Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie całym pojazdem przy skręcie w lewo ZAKONCZONY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,po wymianie wszystkich wachaczy i całej zwrotnicy,ponieważ została uszkodzona przy próbie wybicia nieszczęsnej śruby od górnych wahaczy,no i po wymianie zaczął się problem,a mianowicie przy skręconych kołach w lewo jadać np.po betonie i najechaniu na jakiś piasek szarpie całym przodem,tak jakby coś było bardzo naprężone w zawieszeniu i po na jechaniu na piasek albo coś śliskiego uślizguje się całe prawe koło szarpiąc całym autem. Miał ktoś już coś takiego, słyszałem,że kąty jakoś się całym wózkiem ustawia?? Zawieszenie po wymianie było skręcone zgodnie ze sztuką na opuszczonym aucie. Ani drążek ani końcówka drążka nie była wymieniana. Geometria też  była robiona,a nie wiele pomogła :( według komputera wszystkie nastawy ok. Problem bardzo irytujący. Proszę o pomoc. Problem dotyczy prawego koła przedniego ponieważ strona od kierowcy nie była wogóle ruszana. Wahacze które założyłem to MasterSport. Jeszcze takie pytanie,czy były różne rodzaje zwrotnic w zależności np od silnika i skrzyni biegów, kupiłem używaną zwrotnicę i to może ona pierdzieli całą sprawę,?? Auto to A4 B6 1.9 tdi z automatem Multitronic.

Edytowane przez Furiino
Problem rozwiazany
Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.11.2018 o 12:01, Furiino napisał:

Witam,po wymianie wszystkich wachaczy i całej zwrotnicy,ponieważ została uszkodzona przy próbie wybicia nieszczęsnej śruby od górnych wahaczy,no i po wymianie zaczął się problem,a mianowicie przy skręconych kołach w lewo jadać np.po betonie i najechaniu na jakiś piasek szarpie całym przodem,tak jakby coś było bardzo naprężone w zawieszeniu i po na jechaniu na piasek albo coś śliskiego uślizguje się całe prawe koło szarpiąc całym autem. Miał ktoś już coś takiego, słyszałem,że kąty jakoś się całym wózkiem ustawia?? Zawieszenie po wymianie było skręcone zgodnie ze sztuką na opuszczonym aucie. Ani drążek ani końcówka drążka nie była wymieniana. Geometria też  była robiona,a nie wiele pomogła :( według komputera wszystkie nastawy ok. Problem bardzo irytujący. Proszę o pomoc. Problem dotyczy prawego koła przedniego ponieważ strona od kierowcy nie była wogóle ruszana. Wahacze które założyłem to MasterSport. Jeszcze takie pytanie,czy były różne rodzaje zwrotnic w zależności np od silnika i skrzyni biegów, kupiłem używaną zwrotnicę i to może ona pierdzieli całą sprawę,?? Auto to A4 B6 1.9 tdi z automatem Multitronic.

Coś się jednak wyjaśniło,dzisiaj zauważyłem,że przy skręconych na maxa kołach w lewo,prawe koło znajduję się ok 4cm od drążka reakcyjnego,natomiast skręcając koła na maxa w prawo,lewe koło znajduję się ok 7cm od drążka reakcyjnego,różnica kolosalna bo aż 3 cm co świadczy o tym ,że prawe koło skręca o wiele bardziej niż lewe,stąd uślizgiwanie się prawego koła przy skręcaniu w lewo właśnie po tej stronie po której były zmieniane wahacze. Tylko nie bardzo rozumiem dlaczego tak się dzieje, ponieważ drążki,ani końcówki nie były wymieniane. Od strony kierowcy zostały jeszcze fabryczne wahacze. Czyżby zamienniki,aż tak nie trzymały wymiaru i zmieniają cały promień skrętu prawego koła??? Jutro mam umówioną zbieżność na maszynie 3D tylko nie wiem czy to nie strata pieniędzy,może należało by zmienić najpierw jeszcze wszystkie wachacze z lewej strony i dopiero jechać na geometrie?? Może wtedy by się wyrównały promienie skrętów w obu kołach i nie było by tak dużych różnic w promieniach skretu obu kół?? Zdjęcia kół skręconych na maxa w obu kierunkach. Możliwa wada wahaczy??

