Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AVF] Prośba o sprawdzenie logów (nowe logi - ostatni post)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! To mój pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość :) Mam nadzieję że nic nie pokręciłem...

Grupy normalne:

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/000.JPG">000</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/001.JPG">001</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/003.JPG">003</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/004.JPG">004</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/007.JPG">007</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/013.JPG">013</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/018.JPG">018</a>

Grupy Basic Settings:

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/000bs.JPG">000bs</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/003bs.JPG">003bs</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/011bs.JPG">011bs</a>

Jeśli czegoś brakuje, dajcie znać (działałem zgodnie z instrukcją koligei lukaszr ale widzę że wrzucacie też logi z innych grup). "Dynamicznie" atakuję jutro...

Opublikowano

-termostat

-kat synchronizacji

Opublikowano

Dzięki SPANKY... Biorąc pod uwagę to co napisałeś, logowałem jeszcze kilka dodatkowych rzeczy.

ENGINE

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/ENGINE007c.JPG">007 (zimny)</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/ENGINE007h.JPG">007 (rozgrzany)</a>

INSTRUMENTS

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/INSTRUMENTS003c.JPG">023 (zimny)</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/INSTRUMENTS003h.JPG">023 (rozgrzany)</a>

oraz dodatkowo 023 z modułu ENGINE, bo widziałem że koledzy też wrzucali tą grupę chociaż zupełnie nie mam pojęcia czego tu szukać...

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/ENGINE023h.JPG">023 (rozgrzany)</a>

Zgodnie z instrukcją analizy logów dot. termostatu/G2/G62 niby wszystko jest OK (no chyba że coś przeoczyłem...)

I jeszcze jedno pytanko - czym się objawia/co powoduje źle ustawiony kąt synchronizacji?

[br]Dopisany: 22 Luty 2009, 23:47_________________________________________________Pogoda dziś masakryczna ale udało mi się namówić kumpla i zrobić "dynamiczne". Miałem trochę problemów bo w moim przypadku diagnozujemy multitronika ale jakoś się udało (przy 4200rpm akurat zmienia mi bieg z 4 na 5, no i to pilnowanie "docisku"). Jeśli coś zrobiłem nie tak - no cóż, powtórzymy :wink4:

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/000dyn.JPG">000</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/001dyn.JPG">001</a> (tutaj jest mały zonk, przesadziłem z wciśnięciem gazu i przeskoczył mi bieg - potem dałem resume od ok 1450rpm)

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/003dyn.JPG">003</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/004dyn.JPG">004</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/008_1dyn.JPG">008 (1)</a> (pierwsze podejście - trochę wolno wchodził na 4200rpm więc...)

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/008_2dyn.JPG">008 (2)</a> (podejście nr. 2 - o dziwo też wolno się wkręcał ale było już nieco lepiej niż w przypadku I)

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/010dyn.JPG">010</a>

<a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/011dyn.JPG">011</a>

Opublikowano

jest znośnie ... :wink4:

kat synchronizacji do korekty ...

Opublikowano

Dzięki. Jutro akurat mam umówiony przegląd w ASO - poproszę aby to ustawili...

...tak mi się przypomniało. Czasami zdarza się że na jałowym nieco telepie mi budą (teraz nie pamiętam czy dzieje się tak przy zimnym silniku czy gdy ma już temperaturę roboczą) - jak leciutko dodam gazu to efekt ten ustaje. Czy może to być spowodowane właśnie złym ustawieniem kąta sync?

Mam też tak że gdy na jałowym dodam gazu i puszczę to podczas gdy rpm spadają, prawie przy samym dole (1000) odczuwam pojedyncze szarpnięcie - czy ten rezonans to normalka w TDi/AVF?[br]Dopisany: 24 Luty 2009, 12:03_________________________________________________

Mam prośbę... Spanky napisał wcześniej o termostacie do wymiany. Czy możecie mi powiedzieć na przykładzie których logów można wyciągnąć takie wnioski? Na które parametry mam zwrócić uwagę?

BTW kąta wtrysku nie ruszałem - podczas przeglądu stwierdzili że wszystko jest OK (odchyłki w normie).

Opublikowano

Mam prośbę... Spanky napisał wcześniej o termostacie do wymiany. Czy możecie mi powiedzieć na przykładzie których logów można wyciągnąć takie wnioski? Na które parametry mam zwrócić uwagę?

BTW kąta wtrysku nie ruszałem - podczas przeglądu stwierdzili że wszystko jest OK (odchyłki w normie).

Termostat sprawdzamy w 007 lub/i 001.

Kat synchronizacji owszem w normie ale im blizej 0 tym lepiej :wink4:

Opublikowano

Tego się domyśliłem - rozumiem że chodzi o kolumnę temperatury płynu chłodniczego? Tylko na podstawie tego oceniamy stan termostatu?

Opublikowano

Ma byc ~90 po przejechaniu 8-10 km szczegolnie teraz latem..

