Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po zakupie 3.0 Asn potrzebne rady


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie.Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Audi a4 b6 Avant quattro z 2003 roku z silniczkiem 3.0 ASN. Auto zakupiłem od znajomego, około 15 tys kilometrów temu był robiony silnik a mianowicie wymieniany był blok silnika ponieważ pękła tuleja (z tego co wiem to rok wcześniej zdiagnozowano uszczelkę pod głowicą i tak pacjent jeździł rok z dolewkami płynu).Blok został zakupiony z używki,podobno w bardzo dobrym stanie,do tego były robione głowice,nowy rozrząd (składany podobno na blokadach) , termostat.Autko śmiga na gazie i nic sie nie dzieje ogólnie,ale czytałem troszeczkę i moje pytanie brzmi odnośnie katalizatorów bo z tego co wiem to mechanik nie zwracał na nie uwagi podczas remontu.Chciałbym je jakoś zweryfikować pod względem ich stanu.Mam vaga i chciałbym zapytać o procedurę ich sprawdzenia (które bloki pomiarowe,w jakich warunkach przeprowadzać test i jak te bloki interpretować i przede wszystkim o które katalizatory chodzi: te od spodu silnika czy te przy kolektorach wydechowych.Przy okazji sprawdził bym rozrząd pod względem poprawności ustawienia i ogólnie kondycję jednostki ponieważ chciałbym uniknąć albo przynajmniej zniwelować ryzyko uniknięcia powyższego remontu w przyszłości.Silnik ma w tym momencie nalatane 328 000 tys,dodam ze autko jest w automacie. Dziękuję z góry za wszelką pomoc i rady.Nigdy nie miałem styczności z v-kami i chciałbym się troszkę podszkolić jak dopieścić te motory aby jeździły długo i bezawaryjnie?
 

 

Niedawno wyskoczyły mi poniższe błedy ale skasowałem i narazie jest spokój

Control Module Part Number: 8E0 909 559 M  
  Component and/or Version: 3.0L V6/5V      G   0010
           Software Coding: 0011751
            Work Shop Code: WSC 63251
11 Znalezione:  
16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow
        P0133 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
        P0303 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
        P0302 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
18404 - Please E-Mail Ross-Tech
        P1996 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
        P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
        P1423 - 002 - Lower Limit Exceeded
17819 - Secondary Air Injection System: Bank 2: Insufficient Flow
        P1411 - 002 - Lower Limit Exceeded
16537 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Response too Slow
        P0153 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
        P1127 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
 

 

Edytowane przez kriistoff
Opublikowano (edytowane)

Blok 90 i 93 oraz błędy z dzisiaj

 

IMAG0852.jpg

IMAG0850.jpg

IMAG0851.jpg

logi dynamiczne z grupy 90 i 93 przed wykasowaniem błędów

 

LOG-01-090-093-xxx.CSV

Edytowane przez kriistoff
Opublikowano (edytowane)

Niepokojący jest błąd 18404/P1996/006550 
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18404/P1996/006550 
świadczyć może o zużyciu jednego z wariatorów, opiłkach w układzie olejowym lub nieszczelnej uszczelce na wariatorze.

Płukanka na stary olej -> zrzut oleju -> zalanie oleju płuczącego Millers - zrzut oleju -> zrzut miski -> czyszczenie smoka -> zalanie 5W40 -> Ceratec
Po wszystkim zrób pomiar ciśnienia oleju rozgrzanego do ok. 80st. C (min. 1,5bar na wolnych obrotach, 3bar przy 2000rpm)

Tylko proszę - nie pytaj czy to bezpieczne... :whistling:  

Następnie zrób test wariatorów: Basic settings -> Group 192

Jeśli wynik wyjdzie negatywny lub błąd będzie wracał to całkiem możliwe, że masz uwaloną uszczelkę między wariatorem a głowicą silnika.


Test sond i katów:
https://forum.vw-passat.pl/topic/48265-diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-18t/ 

 

Swoją drogą to te silniki ewidentnie cierpią na zaniedbania poprzedników, bo ja mając przez ponad 6 lat styczność z dwoma A4 z tym silnikiem miałem tak naprawdę tylko trzy błędy w ECU: błąd składu mieszanki (winne źle wyregulowane LPG w pierwszym A4), błąd wypadającego zapłonu (padnięta cewka) i błąd katalizatora (pomogła jego wymiana). A tak to spokój... a auto pod moją stopą nie miało lekko, często wskazówka obrotomierza lądowała na czerwonym polu :wink:  Silniki w obu chodziły jak pszczółki. 

