Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysokie spalanie oraz BIP-y w A4 B6 1.9TDI


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez kubabkb,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po zakupie auta zastanowiło mnie dość wysokie spalanie. Podłączyłem kompa i jedyne w sumie co mnie niepokoi to bardzo wysokie BIP-y, (konektory próbowałem już doginać ale nie dało to żadnej poprawy). Nie zwróciłem jeszcze uwagi czy pompki są oryginalne ale raczej powinny być. Auto ma rzekomo program zrobiony przez poprzedniego właściciela ok. 160 KM/360 Nm.  Konsultowałem to z pewnym tunerem z okolicy i podobno jest to dobrze zrobione i nie powinno być powodem wysokich Bipów. Ale ja jakoś tej mocy wgl. nie czuję. Auto czasami puści kopcia przy zmianie biegu, są wyczuwalne drgania (szczególnie przy niskich obrotach) oraz spalanie (nie da się zejść poniżej 7 l/100 km jak by nie jechać. Widzicie coś niepokojącego w tych logach? Z góry dzięki. 

Basic settings:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_0362ph.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_aILM1s.html

Statyczny: (grupa 23 dwa razy bo raz na biegu jałowym raz 2-3 tyś. obrotów)
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_oUnlGP.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_iP7nEo.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_VzftPz.html
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_dtOda.html
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_nLZy20Z.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_WceLg.html

Dynamiczny:
Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_ozHV3.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_FqKnr.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_Pq7zlI.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_67H8WD.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_6Lbj0.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_9gLKp.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_X3T5q.html
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_COsd0.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_2K0Nb.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_l8i9Iv.html

 

 

Opublikowano

Ciężko się doczepić do tych logów oprócz tych BIP-ów jak na AVFa dość wysokich. BIP-y na plus to albo zabrudzone wtryski, złe połączenie, albo nie od tego auta, zrzuć pokrywę zobacz jakie masz te wtryski...

Może też być źle ustawiony PD, to też możesz zrobić sam cofając je na 180 stopni... 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Co rozumiesz przez samodzielne cofnięcie pompowtryskow na 180 stopni? Tzn. W jaki sposób to zrobić? Numer pompki zobaczę przy sobocie. Kupiłem też liqui moly do czyszczenia wtryskow, lepiej puścić bezpośrednio czy dodać do paliwa?

Opublikowano

Najpierw sprawdź jakie pompki siedzą. Dopiero inne rozwiązania. Co do LM lepiej bezpośrednio, prosto z bańki, do tego polecam dolać doraźnie 500 ml oleju 2t (tylko doczytaj jaki ma być) na pełny bak.

Opublikowano
W dniu 30.10.2018 o 15:36, kamil-vag napisał:

Najpierw sprawdź jakie pompki siedzą. Dopiero inne rozwiązania. Co do LM lepiej bezpośrednio, prosto z bańki, do tego polecam dolać doraźnie 500 ml oleju 2t (tylko doczytaj jaki ma być) na pełny bak.

 

received_1248811278552190.jpeg

Opublikowano

W sobotę ogarnę trochę ten temat. Ile tego oleju 2T lejecie? 500 ml na pełny zbiornik to nie za dużo ?

Opublikowano

250ml na bak i nie musisz na każdy, co drugi, trzeci... jak wlejesz te pierwsze 500ml to nic się nie stanie, zresztą co to jest 500ml na 65l baku...

Opublikowano

Pompki jakie u mnie siedzą to 038 130 073 BA . Więc chyba oryginał, spróbuje teraz z czyszczeniem chyba

Opublikowano

Dobra czyszczenie wtryskow było, oleju 2T też firmy LM dałem 500 ml na cały zbiornik. Jest może delikatna poprawa, choć rano jeszcze trochę trzęsie silnikiem, później jest już lepiej. Ma ktoś instrukcję lub wskazówki jak ustawić te pompki na 180 ° ? Bo korekcie są ok więc raczej pompek bym nie wyjmowal jeszcze. 

Opublikowano

I nie spodziewaj się odrazu poprawy po 2T, to też musisz wyjeździć chociaż ten zbiornik...

Opublikowano

Witam, odkopuję mój stary temat ponieważ jest mocno powiązany poprzednim. Obecnie auto jeździ jak należy i nic się nie dzieje (występuje jedynie dłuższe kręcenie podczas rozruchu na ciepłym silniku). Jedyne co mnie niepokoi to fakt, że korekta na 4 cylindrze wynosi +2,99 i wgl się nie zmienia. reszta jest w okolicy 1,5 oraz wysokie BIP-y na poziomie 70-80. Pompki do wymiany? Jakieś sugestie?

Opublikowano

Zacznij od wymiany uszczelniaczy. 

Opublikowano

Witam wszystkich w telenoweli związanej z moim autem :] po znalezieniu wreszcie czasu wymieniłem komplet uszczelniaczy na pompkach. Efekt: poprawa korekt na 1,2,3 cylindrze. Na 4 cylindrze licząc od rozrządu korekta ciągle +2,99. Więc zamieniłem pompowtryski 3 z 4 ale korekty nie poszły za pompowtryskami. Na czwartym nadal +2,99. Dziś zmierzyłem ciśnienie na wszystkich cylindrach i na każdym jest w okolicy 31 bar. Ma ktoś jakieś pomysły dlaczego taka duża korekta na 4 cylindrze? Bipy w okolicach 60. Poza tym silnik pracuje prawidłowo. Jedyny objaw to na ciepłym silniku nie pali od razu tylko trzeba dłużej pokręcić. Czy zostawić to całkiem i nie szukać dziury w całym skoro wszystko działa ?

  • Rozwiązanie
Opublikowano

moze wałe wytary na 4 krzywce 

Opublikowano

No raczej nie bo wałek wymieniany jakieś 100kkm temu

Opublikowano

Pompowtrysk ma te same nr co pozostałe ? ? ? Może wsadzony jakiś inny

Opublikowano

ja np tak mialem ze czwarty popowtrysk byl od  silnika 105 konnnego i takie mialem objawy jak kolega wyzej

 

Opublikowano

Nie no wszystkie pompki są z końcówką BA to już sprawdziłem na samym początku.

Opublikowano

No to ja bym teraz się skupił na wiązce... 

układ napędowy pompowtrysku ok, dźwigienka i śruba regulacyjna? 

Opublikowano

Wiązka akurat poszła nowa ;] efekt był taki że tylko Bip-y się zmniejszyły. No będę szukał nadal. Wizualnie układ napędowy pompowtrysku nie różni się wgl od pozostałych. Wałek rozrządu w dobrym stanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...