Bart-S Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam! To mój pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość Mam nadzieję że nic nie pokręciłem... Grupy normalne: <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/000.JPG">000</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/001.JPG">001</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/003.JPG">003</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/004.JPG">004</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/007.JPG">007</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/013.JPG">013</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/018.JPG">018</a> Grupy Basic Settings: <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/000bs.JPG">000bs</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/003bs.JPG">003bs</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/011bs.JPG">011bs</a> Jeśli czegoś brakuje, dajcie znać (działałem zgodnie z instrukcją koligei lukaszr ale widzę że wrzucacie też logi z innych grup). "Dynamicznie" atakuję jutro...
Bart-S Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 Dzięki SPANKY... Biorąc pod uwagę to co napisałeś, logowałem jeszcze kilka dodatkowych rzeczy. ENGINE <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/ENGINE007c.JPG">007 (zimny)</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/ENGINE007h.JPG">007 (rozgrzany)</a> INSTRUMENTS <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/INSTRUMENTS003c.JPG">023 (zimny)</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/INSTRUMENTS003h.JPG">023 (rozgrzany)</a> oraz dodatkowo 023 z modułu ENGINE, bo widziałem że koledzy też wrzucali tą grupę chociaż zupełnie nie mam pojęcia czego tu szukać... <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/ENGINE023h.JPG">023 (rozgrzany)</a> Zgodnie z instrukcją analizy logów dot. termostatu/G2/G62 niby wszystko jest OK (no chyba że coś przeoczyłem...) I jeszcze jedno pytanko - czym się objawia/co powoduje źle ustawiony kąt synchronizacji? [br]Dopisany: 22 Luty 2009, 23:47_________________________________________________Pogoda dziś masakryczna ale udało mi się namówić kumpla i zrobić "dynamiczne". Miałem trochę problemów bo w moim przypadku diagnozujemy multitronika ale jakoś się udało (przy 4200rpm akurat zmienia mi bieg z 4 na 5, no i to pilnowanie "docisku"). Jeśli coś zrobiłem nie tak - no cóż, powtórzymy <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/000dyn.JPG">000</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/001dyn.JPG">001</a> (tutaj jest mały zonk, przesadziłem z wciśnięciem gazu i przeskoczył mi bieg - potem dałem resume od ok 1450rpm) <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/003dyn.JPG">003</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/004dyn.JPG">004</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/008_1dyn.JPG">008 (1)</a> (pierwsze podejście - trochę wolno wchodził na 4200rpm więc...) <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/008_2dyn.JPG">008 (2)</a> (podejście nr. 2 - o dziwo też wolno się wkręcał ale było już nieco lepiej niż w przypadku I) <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/010dyn.JPG">010</a> <a href="http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/011dyn.JPG">011</a>
spanky Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 jest znośnie ... kat synchronizacji do korekty ...
Bart-S Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Dzięki. Jutro akurat mam umówiony przegląd w ASO - poproszę aby to ustawili... ...tak mi się przypomniało. Czasami zdarza się że na jałowym nieco telepie mi budą (teraz nie pamiętam czy dzieje się tak przy zimnym silniku czy gdy ma już temperaturę roboczą) - jak leciutko dodam gazu to efekt ten ustaje. Czy może to być spowodowane właśnie złym ustawieniem kąta sync? Mam też tak że gdy na jałowym dodam gazu i puszczę to podczas gdy rpm spadają, prawie przy samym dole (1000) odczuwam pojedyncze szarpnięcie - czy ten rezonans to normalka w TDi/AVF?[br]Dopisany: 24 Luty 2009, 12:03_________________________________________________ Mam prośbę... Spanky napisał wcześniej o termostacie do wymiany. Czy możecie mi powiedzieć na przykładzie których logów można wyciągnąć takie wnioski? Na które parametry mam zwrócić uwagę? BTW kąta wtrysku nie ruszałem - podczas przeglądu stwierdzili że wszystko jest OK (odchyłki w normie).
przemik Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Mam prośbę... Spanky napisał wcześniej o termostacie do wymiany. Czy możecie mi powiedzieć na przykładzie których logów można wyciągnąć takie wnioski? Na które parametry mam zwrócić uwagę? BTW kąta wtrysku nie ruszałem - podczas przeglądu stwierdzili że wszystko jest OK (odchyłki w normie). Termostat sprawdzamy w 007 lub/i 001. Kat synchronizacji owszem w normie ale im blizej 0 tym lepiej
Bart-S Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Tego się domyśliłem - rozumiem że chodzi o kolumnę temperatury płynu chłodniczego? Tylko na podstawie tego oceniamy stan termostatu?
przemik Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Ma byc ~90 po przejechaniu 8-10 km szczegolnie teraz latem..
