Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

BRD brudny filtr paliwa i paliwo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ogólnie zaczęło się od tego że auto rano musi dłużej zakręcić nie odpali od strzała i delikatnie telepota. Laptop VCDS 13 no i ok fakt jedna pompka w stosunku do innych ma nie wielki odchył, 3 maja po ok -0.3 0.45 +0.15 a jedna ma ok -1.4 nie raz spadnie do -0.8 postanowiłem sprawdzić co zdziała liqui moly do tego nowy filtr. I pierwsze zdziwienie wyciągam stary filtr a ropa czarna... podpinam wężyki uruchamiam cały liqui też czarny się zrobił..ale ok zostawiłem wypaliłem powiem szczerze że pompki się wyrównały i poprawiły prawie jak fabryka mają po +0.15 0  -0.2  więc fajnie ...ale czemu rapa taka czarna... do wymiany oringi podkładki pod pompkami ?? czy może pompkavacum ?? ogólnie oprócz rano odpalania auto nie ma problemów jeździ ładnie się zbiera. Jakieś pomysły ?

Opublikowano

oringi i sruby do wymiany

Opublikowano

śruby ? jakie konkretnie możesz jaśniej ? żeby mi w warsztacie pół auta nie wymienił :) i powinno pomóc ? jaki to może być koszt? domyślam się że oringi to jakieś grosze tylko robocizna?

Opublikowano
3 minuty temu, djzaq napisał:

śruby ? jakie konkretnie możesz jaśniej ? żeby mi w warsztacie pół auta nie wymienił :) i powinno pomóc ? jaki to może być koszt? domyślam się że oringi to jakieś grosze tylko robocizna?

sruby od PDków - 8szt

a oringi w brew pozorom nie sa tanie 0k 80zł  za jeden kpl na PDka

Opublikowano

śruby mniej więcej jak cenowo? tak mniej więcej na ile taką robotę szacujesz ? dziwne ze szukam pod różnymi hasłami na allegro i nic nie mogę znaleźć z oringów

 

Opublikowano

Zapomniałem jeszcze o uszczelce pod pokrywę zaworów

Jutro sprawdzę jak to kosztuje i dam Ci znać

Opublikowano

A prawda to że najlepiej też bak wypłukać bo może być syf z oleju? 

Opublikowano
4 minuty temu, djzaq napisał:

A prawda to że najlepiej też bak wypłukać bo może być syf z oleju? 

Cały układ trzeba

Opublikowano

Czyli nie potrzebnie wkładałem nowy filtr.. ? OK to czekam jutro na info co i jak może kosztować. Żeby mnie nie na ciągnęli heh dzięki z góry za pomoc 

Opublikowano

Powiem tak, nie widziałem aby 170tka miała czyste paliwo... może same zajazdy trafiam do naprawy Ale jak miałem BRD także ćwiczyłem ten temat. Nowe oringi i sruby. Kilka tandemek zmienilem u siebie, 2x nawet kupowałem zestaw naprawczy - uszczelnień do tandemu  i jak miałem czarnawe paliwo tak zostało... wolałem temat i tak jeździłem 

W 140tkach owszem paliwo jest żółte... Z tego co słyszałem to dopaliwa przedostaje się sadza przez wtryski... nie potrafię tego siebie wyobrazić w jaki niby sposób... 

Opublikowano
10 minut temu, SotoM napisał:

Powiem tak, nie widziałem aby 170tka miała czyste paliwo... może same zajazdy trafiam do naprawy Ale jak miałem BRD także ćwiczyłem ten temat. Nowe oringi i sruby. Kilka tandemek zmienilem u siebie, 2x nawet kupowałem zestaw naprawczy - uszczelnień do tandemu  i jak miałem czarnawe paliwo tak zostało... wolałem temat i tak jeździłem 

W 140tkach owszem paliwo jest żółte... Z tego co słyszałem to dopaliwa przedostaje się sadza przez wtryski... nie potrafię tego siebie wyobrazić w jaki niby sposób... 

