lukasz51237 Opublikowano 4 Listopada 2018 Opublikowano 4 Listopada 2018 Witam, może mi ktoś pomóc, auto czasami jest trochę słabe, szczególnie na 5tym biegu. Silnik 1.9tdi 90KM 1Z http://vaglogi.pl/log-011_2yre0oT.html http://vaglogi.pl/log-003_ObRx3VO.html http://vaglogi.pl/log-004_Ju53CN.html http://vaglogi.pl/log-008_mte58Q.html http://vaglogi.pl/log-011_43m3q.html
EmiX1234 Opublikowano 4 Listopada 2018 Opublikowano 4 Listopada 2018 Przepływomierz zaniża i ogranicza dawkę paliwa. Wymień na sprawny albo zrób test z diodą.
lukasz51237 Opublikowano 5 Listopada 2018 Autor Opublikowano 5 Listopada 2018 W dniu 4.11.2018 o 18:19, EmiX1234 napisał: Przepływomierz zaniża i ogranicza dawkę paliwa. Wymień na sprawny albo zrób test z diodą. Jaki test z diodą?
EmiX1234 Opublikowano 7 Listopada 2018 Opublikowano 7 Listopada 2018 1. ściągnąć wtyczkę z przepływki2. podłączyć normalna diodę prostowniczą np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierunek z 4->5) i nie zakładać wtyczki na przepływomierz wtedy w VCDS MAF sensor będzie cały czas pokazywał maksymalną wartość np. 850 UWAGA! Silnik może kopcić na czarno szczególnie na niższych obrotach
EmiX1234 Opublikowano 7 Listopada 2018 Opublikowano 7 Listopada 2018 (edytowane) Sprawdź jeszcze filtr powierza i dolot od przepływomierza do turbosprężarki (w szczególność gumową rurę), może tam jest nieszczelność dlatego przepływka zaniża, bo turbo ciągnie lewe powietrze. Zrób jeszcze log grupy 03 w BS, może to EGR. Jeśli na tej diodzie nie będzie braków mocy (to tylko 90 KM?) to przepływomierz należy wymienić na sprawny, najlepiej nowy, bo używany, który nie będzie zaniżał jest bardzo ciężko znaleźć. Ewentualnie można spróbować ostrożnie przepłukać stary dedykowanym preparatem do czyszczenia przepływomierzy np. liqui moly luftmassensensor-reiniger. Uwaga! zwykła benzyna PB95 nie działa i jednocześnie uszkadza przepływke (testowane na własnej skórze ?). Ja ostatnio też miałem problem z przepływką i po długich poszukiwaniach używanej, która by nie zaniżała ostatecznie kupiłem nową BOSCHa. Jeśli stara pokazuje wartości ale mocno zaniża i ktoś lubi majsterkować można wywiercić w niej dziurkę (podobno działa). http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2647-czyszczenie-przeplywomierza-bosch-bmw.html ciekawy artykuł: https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G70_(Luftmassenmesser) Edytowane 7 Listopada 2018 przez EmiX1234
lukasz51237 Opublikowano 9 Listopada 2018 Autor Opublikowano 9 Listopada 2018 W dniu 7.11.2018 o 18:25, EmiX1234 napisał: 1. ściągnąć wtyczkę z przepływki2. podłączyć normalna diodę prostowniczą np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierunek z 4->5) i nie zakładać wtyczki na przepływomierz wtedy w VCDS MAF sensor będzie cały czas pokazywał maksymalną wartość np. 850 UWAGA! Silnik może kopcić na czarno szczególnie na niższych obrotach W dniu 7.11.2018 o 18:50, EmiX1234 napisał: Sprawdź jeszcze filtr powierza i dolot od przepływomierza do turbosprężarki (w szczególność gumową rurę), może tam jest nieszczelność dlatego przepływka zaniża, bo turbo ciągnie lewe powietrze. Zrób jeszcze log grupy 03 w BS, może to EGR. Jeśli na tej diodzie nie będzie braków mocy (to tylko 90 KM?) to przepływomierz należy wymienić na sprawny, najlepiej nowy, bo używany, który nie będzie zaniżał jest bardzo ciężko znaleźć. Ewentualnie można spróbować ostrożnie przepłukać stary dedykowanym preparatem do czyszczenia przepływomierzy np. liqui moly luftmassensensor-reiniger. Uwaga! zwykła benzyna PB95 nie działa i jednocześnie uszkadza przepływke (testowane na własnej skórze ?). Ja ostatnio też miałem problem z przepływką i po długich poszukiwaniach używanej, która by nie zaniżała ostatecznie kupiłem nową BOSCHa. Jeśli stara pokazuje wartości ale mocno zaniża i ktoś lubi majsterkować można wywiercić w niej dziurkę (podobno działa). http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2647-czyszczenie-przeplywomierza-bosch-bmw.html ciekawy artykuł: https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G70_(Luftmassenmesser) Dzieki za chęć pomocy? Mam takie diody tylko nigdzie nie pisze jaki jest kierunek prądu. Jeśli źle ją podłączę tzn w przeciwnym kierunku to mogę narobić jakiś szkód?
