Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJL] Jak wymienić łożysko w tylnym kole (quattro) ?


kukis84

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos z was dokonał juz wymiany tylnego łozyska koła w napędzie quattro??

moje auto to A4 1.8 TURBO QUATTRO

od jakiś dwóch dni chuczy mi z lewego tylnego łozyska-podejżewam łożysko koła

czy ktoś jest mi w stanie przybliżyc procedure jego wymiany??

opisac w skrócie ci trzeba i jak zrobic żeby je wymienić??

z góry dzieki !!! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli cos ci to pomoze to łozysko to wymienia sie dokładnie jak z przodu :P (zdjąć zwrotnice wybić stare łożysko wprasować nowe i założyć) tylko zaznacz sobie położenie na śrubie mocującej dolnego wachacza tam gdzie sie kąt ustawia to jaka nic sie nie zmieni podczas jazdy to możesz sobie geometrie odpuścić , sprawdz sobie przy okazji wszystkie połaczenia metalowo gumowe bedziesz je miał jak na dłoni :)

potrzebne narzędzia to klucz do sruby piasty klucze 17 19 imbusy do zacisków no i prasa do łożyska

powodzenia :good:

Ps: sprawdz najpierw wszsystko czy to napewno łożysko-miałem kiedyś tak wywaloną gałe wahacza odpowiedzialnego za zbierzność że dawała efekt huczącego łożyska

i jeszcze jedna wskazówka mocowanie zwrotnicy do górnego wahacza dokręć mocno dopiero jak auto stanie na ziemi (chodzi o połaczenie metalowo gumowe żeby dobrze pracowało i żey go nie zerwać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki!!!! :>

Zebym za kazdym razem dostawał takie odpowiedzi :evil:

:hi:[br]Dopisany: 23 Luty 2009, 13:47_________________________________________________a Wiec zaraz po powrocie z pracy dzwigłem lewy tył auta na lewarku i pokreciłem kołem, wydawało mi sie że jest ok

Jednak gdy poruszałem nim juz nie było ok.Wyglada jakby miało luz podczas nachylania koła do wewnatrz i zewnatrz

Mam teraz pytanie czy to łożysko czy piasta???

bo nie wiem co kupić

Z góry dziekuje :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki!!!! :>

Zebym za kazdym razem dostawał takie odpowiedzi :evil:

:hi:[br]Dopisany: 23 Luty 2009, 13:47_________________________________________________a Wiec zaraz po powrocie z pracy dzwigłem lewy tył auta na lewarku i pokreciłem kołem, wydawało mi sie że jest ok

Jednak gdy poruszałem nim juz nie było ok.Wyglada jakby miało luz podczas nachylania koła do wewnatrz i zewnatrz

Mam teraz pytanie czy to łożysko czy piasta???

bo nie wiem co kupić

Z góry dziekuje :hi:

Piasta jest w łożysku, jeżeli łożysko ma luz to i piasta ma luz.

Kupienie nowej piasty graniczy z cudem, w ASO około 500zł a żaden z zestawów naprawczych łożyska nie zawiera piasty.

Szukaj zestawu naprawczego łożyska firmy SKF o oznaczeniu VKBA 1355

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odpowiednich opisów wyżej dorzucę fotoporadę.

http://www.audiworld.com/tech/wheel33.shtml

http://www.audiworld.com/tech/wheel45.shtml

Robota prosta.

Ale praska czy to hydrauliczna czy mechaniczna potrzebna.

Przeżyłem już wymianę 3 sztuk z tyłu i jedną z przodu u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prasy mam dwie hydrauliczne w robocie, jedna o nacisku 5 ton, a druga 20 ton, dotocze sobie narzedzia do ich wybicia i nabicia i dam rade :evil:

najgorsze ze stało sie to tydzień przed sprzedażą

Dlatego pytam ile to roboty

wole to naprawić niz zniechecac klientów

WIELKIE DZIEKI ZA POMOC !!!!!! :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nim wcisne nowe łozysko, najpierw wkładam je na kilka godzin do zamrazarki na -20 stopni

oczywiście w folii, a zwrotnice wkładam na kilka minut w bardzo gorący olej silnikowy

unikam tym samym wciskania nowego łozyska przy uzyciu znacznej siły

w moim przypadku lozysko samo "wpada" w zwrotnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie peknie

co najwyzej lozysko sie rozleci ktore I tak jest do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz linki z audiworld

tam wszystko widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nim wcisne nowe łozysko, najpierw wkładam je na kilka godzin do zamrazarki na -20 stopni

oczywiście w folii, a zwrotnice wkładam na kilka minut w bardzo gorący olej silnikowy

unikam tym samym wciskania nowego łozyska przy uzyciu znacznej siły

w moim przypadku lozysko samo "wpada" w zwrotnice

Bardzo dobry pomysł kolego, w przeciągu najbliższych dni sprawdzę w praktyce jak to wygląda ponieważ nie mam prasy pod ręką a zwolennikiem wbijania nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...