Opublikowano

Zrobię aktualne logi i sprawdzimy :)[br]Dopisany: 15 Sierpień 2009, 19:31_________________________________________________OK, logi wkleję troszkę później... Generalnie po osiągnięciu temperatury roboczej wybrałem się na przejażdżkę na miasto - sprawdzałem grupę 007 w module Engine. Temperatura płynu chłodzącego w trakcie jazdy zależnie od obrotów 87-89 stopni. Następnie wróciłem do domu i zacząłem logować auto na postoju... Temperatura szła systematycznie w górę - po 20minutach osiągnęła pułap 99.9 stopnia, w tym momencie przerwałem logowanie. Czy takie wskazania są OK? Rozumiem o co chodzi w tej grupie ale nie kumam jak to się ma dokładnie do poprawności działania termostatu... to przecież tylko odczyt temperatury - nigdzie nie ma zmiennej pokazującej czy termostat się otwiera czy nie...

Opublikowano

Mozesz spac spokojnie - termostat masz OK. :)

Opublikowano

Witam!

Jako, że mój pupil ostatnią diagnostykę silnika odbył 2 lata temu - przyszedł czas na badania okresowe :)

...mniej przyjemny powód jest związany z faktem, że auto zaczęło nieco więcej palić :confused4:

...no i wymieniłem termostat :wink4:

Z tego co wybadałem sam (oczywiście mogę się mylić - jeśli tak, proszę wyprowadzić mnie z błędu):

- kąt wtrysku do delikatnej regulacji (4-ty cylinder)

- logi statyczne OK

- w logach dynamicznych (000) wychodzi mi nieco zwiększona dawka wtryskiwanego paliwa oraz trochę zbyt niskie ciśnienie w kolektorze ssącym (rozpoczęcie wtrysku również poza tolerancją)

Po raz kolejny prośba do naszych speców o weryfikację i sugestie :notworthy:

MVB Statyczne:

<a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/000-001-003.CSV">000 - 001 - 003</a>

<a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/004-007-013.CSV">004 - 007 - 013</a>

<a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/018-023.CSV">014 - 018</a>

Basic Settings:

<a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/BS-000.CSV">000</a>

<a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/BS-003.CSV">003</a>

<a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/BS-004.CSV">004</a>

<a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/BS-011.CSV">011</a>

MVB Dynamiczne:

<a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/DYN-000-001-010.CSV">000 - 001 - 010</a>

<a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/DYN-003-004-010.CSV">003 - 004 - 010</a>

<a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/DYN-008-010-011.CSV">008 - 010 - 011</a>

Opublikowano

Nic nie musisz robic... oprocz... lania dobrej ropy i podkrecenia od czasu do czasu wskazowki obrotomierza w okolice 4 tysi.... :wink4:

Pozdrawiam

PS

Kiedy jakis mod... motor aż sie prosi zeby go "dopiescil" jakies tuner...

Opublikowano

Dzięki Przemo :good:

Skrzynia blokuje całą operację - porządni tunerzy się nie podejmą a gotowca nie chcę... Pozostaje jeszcze kwestia żywotności przekładni po programie a to jest wielką niewiadomą. Oficjalne info to max. 400Nm - LuK podaje nawet 420Nm (fabrycznie powinienem mieć 310Nm jednak wykres z hamowni WST w Poznaniu pokazał 275Nm - z drugiej strony, zhamuj porządnie Mutli :disgust:).

...no chyba, że masz jakieś sugestie :)

Poniżej wydruk z WST (chętnie zrobiłbym jeszcze jedną rundę u Rogala ale wg. niego CVT jest "nie hamowalne" :confused4:)

wykres.jpg

Opublikowano

Nic nie musisz robic... oprocz... lania dobrej ropy i podkrecenia od czasu do czasu wskazowki obrotomierza w okolice 4 tysi.... :wink4:

Pozdrawiam

PS

Kiedy jakis mod... motor aż sie prosi zeby go "dopiescil" jakies tuner...

Sorki :notworthy: moze wyolbrzymiam ale log. statyczny gr 4 poz. 4 - skoki z 0 na -1.1 nie powinny chyba miec miejsca :embarrassed:

(szczegolnie na koniec pomiaru... )

Opublikowano

Nic nie musisz robic... oprocz... lania dobrej ropy i podkrecenia od czasu do czasu wskazowki obrotomierza w okolice 4 tysi.... :wink4:

Pozdrawiam

PS

Kiedy jakis mod... motor aż sie prosi zeby go "dopiescil" jakies tuner...

Sorki :notworthy: moze wyolbrzymiam ale log. statyczny gr 4 poz. 4 - skoki z 0 na -1.1 nie powinny chyba miec miejsca :embarrassed:

(szczegolnie na koniec pomiaru... )

Tolerancja -3/+3 - chyba, że jakoś inaczej mi to wytłumaczysz :mysli:

Opublikowano

"In MVB 004 display 4 the synchronisation angle is checked (required -3...+3 &#176, the value must not be fluctuate more than 0.5 (toothed belt tension)"

U mnie skakało (mialem problem z napinaczem, napieciem paska-poszukaj moj post- bylo zadane pytanie odnosnie ustawienia strzałki w napinaczu mech. -zapewne taki masz? :mysli: )

przemik jest tu spec... :hi: to bylo moje zdanie w temacie (przeciez mozna miec :wink4: )

Opublikowano

@midqard

Jest OK. :)

Bartek

Zapomnialem/nie wiedzialem ze masz automatyczna skrzynie... wiec pozostaje Ci jezdzic serią... :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Wszystko jasne :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...