Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b7 1.8t nierówna praca na zimnym.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam mały problem z autem. 

Gdy przestoi cała noc i odpale auto i od razu chce ruszyć czuć nierówna pracę silnika. 

Gdy odpale i pochodzi z minutę i ruszam jest ok. 

Od czego zacząć ? 

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, mugolina napisał:

Witam, mam mały problem z autem. 

Gdy przestoi cała noc i odpale auto i od razu chce ruszyć czuć nierówna pracę silnika. 

Gdy odpale i pochodzi z minutę i ruszam jest ok. 

Od czego zacząć ? 

Od podpięcia auta pod komputer. Powinien pokazać na którym cylindrze jest coś nie tak.

Winowajcą może być LPG. Może przepuszczać parownik lub/i wtryskiwacze i auto dostaje przy rozruchu benzynę i gaz przez co ma za bogatą mieszankę i nierówno pracuje. A odpala normalnie czy też trzeba trochę pokręcić ? Zakręć zawór na butli, wypal to co zostało w przewodach i pojeździj na samej benzynie z 4-5 dni i zobacz czy się nie poprawi. Ile ma instalacja i jakiej firmy wtryskiwacze? 

Edytowane przez TomekBdg93
Opublikowano
1 godzinę temu, TomekBdg93 napisał:

Od podpięcia auta pod komputer. Powinien pokazać na którym cylindrze jest coś nie tak.

Winowajcą może być LPG. Może przepuszczać parownik lub/i wtryskiwacze i auto dostaje przy rozruchu benzynę i gaz przez co ma za bogatą mieszankę i nierówno pracuje. A odpala normalnie czy też trzeba trochę pokręcić ? Zakręć zawór na butli, wypal to co zostało w przewodach i pojeździj na samej benzynie z 4-5 dni i zobacz czy się nie poprawi. Ile ma instalacja i jakiej firmy wtryskiwacze? 

Jak sprawdzić poprzez vaga na którym cylindrze coś się dzieje ? Odpala ładnie, bez żadnego problemu. Tylko jak odpale i chce ruszyć czyli dostanie obciążenia to nierówno pracuje ale dosłownie parę sekund. 

Zakręce butlę i wyjeżdze gaz który będzie jeszcze w układzie aż przełączyć na pb i wtedy zobaczę jak odpali. Wtryskiwacze czerwone musiałbym sprawdzić jaka firma, instalacja ma z 1.5 roku i przejechane jakieś 30 tyś :)

Opublikowano

W blokach 15 i 16 masz detekcję wypadania zapłonów na cylindrach 1-3 i 4. Ale nie od razu się włączy. Silnik będzie musiał złapać trochę temp. W bloku 32 sprawdź długoterminową adaptację lambdy. Pierwsza rubryka - bieg jałowy. Druga - pod obciążeniem. Wartości powinny oscylować około 0%. Powyżej 10%\-10% trzeba już szukać przyczyny. Powyżej 25% sterownik przejdzie w tryb awaryjny. Masz gaz więc może być sporo na +. Ale tak jak kolega TomekBdg93 pisał, jeśli coś się dzieje to najpierw trzeba to ogarnąć na benzynie.

Opublikowano
38 minut temu, monomachos napisał:

W blokach 15 i 16 masz detekcję wypadania zapłonów na cylindrach 1-3 i 4. Ale nie od razu się włączy. Silnik będzie musiał złapać trochę temp. W bloku 32 sprawdź długoterminową adaptację lambdy. Pierwsza rubryka - bieg jałowy. Druga - pod obciążeniem. Wartości powinny oscylować około 0%. Powyżej 10%\-10% trzeba już szukać przyczyny. Powyżej 25% sterownik przejdzie w tryb awaryjny. Masz gaz więc może być sporo na +. Ale tak jak kolega TomekBdg93 pisał, jeśli coś się dzieje to najpierw trzeba to ogarnąć na benzynie.

W bloku 32 sprawdzać na pb ? A jak włączę ten blok 15 i 16 to po na jakie dane tam patrzeć ?  

Niedawno robiłem logi 32 to na pb jest było ok, na lpg trochę za bogato bo do 12 dochodziło.

Opublikowano

Wszystkie logi powinieneś robić na Pb. W blokach 15 i 16 jest zliczana liczba wypadających zapłonów. W czwartej rubryce masz status detekcji czy jest włączona czy nie. Jak się włączy to zwyczajnie patrzysz czy nalicza Ci wypadanie zapłonów i na którym cylindrze (parę minut obserwacji wystarczy). Ale wątpię czy masz z tym problem skoro jak silnik pochodzi trochę to pracuje równo.

Godzinę temu, mugolina napisał:

na lpg trochę za bogato bo do 12 dochodziło.

Jeśli 12 na + to za ubogo. Wartości dodatnie w regulacji lambda oznaczają zbyt ubogą mieszankę i wydłużanie czasu wtrysku. Ale na gazie to chyba dość powszechne. Ważne, że na Pb jest ok.

 

Wróćmy do początku. Co miałeś na myśli pisząc, że silnik nierówno pracuje? Tzn jak? Rzuca nim? Falują obroty? I dlaczego piszesz, że obserwujesz to "przy ruszaniu", a jak czekasz tę minutę to nie ma żadnych objawów (w trakcie tego czekania)? Tak jak było już pisane wcześniej - przetestuj na samej benzynie.

Opublikowano
Godzinę temu, monomachos napisał:

Wszystkie logi powinieneś robić na Pb. W blokach 15 i 16 jest zliczana liczba wypadających zapłonów. W czwartej rubryce masz status detekcji czy jest włączona czy nie. Jak się włączy to zwyczajnie patrzysz czy nalicza Ci wypadanie zapłonów i na którym cylindrze (parę minut obserwacji wystarczy). Ale wątpię czy masz z tym problem skoro jak silnik pochodzi trochę to pracuje równo.

Jeśli 12 na + to za ubogo. Wartości dodatnie w regulacji lambda oznaczają zbyt ubogą mieszankę i wydłużanie czasu wtrysku. Ale na gazie to chyba dość powszechne. Ważne, że na Pb jest ok.

 

Wróćmy do początku. Co miałeś na myśli pisząc, że silnik nierówno pracuje? Tzn jak? Rzuca nim? Falują obroty? I dlaczego piszesz, że obserwujesz to "przy ruszaniu", a jak czekasz tę minutę to nie ma żadnych objawów (w trakcie tego czekania)? Tak jak było już pisane wcześniej - przetestuj na samej benzynie.

Dokładnie to obroty skaczą i wiadomo że przy tym też szarpie autem bo raz jest 1100 obrotów a po chwili np 800. 

Wystarczy że rusze dosłownie parę metrów, szarpnie parę razy tzn skocza kilka razy obroty i już jest ok. 

A jak odpale załóżmy auto i stoi na biegu jalowym to pracuje normalnie, dopiero gdy wrzucę bieg i auto dostanie obciążenia dzieje się takie coś. 

Na ciepłym nic takiego nie występuje, na zimnym tylko i podczas ruszania. 

Zakręce zawór na butli jutro i zobaczymy na drugi dzień czy będzie różnica. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...