Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B5 1Z prośba o analizę logów, czasami brakuje mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Opublikowano

Przepływomierz zaniża i ogranicza dawkę paliwa. Wymień na sprawny albo zrób test z diodą.

Opublikowano
W dniu 4.11.2018 o 18:19, EmiX1234 napisał:

Przepływomierz zaniża i ogranicza dawkę paliwa. Wymień na sprawny albo zrób test z diodą.

Jaki test z diodą?

Opublikowano

1. ściągnąć wtyczkę z przepływki
2. podłączyć normalna diodę prostowniczą np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierunek z 4->5) i nie zakładać wtyczki na przepływomierz 

Motor_Geber_LMM_G70_Diodentest_nach_1998

wtedy w VCDS MAF sensor będzie cały czas pokazywał maksymalną wartość np. 850 

UWAGA! Silnik może kopcić na czarno szczególnie na niższych obrotach

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź jeszcze filtr powierza i dolot od przepływomierza do turbosprężarki (w szczególność gumową rurę), może tam jest nieszczelność dlatego przepływka zaniża, bo turbo ciągnie lewe powietrze. Zrób jeszcze log grupy 03 w BS, może to EGR.

 Jeśli na tej diodzie nie będzie braków mocy (to tylko 90 KM?) to przepływomierz należy wymienić na sprawny, najlepiej nowy, bo używany, który nie będzie zaniżał jest bardzo ciężko znaleźć. Ewentualnie można spróbować ostrożnie przepłukać stary dedykowanym preparatem do czyszczenia przepływomierzy np. liqui moly luftmassensensor-reiniger. Uwaga! zwykła benzyna PB95 nie działa i jednocześnie uszkadza przepływke (testowane na własnej skórze ?). Ja ostatnio też miałem problem z przepływką i po długich poszukiwaniach używanej, która by nie zaniżała ostatecznie kupiłem nową BOSCHa.

Jeśli stara pokazuje wartości ale mocno zaniża i ktoś lubi majsterkować można wywiercić w niej dziurkę (podobno działa).Znalezione obrazy dla zapytania dziurka w przepÅ�ywomierzu

http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2647-czyszczenie-przeplywomierza-bosch-bmw.html 

ciekawy artykuł: https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G70_(Luftmassenmesser) 

Edytowane przez EmiX1234
Opublikowano
W dniu 7.11.2018 o 18:25, EmiX1234 napisał:

1. ściągnąć wtyczkę z przepływki
2. podłączyć normalna diodę prostowniczą np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierunek z 4->5) i nie zakładać wtyczki na przepływomierz 

Motor_Geber_LMM_G70_Diodentest_nach_1998

wtedy w VCDS MAF sensor będzie cały czas pokazywał maksymalną wartość np. 850 

UWAGA! Silnik może kopcić na czarno szczególnie na niższych obrotach

 

W dniu 7.11.2018 o 18:50, EmiX1234 napisał:

Sprawdź jeszcze filtr powierza i dolot od przepływomierza do turbosprężarki (w szczególność gumową rurę), może tam jest nieszczelność dlatego przepływka zaniża, bo turbo ciągnie lewe powietrze. Zrób jeszcze log grupy 03 w BS, może to EGR.

 Jeśli na tej diodzie nie będzie braków mocy (to tylko 90 KM?) to przepływomierz należy wymienić na sprawny, najlepiej nowy, bo używany, który nie będzie zaniżał jest bardzo ciężko znaleźć. Ewentualnie można spróbować ostrożnie przepłukać stary dedykowanym preparatem do czyszczenia przepływomierzy np. liqui moly luftmassensensor-reiniger. Uwaga! zwykła benzyna PB95 nie działa i jednocześnie uszkadza przepływke (testowane na własnej skórze ?). Ja ostatnio też miałem problem z przepływką i po długich poszukiwaniach używanej, która by nie zaniżała ostatecznie kupiłem nową BOSCHa.