Bart-S Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Zrobię aktualne logi i sprawdzimy [br]Dopisany: 15 Sierpień 2009, 19:31_________________________________________________OK, logi wkleję troszkę później... Generalnie po osiągnięciu temperatury roboczej wybrałem się na przejażdżkę na miasto - sprawdzałem grupę 007 w module Engine. Temperatura płynu chłodzącego w trakcie jazdy zależnie od obrotów 87-89 stopni. Następnie wróciłem do domu i zacząłem logować auto na postoju... Temperatura szła systematycznie w górę - po 20minutach osiągnęła pułap 99.9 stopnia, w tym momencie przerwałem logowanie. Czy takie wskazania są OK? Rozumiem o co chodzi w tej grupie ale nie kumam jak to się ma dokładnie do poprawności działania termostatu... to przecież tylko odczyt temperatury - nigdzie nie ma zmiennej pokazującej czy termostat się otwiera czy nie...
przemik Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Mozesz spac spokojnie - termostat masz OK.
Bart-S Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2011 Witam! Jako, że mój pupil ostatnią diagnostykę silnika odbył 2 lata temu - przyszedł czas na badania okresowe ...mniej przyjemny powód jest związany z faktem, że auto zaczęło nieco więcej palić ...no i wymieniłem termostat Z tego co wybadałem sam (oczywiście mogę się mylić - jeśli tak, proszę wyprowadzić mnie z błędu): - kąt wtrysku do delikatnej regulacji (4-ty cylinder) - logi statyczne OK - w logach dynamicznych (000) wychodzi mi nieco zwiększona dawka wtryskiwanego paliwa oraz trochę zbyt niskie ciśnienie w kolektorze ssącym (rozpoczęcie wtrysku również poza tolerancją) Po raz kolejny prośba do naszych speców o weryfikację i sugestie MVB Statyczne: <a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/000-001-003.CSV">000 - 001 - 003</a> <a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/004-007-013.CSV">004 - 007 - 013</a> <a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/018-023.CSV">014 - 018</a> Basic Settings: <a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/BS-000.CSV">000</a> <a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/BS-003.CSV">003</a> <a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/BS-004.CSV">004</a> <a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/BS-011.CSV">011</a> MVB Dynamiczne: <a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/DYN-000-001-010.CSV">000 - 001 - 010</a> <a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/DYN-003-004-010.CSV">003 - 004 - 010</a> <a href="http://www.a4-klub.pl/manuale-www/Bart-s/logi/DYN-008-010-011.CSV">008 - 010 - 011</a>
przemik Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Nic nie musisz robic... oprocz... lania dobrej ropy i podkrecenia od czasu do czasu wskazowki obrotomierza w okolice 4 tysi.... Pozdrawiam PS Kiedy jakis mod... motor aż sie prosi zeby go "dopiescil" jakies tuner...
Bart-S Opublikowano 1 Lutego 2011 Autor Opublikowano 1 Lutego 2011 Dzięki Przemo Skrzynia blokuje całą operację - porządni tunerzy się nie podejmą a gotowca nie chcę... Pozostaje jeszcze kwestia żywotności przekładni po programie a to jest wielką niewiadomą. Oficjalne info to max. 400Nm - LuK podaje nawet 420Nm (fabrycznie powinienem mieć 310Nm jednak wykres z hamowni WST w Poznaniu pokazał 275Nm - z drugiej strony, zhamuj porządnie Mutli ). ...no chyba, że masz jakieś sugestie Poniżej wydruk z WST (chętnie zrobiłbym jeszcze jedną rundę u Rogala ale wg. niego CVT jest "nie hamowalne" )
midqard Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Nic nie musisz robic... oprocz... lania dobrej ropy i podkrecenia od czasu do czasu wskazowki obrotomierza w okolice 4 tysi.... Pozdrawiam PS Kiedy jakis mod... motor aż sie prosi zeby go "dopiescil" jakies tuner... Sorki moze wyolbrzymiam ale log. statyczny gr 4 poz. 4 - skoki z 0 na -1.1 nie powinny chyba miec miejsca (szczegolnie na koniec pomiaru... )
Bart-S Opublikowano 1 Lutego 2011 Autor Opublikowano 1 Lutego 2011 Nic nie musisz robic... oprocz... lania dobrej ropy i podkrecenia od czasu do czasu wskazowki obrotomierza w okolice 4 tysi.... Pozdrawiam PS Kiedy jakis mod... motor aż sie prosi zeby go "dopiescil" jakies tuner... Sorki moze wyolbrzymiam ale log. statyczny gr 4 poz. 4 - skoki z 0 na -1.1 nie powinny chyba miec miejsca (szczegolnie na koniec pomiaru... ) Tolerancja -3/+3 - chyba, że jakoś inaczej mi to wytłumaczysz
midqard Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 "In MVB 004 display 4 the synchronisation angle is checked (required -3...+3 °, the value must not be fluctuate more than 0.5 (toothed belt tension)" U mnie skakało (mialem problem z napinaczem, napieciem paska-poszukaj moj post- bylo zadane pytanie odnosnie ustawienia strzałki w napinaczu mech. -zapewne taki masz? ) przemik jest tu spec... to bylo moje zdanie w temacie (przeciez mozna miec )
przemik Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 @midqard Jest OK. Bartek Zapomnialem/nie wiedzialem ze masz automatyczna skrzynie... wiec pozostaje Ci jezdzic serią... Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się