Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Czy ktoś wkładał FMIC od RS2 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Można to zrobić P&P w B6 dodając drugi IC seryjny od benzyny:

http://audizine.com/forum/showthread.php?t=40503

Albo troszkę porzeźbić i dodać drugie IC od 170 KM TDI lub 200 TFSI:

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t59308.0.html;msg635699;highlight=koncepcja+na+dłubnięcie#msg635699

Ewentualnie FMIC np od Otlandera:

http://www.allegro.pl/item561371729_mitsubishi_outlander_chlodnica_intercooler.html

Opublikowano

Ten IC z RS2 to chyba kiepski pomysł, szczególnie przy tych cenach EUR. Za drogo wychodzi.

Opublikowano

W zasadzie przy każdym wyższym jak 15-17 cm musisz podcinać belkę z dołu.

Opublikowano

Dokładnie max co wejdzie pod belke z dołu to 14-15cm. Myśle więc że dobrą opcją będzie chiniol 55x14x6,5cm tylko do jakiej mocy on wystarczy?? bo nie jest za duży ale za to prawie w całości będzie odsłonięty.

Opublikowano

Oprócz wymiarów FMIC weź pod uwagę opór przepływu. Chinol 14 cm ma chyba 7 czynnych kanałów. Ich łączna powierzchnia wynosi ok. 7x6x0.5 = 21 cm2. Biorąc pod uwagę jeszcze żebra w środku, czyli np. przyjmując mnożnik 0.75, daje nam to 15.75 cm2. Rura 50 mm ma 19.625 cm2

Biorąc pod uwagę zawirowania i takie tam uważam, że min. dla FMIC to ok 25 - 30 cm2.

Więc lepiej dać nawet częściowo zasłonięty 18 cm, jak 14 cm.

Opublikowano

Oprócz wymiarów FMIC weź pod uwagę opór przepływu. Chinol 14 cm ma chyba 7 czynnych kanałów. Ich łączna powierzchnia wynosi ok. 7x6x0.5 = 21 cm2. Biorąc pod uwagę jeszcze żebra w środku, czyli np. przyjmując mnożnik 0.75, daje nam to 15.75 cm2. Rura 50 mm ma 19.625 cm2

Biorąc pod uwagę zawirowania i takie tam uważam, że min. dla FMIC to ok 25 - 30 cm2.

Więc lepiej dać nawet częściowo zasłonięty 18 cm, jak 14 cm.

w końcu ktoś napisął prawdę o chinolach :gwizdanie:

Opublikowano

Poziek odsłonięty chinol 18 cm nie jest zły i w TDI daje radę do 200 KM. Są jednak znacznie lepsze IC :cool1:

Fajnym rdzeniem do przespawania jest IC z Megane II 1.9 DCI. :naughty:

Opublikowano

Moim zdaniem najlepiej jest kupić rdzeń i samemu dospawać boczki...ja tak zrobiłem i jestem zadowolony.

Opublikowano

IC z Outlandera jest naprawdę fajny i ma sensowne wymiary. Rdzeń 450x175x65. Od końca do końca boczków 610 mm. Więc powinien wejść bez bólu. Stosowany jest w seryjnych C-Crosserach i 4007 o pojemności 2.2 i mocy 170 KM więc fajnie daje radę. Szczególnie, że można go kupić za 350-400 zł...

Opublikowano

Tylko ten czarny lakier. Rozumiem, że jest po to aby IC się maskował i nie sterczał spoza zderzaka, ale lakierowane aluminium na prawdę osłabia skuteczność. A po co osłabiać skuteczność?? Ktoś zapyta to dlaczego fabrycznie są te IC malowane farbą.

A dlaczego IC są fabrycznie zasłaniane halogenami, dlaczego mają mikroskopijne wloty w zderzaku dla nawiewu. Dlaczego mają plastikowe boczki, skoro alu boczki też coś dają.

Dobrym przykładem na IC jest projekt FMIC Nosb-a. Jestem pewien, że jego skuteczność może nawet przewyższa Chinola. Choć ja mam chinola 230, nawiew na niego w 85% co dał mi zderzak RS4 i jestem w miarę zadowolony.

Opublikowano

więc skoro jesteś Gregory w miarę zadowolony z chinola, to oryginalny drugi IC raczej nie da radości... czy ktoś to już ujeżdża.. gdzieś na forum widziałem, że był montowany czy zamiar... ale nie mogę znaleźć opinii czy spadek mocy jest mniej odczuwalny... gdyby oryginalny IC dawal radę do 200km, to byłoby miło...

