stolpin83 Opublikowano 2 Listopada 2018 Opublikowano 2 Listopada 2018 (edytowane) Witam, w moim audi zapala się i gaśnie kontrolka ESP ( gdy do tego dochodzi komputer odejmuje napęd ), gdy jadę szybciej powyżej 40 km/h i skręcam w prawo trzymając pedał gazu. Dzieje się tak wyłącznie gdy skręcam w prawo, w zasadzie gdy pokonuje łuk w prawo, gdy mam kierownicę skręconą około 40 do 50 stopni. Gdy zaczyna się to dziać słychać trzeszczenie pod maską i samochód przestaje reagować na pedał gazu. Kontrolka przestaje się zapalać gdy puszczę jadąc łukiem pedał gazu albo wyjadę na prostą i wyprostuje auto. Jadąc na wprost bądź w lewo wszystko jest ok. Robiłem teścik na parkingu, kręciłem się w prawą stronę i nie byłem w stanie wywołać tych objawów. Co to może być? Gdy wyłączę ESP przyciskiem, samochód jedzie normalnie. Edytowane 2 Listopada 2018 przez stolpin83
stolpin83 Opublikowano 4 Listopada 2018 Autor Opublikowano 4 Listopada 2018 Podłączyłem VCDS-a i nie ma żadnych błędów. I jeszcze jedno na początku pisałem że dzieje się to tylko podczas przyspieszania. Dzisiaj bardziej potestowałem to w trasie i na odjętym gazie też się to dzieje.
stolpin83 Opublikowano 4 Listopada 2018 Autor Opublikowano 4 Listopada 2018 Czujnik skrętu kierownicy? Może to to?
stolpin83 Opublikowano 4 Listopada 2018 Autor Opublikowano 4 Listopada 2018 Przy zawieszeniu nic nie grzebałem.
Dev Opublikowano 4 Listopada 2018 Opublikowano 4 Listopada 2018 Sprawdź odległości czujników od koronek
stolpin83 Opublikowano 4 Listopada 2018 Autor Opublikowano 4 Listopada 2018 (edytowane) Jakieś rok temu walczyłem z włączającym się ABS-em podczas hamowania z większych prędkości przy dłuższym trzymaniu hamulca. Winnym okazały się zerdzewiałe koronki od ABS-u na tylnich tarczach hamulcowych. Przed ich wymianą razem z tarczami i klockami wyjąłem wszystkie czujniki ABS poczysciłem gniazda i wszystko wyregulowałem. Z przodu pierścienie ABS-u znajdujące się na przegubie jak nowe, czyste i nie naganne jeden czujnik z przodu podczas wyjmowania się rozwalił, wymieniłem. Potem oba tylne też wymieniłem. Ale wszystko ustało dopiero jak wymieniłem na nowe tarcze tylne wraz z pierścieniami ABS. Od pół roku w tym temacie wszystko jest ok. Więc to raczej nie jest to. Edytowane 4 Listopada 2018 przez stolpin83
Dev Opublikowano 5 Listopada 2018 Opublikowano 5 Listopada 2018 8 godzin temu, stolpin83 napisał: Więc to raczej nie jest to. Sprawdz jeszcze raz. Wystarczy że jeden jest źle ustawiony i d...a
stolpin83 Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor Opublikowano 6 Listopada 2018 Sprawdziłem wszystko jest ok. Ale wydaje mi się że gdyby któryś źle czytał to było by tak jak gdy miałem mocno skorodowane pierścienie ABS-u. Włączał się ABS ale nigdy nie ESP. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Po jutrze będę miał chwilę to zdejmę kierownicę i obejrzę czujnik kąta skrętu kierownicy.
adrian242424 Opublikowano 14 Listopada 2018 Opublikowano 14 Listopada 2018 Zrób adaptację czujnika skrętu.
stolpin83 Opublikowano 20 Listopada 2018 Autor Opublikowano 20 Listopada 2018 (edytowane) Sprawdziłem wszystko jest ok. Ale wydaje mi się że gdyby któryś źle czytał to było by tak jak gdy miałem mocno skorodowane pierścienie ABS-u. Włączał się ABS ale nigdy nie ESP. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Po jutrze będę miał chwilę to zdejmę kierownicę i obejrzę czujnik kąta skrętu kierownicy. Problem przestał istnieć. Nastąpiła samo naprawa. Chciałem znaleźć czujnik ESP (wychyleniowy). Odkręciłem osłonę pod kierownicą, tam go nie było, zwolniłem blokadę ustawień kierownicy i pomachałem nią trochę, wsadziłem rękę za konsole środkową ale nic tam nie wyczułem po omacku. Skręciłem wszystko i problem przestał istnieć. Edytowane 20 Listopada 2018 przez stolpin83
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się