Wszystkie 16to zaworowki mają ten problem z paliwem. Filtr paliwa wygląda jak filtr oleju 

Opublikowano

Czyli że czarne paliwo nie przejmować się. Jedynie wymienić podkładki żeby na zimnym nie telepotal.. A może też być od tego że rano nie odpala od strzała? Czy np też sprawdzić tą pompę vacum? Czytałem że jakaś uszczelkę się tam wymienia. Aa dodam że mam 207tys km oryg. Sprawdzone. I fakt filtr paliwa bym dawno bo data była na nim 2012r. Myślę właśnie od czego się zabrać.. Czy może wystarczy zmienić podkładki i ustawić kąty pompek.. 

Opublikowano

Witam Kolegów, co do kosztów wymiany uszczelnień i śrub na pompkach to w warsztatach ok 5 stówek wychodzi jakby co.

Opublikowano

W pompie vacum wymienia się uszczelniacz oski on jest winowajcą gdy olej trafia do paliwa 

Jeśli chodzi o pompowtryski tam nie znajdziesz podkładek ich tam nie ma I nigdy nie było, jedynie się zmienia 2a oringi i sruby montażowe robi sie to w przypadku kopcenia na siwo gdzie dym ewidetnie śmierdzi nie spalonym do końca paliwem.

W BRD ważne jest ustawienie rozrzadu przede wszystkim ustawienie walka wydechowego względem ssacego.

 

 

Opublikowano
2 minuty temu, SotoM napisał:

W pompie vacum wymienia się uszczelniacz oski on jest winowajcą gdy olej trafia do paliwa 

Jeśli chodzi o pompowtryski tam nie znajdziesz podkładek ich tam nie ma I nigdy nie było, jedynie się zmienia 2a oringi i sruby montażowe robi sie to w przypadku kopcenia na siwo gdzie dym ewidetnie śmierdzi nie spalonym do końca paliwem.

W BRD ważne jest ustawienie rozrzadu przede wszystkim ustawienie walka wydechowego względem ssacego.

 

 

Czyli myślisz że pierw od czego najlepiej zacząć..? Uszczelkę pompy? I to powinno poprawić kolor paliwa? Tylko czy np pompa moze też być problemem tego porannego opalania? Czy to już oringi i np poprawa ustawienia kąta wtrysków? 

Opublikowano

U siebie w BRD przy wymianie filtra też zauważyłem czarne paliwo. Wiec stwierdzilem ze to wina pompy vacum poniewaz troszke ubywało oleju. Wymieniłem wiec uszczelki w pompie i byłem przekonany że bedzie spokój. Oleju jak ubywało tak ubywa i pewnie przy ponownym wymianie filtra paliwo i tak będzie czarne. Z tego co czytałem to 170ki tak mają. 

Opublikowano

U mnie ten sam przypadek, zaglądam do filtra paliwa i zdziwienie bo paliwo czarne, kontakt do mechanika, założona nowa vacum i bez najmniejszej zmiany ?

Opublikowano
W dniu ‎31‎.‎10‎.‎2018 o 22:31, Dev napisał:

sruby od PDków - 8szt

a oringi w brew pozorom nie sa tanie 0k 80zł  za jeden kpl na PDka

Więc potrzeba 8 oringów,  po dwa na jedną pompkę ?

 80zł za wszystkie czy tylko za dwa ?

Opublikowano
4 godziny temu, julo23 napisał:

Więc potrzeba 8 oringów,  po dwa na jedną pompkę ?

 80zł za wszystkie czy tylko za dwa ?

kpl uszczelek na 1pdek - 93zł victor reinz

sruby 12zł sztuka

Opublikowano

jeśli chodzi o poranne uruchomienie:

ustawienie synchronizacji rozrządu - wałek ssący a wał korbowy a następnie ustawienie wałka wydechowego względem ssącego.

MOJE ZDANIE - z ciemnawym paliwem dał bym sobie spokuj - jeśli paliwo z filtra wlejesz do np słoika i pod światło widać barwę żółtej ropy to zakończ temat - 170tki maja taka cechę

jeśli paliwo jest totalnie czarne ze nawet nie widać przez nie światła to idź w vacumpompe-

przy uszkodzonych oringach na PPD silnik bedzie podkapcał na b.j i bedzie czuc nie spalone paliwo i chyba korekcje nie były takie ksiazkowe jakie masz w tej chwili...
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...