - istotna odma, może byc przepływomierz zabrudzony oraz opory na kołach. Jeżeli kupiłeś samochód b. tanio tj. po taksówce, to nie naprawiaj. Używaj jeszcze miesiąc czy ile tam potrzebujesz i oddaj na złom, kup nowszy. Powodzenia :hi:

Opublikowano

Ronin

Dzięki wielkie za odpowiedz, co do autka to ma przejechane 98 tys wiec nie jest to trup . Co do części do sprawdzenie które opisujesz to wszytko zostało wymienione :rolleyes: W sobotę odkryłem przyczynę słabego silnika , okazało się ze ADR nie pali na 1 cylindrze. Świeca jest dobra daje iskrę , wiec wydaje mi się ze to wtrysk jest zatkany. Sprawdzałem napięcia na wtryskach i wszystkie są takie same , sam wtryskiwacz ma dobra oporność co wskazuje ze jest sprawny. Wydaje mi się ze jest zatkany na amen :mysli: Jutro wyjmę listwę i sprawdzę wszystkie wtryski. Najbardziej zastanawia mnie fakt powstających ( nie zawsze ) małych eksplozji w wydechu. Nie mam pojęcia skąd one się biorą skoro hipotetycznie wtrysk jest zatkany.

Skoro jest iskra a nie pali to tylko brak benzyny może być powodem że nie działa ....

A może się mylę :mysli:

Opublikowano

sprawdź cewki i moduł zapłonu , miałem kiedyś taki problem , auto działało na 3 cylindry wymiana modułu pomogła

Opublikowano

sprawdź cewki i moduł zapłonu , miałem kiedyś taki problem , auto działało na 3 cylindry wymiana modułu pomogła

Cewki działają dobrze ale okazało się ze przewód idący do pierwszego cylindra ma przebicie na masę silnika , świeca dawała iskrę ale nie równą i nie zawsze . Uszkodzona była guma osłaniająca świece. Wymieniłem przewody na nowe i silnik śmiga nie do poznania :kox:

Szczerze mówiąc to po tych wszystkich zabiegach , wymianie kilku rzeczy przeczyszczeniu wszystkiego co się tylko dało to ten ADR jest teraz zły :naughty:

Nigdy nie miał takiej dynami i nie wkręcał się tak na obroty :evil:

Dziękuje wszystkim za wszelka pomoc :notworthy:

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...