PluszowyZuczek Opublikowano 3 Listopada 2018 Opublikowano 3 Listopada 2018 (edytowane) Witam wszystkich bardzo serdecznie, od kilku tygodni walczę z moją B5 (1.8t AEB 95') i z jej sondą lambda, przyznam szczerze, że skończyły mi się pomysły, bo sondy już 3 wymieniłem i forum jest moją ostatnią deską ratunku. Ale od początku, Vag pokazuje mi błąd grzałki sondy Lambda - zwarcie do plusa (sporadycznie) jeżeli skasuję błąd na rozgrzanym silniku, to on znika i pojawia się dopiero po zgaszeniu, ostudzeniu i ponownym odpaleniu. Autko ma gaz na sekwencji ze sterownikiem stag 300.Edit: Pod spodem rozwiązanie problemu Edytowane 20 Listopada 2018 przez PluszowyZuczek
PluszowyZuczek Opublikowano 12 Listopada 2018 Autor Opublikowano 12 Listopada 2018 (edytowane) Okej, zbadałem temat, pomierzyłem rezystancje itd itp, wyszło mi , że problem leży w sterowniku. Tak więc mam 4 pytania:1. Da się to naprawić/ regenerować, czy trzeba nowy sterownik ? TAK regeneracja to koszt OK 500zł, ale ciężko znaleźć kogoś, kto to zrobi dobrze2. mam ECU 8d0907557 czy np. 8d0907557B podejdzie ? NIE 8d0907557B ma tylko takie same wtyczki soft całkiem inny3. czy trzeba będzie bawić się z immo ? TAK, coś z tym trzeba zrobić 4. Czy nie lepiej przerobić na nowszy ? NIE, chyba, że nie ma co się z kasą i czasem robić, już lepiej dopłacić do ECU EMUEdit: Sam sobie odpowiadam na pytania i to jednak nie był sterownik Edytowane 20 Listopada 2018 przez PluszowyZuczek
PluszowyZuczek Opublikowano 13 Listopada 2018 Autor Opublikowano 13 Listopada 2018 (edytowane) Taki mi jeszcze jeden pomysł przed zakupem sterownika przyszedł do głowy. Gdzieś wyczytałem, że w moja sonda chyba powinna mieć 4 OHM rezystancję na grzałce, jeżeli to prawda, a ta co ją kupiłem ma 2.3 OHMA, to czy możliwe, że jest zbyt mały opór i dlatego widzi to jako zwarcie ?Edit: Tak, to właśnie była przyczyna Edytowane 20 Listopada 2018 przez PluszowyZuczek
PluszowyZuczek Opublikowano 20 Listopada 2018 Autor Opublikowano 20 Listopada 2018 (edytowane) Chyba znalazłem rozwiązanie mojego problemu, więc pozwolę sobie kontynuować mój monolog, może komuś się to przyda. Bawiąc się z sondą, doszedłem do kilku wniosków, jeżeli się mylę, niech mnie ktoś poprawi : 1. Każda sonda działa na dokładnie tej samej zasadzie, więc można montować je zamiennie, byle by długość kabla była taka sama, odpowiednia grzałka i wiadomo, szerokopasmowa, albo nie. 2. Mój problem, czyli (zwarcie do plusa) jest spowodowany zbyt niską rezystancją grzałki, a po rozgrzaniu ustaje, ponieważ jej opór po nagrzaniu wzrasta 3. zbadałem, że jeżeli opór na grzałce jest poniżej 4 ohm, to komputer pokazuje błąd ze zwarciem, a jeżeli jest powyżej 8 Ohm, to wyłącza grzałkę 4. Po nieudanych próbach zakupienia sondy z odpowiednim oporem ( ponad 4 OHMy) i wywaleniu 1000 zł w błoto chciałem podzielić się z wami moją osobistą koncepcją na rozwiązanie tego problemu praktycznie bez kosztów, trzeba tylko zaopatrzyć się w rezystor o mocy 100W 3.3OHM za 15 zł z radiatorem. Na słabszych za 2 zł tez działa ale się grzeją do prawie 70 stopni 5. Jak już się pewnie domyślacie, rezystor wmontowujemy w kabel od grzałki i powinno chodzić. po około 15 sekundach sonda zaczyna powoli pracować, a po minucie działa w całym zakresie, po przejechaniu 1000 km komputer nie wywalił błędu czy to na benzynie, czy na gazie. Wygląda to tak: Edytowane 20 Listopada 2018 przez PluszowyZuczek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się