Jeśli stara pokazuje wartości ale mocno zaniża i ktoś lubi majsterkować można wywiercić w niej dziurkę (podobno działa).Znalezione obrazy dla zapytania dziurka w przepÅ�ywomierzu

http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2647-czyszczenie-przeplywomierza-bosch-bmw.html 

ciekawy artykuł: https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G70_(Luftmassenmesser) 

Dzieki za chęć pomocy?

Mam takie diody tylko nigdzie nie pisze jaki jest kierunek prądu. Jeśli źle ją podłączę tzn w przeciwnym kierunku to mogę narobić jakiś szkód?

Opublikowano (edytowane)

Prąd ma płynąć z pinu nr 4 do 5. Pasek na diodzie oznacza zaporę i ma być po stronie 5 pinu. Strzałka oznacza kierunek przepływu prądu, w przeciwnym kierunku prąd nie popłynie. Podobny obraz

26 minut temu, lukasz51237 napisał:

Jeśli źle ją podłączę tzn w przeciwnym kierunku to mogę narobić jakiś szkód?

Raczej nic się nie stanie.

Edytowane przez EmiX1234
Opublikowano
W dniu 7.11.2018 o 18:25, EmiX1234 napisał:

1. ściągnąć wtyczkę z przepływki
2. podłączyć normalna diodę prostowniczą np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierunek z 4->5) i nie zakładać wtyczki na przepływomierz 

Motor_Geber_LMM_G70_Diodentest_nach_1998

wtedy w VCDS MAF sensor będzie cały czas pokazywał maksymalną wartość np. 850 

UWAGA! Silnik może kopcić na czarno szczególnie na niższych obrotach

W tym 1Zecie jest inna wtyczka do przepływomierza i nie ma 4 pinu.

Wkładałem diodę pomiędzy 5 i 6 pin ale bez skutku, auto nie miało mocy.

A tutaj log 03BS:

http://vaglogi.pl/log-003_LxRitmo.html

i jeszcze raz dynamiczny:

http://vaglogi.pl/log-003_FQ9JQ.html

20181111_102752_HDR.jpg

Opublikowano (edytowane)

Jeśli masz stary typ przepływomierza to musisz wpiąć pomiędzy 1->6 pin Datei:Motor Geber LMM G70 Diodentest bis 1998.jpg

W tym linku jest wszystko wytłumaczone, niestety po niemiecku: https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G70_(Luftmassenmesser)

Zrób log grupy 008.

Edytowane przez EmiX1234
Opublikowano
W dniu 11.11.2018 o 23:26, EmiX1234 napisał:

Jeśli masz stary typ przepływomierza to musisz wpiąć pomiędzy 1->6 pin Datei:Motor Geber LMM G70 Diodentest bis 1998.jpg

W tym linku jest wszystko wytłumaczone, niestety po niemiecku: https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G70_(Luftmassenmesser)

Zrób log grupy 008.

Mam tutaj loga na wpiętej diodzie

http://vaglogi.pl/log-003_yue9py.html

czy mogę przypuszczać teraz że to na pewno przepływka?

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, lukasz51237 napisał:

Mam tutaj loga na wpiętej diodzie

Ok dioda działa, ale z tego loga nic nie można wywnioskować, ponieważ wartość aktualnego MAF jest zawsze 847.9 mg/str (dioda daje taką wartość?), komputer jest oszukiwany i nie ogranicza dawki paliwa.

Zrób też logi innych grup np: 011,008.

6 godzin temu, lukasz51237 napisał:

czy mogę przypuszczać teraz że to na pewno przepływka?

Pytanie czy objawy znikły? Jeśli wszystko sprawdziłeś i na diodzie jeździ ok to można tak stwierdzić.

Edytowane przez EmiX1234
Opublikowano
W dniu 13.11.2018 o 22:54, EmiX1234 napisał:

 

Pytanie czy objawy znikły? Jeśli wszystko sprawdziłeś i na diodzie jeździ ok to można tak stwierdzić.

Tak. Auto jeździ na diodzie tak jak ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...