filipV6 Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 tak tez i ja myslalem to znaczy podejzewalem dla tego lepiej sie z kims skonsultowac a nie ladowac kase na byle elektryka.Dzieki i pozdrawiam
xmnichx Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 Koledzy wraca mój temat temp silnika. Podejrzewam uszkodzone wisko ale nie ma pewności. Napiszcie jaką temperaturę mają wasze silnika szczególna prośba do posiadaczy v6. U mnie sprawa wygląda następująco na wielkich upałach do 30st C i przy dosyć załadowanym aucie (5 osób + bagaże) do tego trasa po górkach wskaźnik temp płynu stoi o grubość wskazówki przed 90*C (ale to norma bo podobno wzrasta dopiero ponad 115*C) Natomiast Wskaźnik temp oleju pokazuje ponad 100*C na VAGU (po dojechaniu do domu) jest ok 98-99 i czasami włącza się na kilka sekund 2 bieg wentylatora klimy. Proszę o opinię i wyniki waszych obserwacji!!!
tomek a4 2.8 Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 u mnie jeszcze nigdy nie włączył się wentylator klimy do schłodzenia silnika, nawet wisko spina sie na stałe jedynie kiedy turlam sie po mieście (byćmoże czas na wymianę). Jednak nigdy temp. na wskaźniku nie przekroczyła 90st C. Natomiast temperatura oleju na desce rozdzielczej przekracza nawet 110st
xmnichx Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 Dzięki za odpowiedź czyli wskaźniki temp zarówno płynu jak i oleju zachowują się u mnie tak samo jedynie wentylator mi się załącza czasami ale tak jak mówię tylko przy sporym obciążeniu silnika i wysokiej temperaturze na zewnątrz. Przyznam że szczególnie martwił mnie właśnie wskaźnik temp oleju jak pokazywał ponad 100 czasem ponad 110 ale w końcu to wskaźnik analogowy więc nie do końca może być dokładny. Oprócz tego rozmawiałem z mechanikiem, powiedział że temp 100 stopni dla tego silnika to nic strasznego i nie ma powodu do paniki. Dodam że płynu w zbiorniczku nie ubywa dolałem raz jak kupiłem auto i tak się utrzymuje. już 20 kkm
filipV6 Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Witam.A u mnie panowie porazka dzis wymienilem sprzeglo wiskotyczne i dalej to samo - to znaczy wentylator zasuwa caly czas na drugim biegu i wyje jak ciagnik. Co dalej , a moze to ma zwiazek z termostatem Nie mam bladego pojecia i chyba bedzie trzeba udac sie do jakiegos magika . Pozdrawiam
xmnichx Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 nie rozumiem Cię kolego jak to wentylator zasuwa na 2 biegu jak wentylator ten na wisku nie ma biegów. w końcu z którym masz problem??? wisko masz po prawej stronie stojąc przodem do silnika i ten wentylator jest napędzany paskiem, natomiast po lewej stronie masz wentylator klimy (elektryczny) i to ten ma 2 biegi. pierwszy załącza się gdy włączasz klimę lub gdy temp płynu osiągnie ok 97*C , drugi bieg włącza się przy ponad 100*C. Jeśli cały czas pracuje na 2 biegu to może masz padnięty czujnik temp w chłodnicy (na dole po prawej stronie stojąc przodem do silnika) odłącz go i sprawdź czy wentylator dalej działa jeśli się wyłączy to czujnik do wymiany.
mstan Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 Witam Wentylator wiska pracuje z poślizgiem(to znaczy wolniej aniżeli napędzające go koło po którym chodzi pasek). Natomiast po przekroczeniu określonej temperatury obroty wentylatora i koła pasowego wyrównują się(wentylator zaczyna szumieć).To kolega ma na myśli mówiąc o drugim biegu. Pozdrawiam
xmnichx Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Opublikowano 17 Lipca 2009 Ale po wymianie wiska nie powinno być mowy o jego wadliwej pracy no chyba że kolega zamontował jakiś trefny zamiennik
MRoger Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Visco jest delikatne można je łatwo uszkodzić podczas transportu lub nawet niewłaściwego magazynowania.
custom Opublikowano 22 Października 2009 Opublikowano 22 Października 2009 ostatnio wymieniałem visco i takie tam inne. Nowe visco BEHR po rabatach 240 pln - pierwszy montaż Stare można było zatrzymać Visco ciągnie temperature z chłodnic przez radiator nagrzewając płyn( chyba parafinę ) i blokując się w sobie powoduje uzyskiwanie przez wentylator takiej samej przędkości jaka przekazywana jest na koło pasowe.