20181204_121236.jpg

20181204_121248.jpg

Edytowane przez Furiino
Opublikowano

Obserwuje temat. Mam takie samo uslizgiwanie. Jakby jedno kolo podciagalo drugie. Daj znać jak rozwiążesz temat. Tylko ja zmienialem cały przod. 

Opublikowano

Wczoraj odebralem auto,po wymiane wahaczy z drugiej strony,takze jest juz wymieniony komplet. Geometria ustawiona ponownie i bez zmian,jak nadrzucal przodem tak nadrzuca. Zostala mi ostatnia opcja, czyli wymiana zwrotnicy na oryginalna z tego samochodu o ile uda sie wyjac z niej srube trzymajaca gorne wahacze, dlatego wlasnie wstawilem uzywana ze szrotu bo z mojej nie udalo sie wyjac tej nieszczesnej sruby i prawdopodobnie ta zwrotnica pierdzieli wszystko. Mam podejrzenie,ze jest to zwrotnica z A6 C5 po lifcie,bede mial chwile to musze zobaczyc po numerach. Moze ma inne nastawy i pozniej kolo ucieka,albo jest krzywa czy cos.Czekam na wiadomosc od mechanika czy uda mu sie wyjac srube z mojej starej zwrotnicy i jak sie uda to wrzucam ja na samochod i dam Ci znac. To jest ostatnia szansa,nie mam wiecej pomyslow. Nawet sprawdzalem na kompie zaskres maxymalnych skretu kol po stopniach i wszystko jest ok po rowno w obu kierunkach.Wymienie zwrotnice i dam znac. 

Opublikowano

No ja poki nie wymienilem wszystkich wahaczy, końcówek, lacznikow i sprężyn nie miałem takiego efektu. Fakt cielo opony ale mialem zużyte tuleje na wahaczach. k**wa już dosyć mam tego auta. Fajnie sie jezdzi wygodne i wgl a do tego prowadzenia to zawsze cos. Ja mam ori zwrotnice auto w 100% całe a po tej wymianie tak sie dzieje. Pierwsze myślałem ze to efekt zjechanych opon od srodka przez ciulowa geometrie teraz widze ze nie. Problem nadal jest. 

Moze cos z amorem? Albo nie wiem co.... pisz nw biezaco co sie dowiesz 

Opublikowano

Wiem,w pelni Cie rozumiem, problem bardzo irytujacy ? A jakie kupiles wahacze,jakiej firmy? Ja zalozylem Master Sport. Z tego co jeszcze gdzies tam czytalem to nie wiele ludzi potrafi dobrze ustawic geometrie na wielowahaczu, wiem ze jeszcze calym wozkiem sie ustawia katy itd. Tylko to musi robic ktos kto ma pojecie na ten temat i porzadna maszyne do geometrii. Nie sadze,zeby amory i sprezyny mialy cos z tym wspolnego,bo to wahacze pozycjonuja kola. A Ty dawno temu to robiles? Jezeli problem pojawil sie po wymianie to moze zareklamuj to u mechanika ktory Ci to robil.

Opublikowano

Robiłem we wrzesniu wszystko. Wahacze to kamoka. Dlaczego te? Miałem wcześniej b5 i gwint i 19". Przejezdzilem na kamoce 2lata i bardzo chwalilem. Zero stukow luzow itp.

Opublikowano

W moim przypadku temat zakonczony, problemem okazala sie kupiona uzywana zwrotnica ze szrotu, ktora okazala sie od A6 C5 poliftowej. Po zamontowaniu ori zwrotnicy, poniewaz udalo sie w koncu wydobyc felerna srube od gornych wahaczy wszystko wrocilo do normy,auto juz nie nadrzuca przodem i kierownica odkreca sie sama. Jeszcze tylko mala koretka zbieznosci i problem z glowy :) pozdrawiam

Opublikowano

Witam która zwrotnice wymieniłeś prawa czy lewą

Opublikowano

To byla prawa zwrotnica.

Opublikowano

Czyli skręcając w lewo kierownica nie odbijała i prawe koło jakby przeskakiwalo a w lewo skręt był okej i normalnie odbijała?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...