Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Po co jest katalizator ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Naciąłem się na wątek dotyczący wycinania katalizatora. Piszą w nim, że jego wycięcie powoduje zwiększenie mocy i nie ma rzadnych efektów ubocznych. To w taki razie po cholere go wsadzili??

Aha i po czym poznać, że jest "zapchany"?? Jak to sprawdzić?? Mam słabiutką wersje dieselka 75 KM, najprawdopodobniej z chip-em na 90 KM i mam tak, że poniżej 1500 obr/min się dusi, czy to są oznaki zapchanego kata?? Dodam, że passat 130 KM też 1,9 TDI dusi się tak przy 1000-1100 obr/min.

Opublikowano

katalizator mozna powiedzec ze oczyszcza spaliny bo dopala resztki paliwa. jego zadaniem jest np. dbanie o srodowisko. moj kumpel wyjol katalizator z golfa III i faktycznie torche osciagi sie porpawily. ale jak tak bardzo chcesz sie pozbyc katalizatora to lepiej kup sobie strumienice w obudowie katalizatora(bo tak w ogole jest ona nielegalna :>) i wtedy mocy powinno przybyc jeszcze wiecej.

Opublikowano

Pytam się też i dlatego, że podobno jak się to zapcha to zniszczy turbo.

Dlatego też się pytałem jak zdiagnozować czy jest katalizator zapchany.[br]Dopisany: 22 Luty 2009, 17:55_________________________________________________Ta struminica to 50 zl kosztuje? Tak na allegro w pierwszą lepszą patrzę.

Opublikowano

Tak to jest diselek, ale nie ma pojęcia gdzie jest katalizator. Przebieg 240 tys, podobno orginalny, ale ja tam nie wierzę w te przebiegi. W sumie oleju nie bierze (na 3000 km, bo tyle narazie zrobiłem) i odpalił mi przy -15 więc chyba jest z nim wszystko ok. Aha co może byc ważne jeżdzi niecałe dwa lata na Mobilu 15W-40, niedługo będę zmieniał na Motula lub Castrola w ASO, na taki jaki powinien być.

Opublikowano

Jak chcesz wyciąć kata :naughty: to poszukaj na forum bo na ten temat jest mnóstwo postów, opisów i czego dusza zapragnie :wink4: Znajdzesz co pokolei zrobić i co wstawić zamiast kata. :szukaj:

Opublikowano

Tak ja wiem, ale wyrzucać dobry katalizator to tez troche szkoda, jak się zdecyduję to bym pewnie sprzedawał. Tylko mnie bardzie teraz zaczęło interesować jak zdiagnozować sprawność katalizatora. Ogólnie to chyba i tak sobie to wymienie w lecie, jak będe wiedział jak.

Opublikowano

I przejdz jak możesz na olej 10w40 jak nie bierze oleju .15w40 nie za bardzo dobry to olej do naszych aut,lepiej 10w40 lub potem mozesz przejsc na 5w40 jak dalej bedzie się dobrze sprawował silnik.

Gość KoDi2009
Opublikowano

Wytnij kata to jeszcze zarobisz płacą za niego 250zł

Opublikowano

Wytnij kata to jeszcze zarobisz płacą za niego 250zł

Gdzie jesli mozna wiedziec? Bo ja mam do sprzedania rure z dwoma katalizatorami do A4 B6 2.5TDI V6 i jesli tyle placa za jeden katalizator od takiego malego diesla to ile za 2.5TDI?:)

Opublikowano

No ja niedługo będę wymieniał w ASO rozrząd i olej też, pewnie wymienią na Castrola 10W-40, bo taki mi zalali do passata.

Opublikowano

wystarczy poszukać :wallbash::szukaj: a napeowno coś znajdziesz na ten temat

kata nieda sie sprawdzić a jak masz na liczniku ponad 200tys to napewno niespełnia swojej roli i jest do wycięcia. Auto napewno ożyje :naughty:

możesz sprawdzić emicjie spalin CO2 :gwizdanie:[br]Dopisany: 24 Luty 2009, 00:14_________________________________________________kto szuka :naughty: ten znajdzie :cool1:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_sprawdzenie_katalizatora-t67559.0.html;topicseen

Opublikowano

No ja niedługo będę wymieniał w ASO rozrząd i olej też, pewnie wymienią na Castrola 10W-40, bo taki mi zalali do passata.

A ja się wtrące między wódke a zakąske. Ile taka impreza w ASO kosztuje, chodzi mi o rozrząd?

Nie szkoda Ci kasy?

Opublikowano

Z tego co się dowiadywałem to robocizna 400 zl + części. A części ok 300 do 430 zl. Czyli od 700-830 zl.

A co mam zrobić?? Jak bym umiał to bym wymienił sam, ale ja jestem elektrotechnikiem i tak po krótce to moja dziedzina to prąd, kompy, radia itp. Trochę sie tam znam na mechanice tak jak każdy facet, wiem jak wyje zużyte łożysko, jak powinien pracować silnik, wymiana świec czy filtra powietrza. Ale głębsze zabiegi to ja się wycofuje.

Myślałem o tym żeby jechać do mechanika zwykłego, ale on mi nie da gwarancji na 2 lata lub 90 tys km. Jak coś spie... to się później wyprze, a w ASO mam na wszystko dowód i oni odpowiadają za to jak spier..., więc wolę dołożyć.

Opublikowano

dlaczego nie chcesz wstawić zwykłej, prostej rury zamiast ?

Opublikowano

dlaczego nie chcesz wstawić zwykłej, prostej rury zamiast ?

Ja odpowiadałem na pytanie kolegi ile kosztuje rozrząd w ASO, a Ty mówisz o katalizatorze. Ja zamierzam wymiecić katalizator na strumienicę wyciszającą czy jakoś tak. Kolega ma rurę w golfie i strasznie to mu chodzi. Może jest mało profesjonalnie zrobione (nie wiem), wpada w takie dziwne wibracje wydech, nie wiem dlaczego, ja się na tym nie znam, ale był u mechanika który stwierdził że jest wszystko ok, wydech szczelny i nie ma prawa dostawac wibracji, a jednak dostaje.

Ja nie chciałbym żeby po tej operacji mi też tak zaczął chodzić. Jak wstawię strumienicę, to mam możliwość na opaskach regulacji naprężenie wydechu, a jak wspawa się na stałe rurę to już lipa, może prężyć (bo podejrzewam że pręży wydech w tym golfie i dlatego tak jest).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...