Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AAH] Kremowa, oleista maź na korku oleju


xmnichx

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy co to za kremowa maź którą mam w silniku?? zmieniłem olej ok 2000tys temu cały czas kontrolowałem poziom, nie zmieniał się wcale (stał równo między min i max). Ostatnio zauważyłem że odrobinę ubyło i postanowiłem dolać. Podczas dolewania zaniepokoił mnie ten jasny oleisty osad na korku wlewu co to jest? Może woda się w ten sposób osadza w silniku po zmieszaniu z olejem?? ale skąd by się tam wzięła??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co to za kremowa maź którą mam w silniku?? zmieniłem olej ok 2000tys temu cały czas kontrolowałem poziom, nie zmieniał się wcale (stał równo między min i max). Ostatnio zauważyłem że odrobinę ubyło i postanowiłem dolać. Podczas dolewania zaniepokoił mnie ten jasny oleisty osad na korku wlewu co to jest? Może woda się w ten sposób osadza w silniku po zmieszaniu z olejem?? ale skąd by się tam wzięła??

Zobacz czy płyn w zbiorniku wyrównawczym jest klarowny czy zanieczyszczony olejem.. - jesli jest podobnie zanieczyszczony to trzeba sie przygladnac uszczelce pod głowicą.

Jesli płyn jest ok to powodem jest niedogrzanie silnika - krótkie odcinki olej niedogrzany i robi sie masło pod korkiem. Zrobisz jakas trase dobrze zagrzejesz silnik to powinno wrocic do normy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy nie ubywa CI plynu chlodniczego...

mozesz miec walnieta uszczelke pod glowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodniczy jest ok cały czas na jednym poziomie

co do jazdy to faktycznie czasami trafi mi się trasa ale ostatnio tylko 2-3km i przed dolewką właśnie tak było przejechałem może kilometr i wtedy dolewałem oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wiadomo aah lubi sobie łyknąć oleju , ale powiedz jeszcze jaki olej zalałeś nieraz wytracaja się z oleju substancje parafinowe w postaci tej zółtej mazi ( nie był przypadkiem olej z beczki lany), ta substancja czesto sie wydziela jak przehulasz na oleju dobrze ponad 15 000 km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli robisz do 10 km to jest to z pewnością niedogrzany silnik-typowe objawy. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę go na rozgrzanym silniku mam nadzieję że się oczyści...

Tak po jednym dogrzaniu silnika problem nie zniknie.

Ja też tak miałem i jak mam robić trasę 1 km to wolę piechotką chodzić lub też pojeździć dłużej :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem pojawia się przeażnie zimą, przy niewielkich przebiegach. U mnie w audi 100 tez czasem jest, ale jak piszą koledzy wystarczy się trochę przejechać i pożądnie go dogrzać :evil: tak żeby woda i para wodna wyparowały. Dodam, że "Kremowa, oleista maź" wystepuje nie tylko w audi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kremowa olejsta maż skutek jazdy na krótkich odcinkach niedogrzany motor czasami kiepski olej mobil ostatnio się coś schrzanił dwóch kumpli zarzneło silniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz widziałem coś takiego w passacie b3 2,0 ale nie na korku tylko w przewodach powietrza przy silniczku krokowym.

Dzisiaj trochę więcej pojeździłem silnik pochodził rozgrzany i poprawa nastąpiła- jak sprawdziłem korek to były jeszcze ślady tego syfu ale już tylko jedna duża kropla a nie zasmarowany cały korek. mam nadzieję że to ustąpi jak zrobi się cieplej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jak koledzy pisza po prostu pewno zima robisz nie wielkie odcinki i silonik jest nie dogrzany dla tego taka maz wystepuje jesli tylko na korku to jest ok, sprawdz jeszcze czy na szabelce nie ma, i czy odm nie masz pozatykanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta maź to normalny objaw zimą. Gdy przyjdą cieplejsze dni wszystko wróci do normy :good: Też myślałem że to uszczelka ale mechanik powiedział że "silnik oddycha" i tam skrapla się woda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jak piszesz, nie masz sie czym martwic no chyba ze w olej zmieni kolor na taki jaka jest maz, to wtedy bedzie zle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KoDi2009

Ja mam to samo w swojej. Przed tą zimą wszystko było ok dopóki nie przyszły mrozy. Do pracy mam 3 km po mieście także silnik nie zdąży się nawet zagrzać. Nie ubywa płynu chłodzącego (płyn w zbiorniczku jest czysty), a olej na bagnecie klarowny. Zrobi się troszkę cieplej trzeba przegonić Audiczkę i będzie gitara :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...