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

o jejku nawet mnie nie strasz kolego?.15 tysiecy kilometrów temu był cały motor rozbierany,pompa olejowa była wymieniana.Nie wiem kolego czy te błędy nie wyskoczyły przed wymianą oleju a tamten był przeciągnięty wlaśnie do 15 tysi.Teraz chwile już jezdże i tylko wykoczył ten błąd z katalizatorem.Możliwe ze stało sie tak przez przepracowany olej???.Autko zalane shell 5w/40.A jak kolego wygląda ustawienie rozrządu wporządku? patrząc na logi.Test wariatorów zrobie w wolnej chwili.Nie daje mu mocno bo sie boje ze coś pierdyknie.poczytam jeszcze na temat testu sond i katów,a co do testu wariatorów to basic settings w trybie statycznym na biegu jałowym i rozgrzanym motorze? 

test wariatorów tylko nie wiem czy go dobrze wykonałem.Silnik rozgrzany 90 stopni zero błędów i na biegu jałowym tzn na parkingu.Dodam że wszystkie  testy wykonywane na podtlenku lpg?

 

wariatory.jpg

wariatoryy.jpg

Edytowane przez kriistoff
Opublikowano (edytowane)

Rozrząd masz lepiej ustawiony niż miałem u siebie, więc tu nie upatruj się źródeł problemów. Test wariatorów widzę wyszedł OK, więc na tę chwilę tylko obserwuj czy błąd powróci. Jeśli tak to Audi wypuścił z tej okazji stosowne zalecenie: 

http://ww2.justanswer.com/uploads/n9320h/2010-12-12_233356_a6.pdf 

Acz ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia oleju. Shell to dobry olej, mają chyba najbardziej zaawansowanego technologicznie hydrokraka, zbliżonego parametrami do full-syntetyka.
Co do wymian, to ja wymieniałem co 10tys.mil (16tys.km) i absolutnie NIC z silnikiem się nie działo, wymiana co np. 10tys.km w przypadku tego motoru jest zbędnym pieszczeniem.
Jakbyś potrzebował ori o-ringi i zaślepki to mam komplet 4szt. na zbyciu :hi: 
Uszczelki 06C 103 121 J  nie mam.

Zagrzej silnik, wykasuj błędy i zrób test sond+katalizatorów. W sumie to  przejdź procedurę wygenerowania całego kod gotowości (Readiness), ciekawi mnie czemu SAI wywala błędy na obu bankach... czyżby uszkodzona dmuchawa? Albo wężyki podciśnienia są sparciałe i nieszczelne (zawory kombinowane SAI sterowane są podciśnieniowo) :mysli:

Powodzenia!

PS. Testy zrób na benzynie.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Witam póki co zrobiłem 200 km i żadnych błędów w sterowniku.Kolego z SAI mogło wywalać blędy bo podciśnienia były w opłakanym stanie po ingerencji gaziarza,pół dnia spędziłem na tym żeby to naprostować,Mam nadzieje ze wszystko dobrze po podłączałem.Błedy zczytywałem chyba zanim grzebałem pod maską?.Druga sprawa to gruszki nie działają,przy sprawdzeniu fizycznym,tzn podłączyłem kawałek wężyka i strzykawką wciągałem to jedna chodziła prawidłowo a druga nic i słychać było tak jakby membrana w środku była dziurawa.Rozbieralne są same gruszki? bo gdzieś w goglach widziałem foto jak ktoś je porozkładał na części pierwsze.U ciebie kolego słychać tę pompę z rana bo u mnie jakoś tak słabo,w 1.8 t jak sie właczyła po odpaleniu silnika z rana to myślałem ze ktoś tam wsadził odkurzacz zelmera z lat 90-tych tak było ją słychać?

Edytowane przez kriistoff
Opublikowano
W dniu 27.11.2018 o 13:54, BeyerBrown napisał:

W sumie to  przejdź procedurę wygenerowania całego kod gotowości (Readiness)

Nie bardzo rozumiem o co kaman,jestem na etapie nauki odnośnie logowania i interpretacji informacji zawartych w blokach pomiarowych.Te testy sond i katów to robić w trybie BS?

Opublikowano (edytowane)

Jak dmuchawa SAI chodzi jak odkurzacz PRL-owski to wiedz, że kończy swój żywot... albo prosi się o przeczyszczenie i nasmarowanie. Ja A4-ki z opisu obok już nie mam, pamiętam jednak, że na zimnym to ta dmuchawa była ledwie w nim słyszalna i to stojąc w pobliżu samochodu. W obecnym A6 2.7T była kiedyś głośna, na szczęście po rozkręceniu jej i złożeniu na nowo jest duuużo lepiej :) Przy okazji - SAI w 3.0 jest lepiej rozwiązane, bo czerpie powietrze oczyszczone przez główny filtr powietrza, a w 2.7T za filtrację wtłaczanego powietrza odpowiada mały kawałek gąbki w jej obudowie... :embarrassed:

Kod gotowości to znaczna część testów z nastaw podstawowych, można go wygenerować klikając na Readiness a następnie w tym oknie klikasz na Set Readiness.
Testy jakiekolwiek zrobisz tylko w trybie nastaw podstawowych (Basic Settings).

Gruszki chyba da się rozebrać, nie robiłem tego u siebie bo było sprawne. Zalecałbym Ci również demontaż wałka z dolotu celem sprawdzenia czy jest cały :hi: 

Edytowane przez BeyerBrown

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...