MRoger Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 Niestety próbowałem już wszystkich chyba sposobów i nie mogę odkręcić tej pier..onej śruby ... ma ktoś może patent na przytrzymanie koła pasowego ... są tam takie dziurki, ale wkładałem tam śrubokręt, klucz imbusowy .. i wszystko się gnie i pęka ;( chyba jednak będę musiał zdjąć przedni pas i podziałać ze szlifierką please heeelp A nie łaska napisac jakiego silniak sie to tyczy? Przecież wszystko widać w profilu tzn. konstrukcja taka sama, czyli odkręcamy od strony silnika.
ROBERT Opublikowano 23 Października 2009 Opublikowano 23 Października 2009 Witam miałem taki sam problem. Ja zrobiłem tak: Zrzuciłem pasek wielorowkowy i przytrzymałem koło pasowe dużym kluczem francuskim
custom Opublikowano 24 Października 2009 Opublikowano 24 Października 2009 Silnik zgaszony Najlepiej silnik letni lub zimny - montujesz cięką gumkę (pomiędzy obudową wentylatorów a wentylatorem na VIsco - odpalasz silnik - gumka powinna utrzymać bezwładność wentylatora - silnik się nagrzewa w momencie zpięcia się Visco gwarantuje zerwie gumkę - nie gazujemy bo bezwładność siła odśrodkowa rośnie i zerwie ( silnik pracuje na biegu jałowym )
MRoger Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 No dobra ... śruba się odkręciła, dodam że najlepiej przytrzymać koło pasowe żabą do rur, jeśli zaś wymieniamy i tak VISCO to można łapać dowolną mocną żabą między kołem pasowym a VISCO. Przy okazji polecam bardzo dobry preparat WURTH Rost off ice - nawet najbardziej zapieczone śruby puszczają. Jeszcze jedna ważna informacja, jeśli VISCO odkręcamy o strony pasa przedniego wtedy jest lewy gwint jeśli od strony silnika to normalnie.
groszek27 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Witam, Dzisiaj podczas wymiany oleju zauważyłem że visco pracuje cały czas na dużych obrotach i nie da się go zatrzymać ręką jak jest zimny silnik. Napiszcie jaką cześć trzeba wymienić w sensie czy samo visco ? czy łożysko visca ,czy może coś jeszcze? Którą z tych części? 1.http://www.allegro.pl/item867318202_lozysko_wisko_visko_visco_audi_skoda_vw_germany.html 2.http://moto.allegro.pl/item850474281_sprzeglo_wiskotyczne_audi_a4_i_a6_95_04_wisko.html
groszek27 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 samo wisko Dzięki kolego. Ciężko będzie wymienić samo visco bez zdejmowania przodu czy lepiej go zdjąć i wtedy wymienić?
Wandej Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 samo wisko Dzięki kolego. Ciężko będzie wymienić samo visco bez zdejmowania przodu czy lepiej go zdjąć i wtedy wymienić? no ciężko bo za dużo miejsca nie ma ale chyba się da Jak ktoś ma wprawę to 30 minut i przodu nie ma
ROBERT Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 samo wisko Dzięki kolego. Ciężko będzie wymienić samo visco bez zdejmowania przodu czy lepiej go zdjąć i wtedy wymienić? Ja wymieniłem bez zdejmowania przodu,tylko ja mam 1.6 :gwizdanie: Najciężej odkręcić tą śrubę imbusową, ja przytrzymałem koło pasowe żabą.
groszek27 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Kurde jakieś fotostory by się przydało...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się