Opublikowano

więc skoro jesteś Gregory w miarę zadowolony z chinola, to oryginalny drugi IC raczej nie da radości... czy ktoś to już ujeżdża.. gdzieś na forum widziałem, że był montowany czy zamiar... ale nie mogę znaleźć opinii czy spadek mocy jest mniej odczuwalny... gdyby oryginalny IC dawal radę do 200km, to byłoby miło...

Więc zamontowałem ja osobiście drugi IC oryginalny. Do 140 KM dodałem drugi od 170 KM TDI albo 200 TFSI. Nawet teraz gdy jest zimno czuć różnicę na +.

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_koncepcja_na_dlubniecie_parcha_odslona_druga-t59308.0.html

Więc ten układ IC styka do seryjnych 220 KM w benzynie i 170 KM w Dieslu z DPF. Więc styknie i do 200 KM w takim bez DPF :cool1:

Opublikowano

więc skoro jesteś Gregory w miarę zadowolony z chinola, to oryginalny drugi IC raczej nie da radości...

Raczej na pewno nie. Największym problemem przy seryjnych IC jest za mała średnica wej/wyj. Jeśli ktoś planuje wyższe moce w 1.8T niż 230KM to fajnie byłoby mieć orurowanie gdzieś ~60mm lub nieco większe nawet, aby na wyższych obrotach nie brakowało powietrza. W tym wypadku seryjny IC byłby wąskim gardłem(bez sensowny). Tak samo orurowanie IC w oryginale jest gumowe. Guma nie daje nic, a nawet izoluje. A jeśli orurowanie byłoby zrobione z aluminium to i samo orurowanie odprowadza ciepło. To wszystko przyczynia się na powierzchnie odprowadzającą ciepło, czyli skuteczność IC = osiągi.

Opublikowano

Wątek dotyczy AVF. Ile masz w Polsce AVF powyżej 230 KM?

A jeśli orurowanie byłoby zrobione z aluminium to i samo orurowanie odprowadza ciepło. To wszystko przyczynia się na powierzchnie odprowadzającą ciepło, czyli skuteczność IC = osiągi.

Albo podgrzewa się od silnika, wydechu i ciepłego powietrza z chłodnicy :polew:

Opublikowano

Wątek dotyczy AVF. Ile masz w Polsce AVF powyżej 230 KM?

Spoko..., czacha. Kepasa pisał o tym, czy dodatkowy boczny IC da mi jakąś radość, to mu odpisałem. Pisząc o gumowych rurach nie krytykowałem tego, że ty zastosowałeś akurat takie rozwiązanie, więc distance :)

Swoją drogą to powiedz mi jakim cudem orurowanie ma się nagrzać od wydechu jeśli nawet nie przechodzi koło niego. Poza tym chyba nie myślisz, że "ciepłe" powietrze z chłodnicy wody ma większą temp. niż powietrze z turbosprężarki :decayed: Bo jeśli tak to chyba nie masz pojęcia jaką temp. ma to powietrze. :wink4:

Opublikowano

Swoją drogą to powiedz mi jakim cudem orurowanie ma się nagrzać od wydechu jeśli nawet nie przechodzi koło niego. Poza tym chyba nie myślisz, że "ciepłe" powietrze z chłodnicy wody ma większą temp. niż powietrze z turbosprężarki :decayed: Bo jeśli tak to chyba nie masz pojęcia jaką temp. ma to powietrze. :wink4:

Kolego zanim pokażesz, że wiesz wszystko na temat FMIC, ich montażu i generalnie techniki chłodzenia to przyjmij do wiadomości, że inni też nie są ograniczeni, a każdy kij ma dwa końce. Więc jak już się dowiesz, że istnieje coś takiego jak transmisja ciepła przez promieniownie, przewodzenie i konwekcje, jak zrozumiesz trochę termodynamikę to będziesz wiedział skąd będą podgrzewać się niezaizolowane rury metalowe wewnątrz komory silnika :wink4: Zrozumiesz też może co daje czarny lakier:

Tylko ten czarny lakier.

Poszukaj stałych promieniowania dla różnych kolorów, pojęcie "ciała doskonale czarnego" i wzoru na energię wypromieniowaną... :cool1:

Nie twierdzę, że guma to dobrodziejstwo, nie twierdzę, że dwa IC boczne są lepsze od FMIC. Nie udaje też, że posiadłem całą tajemną wiedzę. Jedyne co poddaje pod uwagę to alternatywne, wystarczające do przeciętnego TDI i często tańsze od customa rozwiązenie. W dodatku jest absolutnie P&P, bez rzeźby, rezania i takich tam atrakcji :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...