EmiX1234 Opublikowano 9 Listopada 2018 Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) Prąd ma płynąć z pinu nr 4 do 5. Pasek na diodzie oznacza zaporę i ma być po stronie 5 pinu. Strzałka oznacza kierunek przepływu prądu, w przeciwnym kierunku prąd nie popłynie. 26 minut temu, lukasz51237 napisał: Jeśli źle ją podłączę tzn w przeciwnym kierunku to mogę narobić jakiś szkód? Raczej nic się nie stanie. Edytowane 9 Listopada 2018 przez EmiX1234
lukasz51237 Opublikowano 11 Listopada 2018 Autor Opublikowano 11 Listopada 2018 W dniu 7.11.2018 o 18:25, EmiX1234 napisał: 1. ściągnąć wtyczkę z przepływki2. podłączyć normalna diodę prostowniczą np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierunek z 4->5) i nie zakładać wtyczki na przepływomierz wtedy w VCDS MAF sensor będzie cały czas pokazywał maksymalną wartość np. 850 UWAGA! Silnik może kopcić na czarno szczególnie na niższych obrotach W tym 1Zecie jest inna wtyczka do przepływomierza i nie ma 4 pinu. Wkładałem diodę pomiędzy 5 i 6 pin ale bez skutku, auto nie miało mocy. A tutaj log 03BS: http://vaglogi.pl/log-003_LxRitmo.html i jeszcze raz dynamiczny: http://vaglogi.pl/log-003_FQ9JQ.html
EmiX1234 Opublikowano 11 Listopada 2018 Opublikowano 11 Listopada 2018 (edytowane) Jeśli masz stary typ przepływomierza to musisz wpiąć pomiędzy 1->6 pin W tym linku jest wszystko wytłumaczone, niestety po niemiecku: https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G70_(Luftmassenmesser) Zrób log grupy 008. Edytowane 11 Listopada 2018 przez EmiX1234
lukasz51237 Opublikowano 13 Listopada 2018 Autor Opublikowano 13 Listopada 2018 W dniu 11.11.2018 o 23:26, EmiX1234 napisał: Jeśli masz stary typ przepływomierza to musisz wpiąć pomiędzy 1->6 pin W tym linku jest wszystko wytłumaczone, niestety po niemiecku: https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G70_(Luftmassenmesser) Zrób log grupy 008. Mam tutaj loga na wpiętej diodzie http://vaglogi.pl/log-003_yue9py.html czy mogę przypuszczać teraz że to na pewno przepływka?
EmiX1234 Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 (edytowane) 6 godzin temu, lukasz51237 napisał: Mam tutaj loga na wpiętej diodzie Ok dioda działa, ale z tego loga nic nie można wywnioskować, ponieważ wartość aktualnego MAF jest zawsze 847.9 mg/str (dioda daje taką wartość?), komputer jest oszukiwany i nie ogranicza dawki paliwa. Zrób też logi innych grup np: 011,008. 6 godzin temu, lukasz51237 napisał: czy mogę przypuszczać teraz że to na pewno przepływka? Pytanie czy objawy znikły? Jeśli wszystko sprawdziłeś i na diodzie jeździ ok to można tak stwierdzić. Edytowane 13 Listopada 2018 przez EmiX1234
lukasz51237 Opublikowano 15 Listopada 2018 Autor Opublikowano 15 Listopada 2018 W dniu 13.11.2018 o 22:54, EmiX1234 napisał: Pytanie czy objawy znikły? Jeśli wszystko sprawdziłeś i na diodzie jeździ ok to można tak stwierdzić. Tak. Auto jeździ na diodzie tak jak ma.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się