pablo123 Opublikowano 27 Listopada 2018 Opublikowano 27 Listopada 2018 (edytowane) Witam, zaczęło stukać nagle podczas jazdy, głośny metaliczny dźwięk występuje od obrotów 1800, na wolnych silnik pracuje równo i cicho, VCDS żadnych błędów nie pokazał auto 2 lata temu miało zrobiony olejowy stage2 tłoki, pierścienie, korbowody, panewki, itd Co to może być, od czego zacząć diagnostykę? https://youtu.be/INItAqjSzj8 Edytowane 27 Listopada 2018 przez pablo123
sitar Opublikowano 27 Listopada 2018 Opublikowano 27 Listopada 2018 Może zdejmij na początek pasek wieloklinowy
pablo123 Opublikowano 27 Listopada 2018 Autor Opublikowano 27 Listopada 2018 W pierwszej kolejności puściłem silnik bez paska. Niestety metaliczne dźwięki dochodzą ewidentnie w bloku silnika od strony kolektora dolotowego.
zabiello Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 W dniu 27.11.2018 o 18:40, pablo123 napisał: W pierwszej kolejności puściłem silnik bez paska. Niestety metaliczne dźwięki dochodzą ewidentnie w bloku silnika od strony kolektora dolotowego. I jak wiesz już co było przyczyną tego dźwięku?
kixi4 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Opublikowano 17 Grudnia 2018 (edytowane) Juz naprawilem ten silnik dla pablo123. Były obrócone i przytarte panewki korbowodowe na cylindrze 1. Wiecej może niech opisze właściciel. Edytowane 17 Grudnia 2018 przez kixi4
adrozdz2 Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Opublikowano 24 Sierpnia 2019 W dniu 17.12.2018 o 09:29, kixi4 napisał: Juz naprawilem ten silnik dla pablo123. Były obrócone i przytarte panewki korbowodowe na cylindrze 1. Wiecej może niech opisze właściciel. witam, miałem to samo i tez na 1 cylindrze. Wystarczyło wymienic same panewki czy wał też do roboty? Mi mechanik założył komplet nowych panewek+nowy olej. Mówił że wał był nie ruszony a nie chce mi sie w to wierzyć za bardzo.
kixi4 Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Wal byl wymieniony na nominalny poniewaz byl po szlifie i dlatego sie zatarl.. waly te sa utwardzane powierzchniowo i po szlifie wal "pod spodem jest miekki", dlatego w oryginale w aso nie ma panewek korbowodowych na pierwszy szlif... co do tego czy wal trzeba wymieniac u ciebie czy nie to trudno ocenic bo go nie widzialem... jesli panewka pukała to trudno uwierzyc w to ze wał nienaruszony.
adrozdz2 Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Opublikowano 25 Sierpnia 2019 (edytowane) 18 godzin temu, kixi4 napisał: Wal byl wymieniony na nominalny poniewaz byl po szlifie i dlatego sie zatarl.. waly te sa utwardzane powierzchniowo i po szlifie wal "pod spodem jest miekki", dlatego w oryginale w aso nie ma panewek korbowodowych na pierwszy szlif... co do tego czy wal trzeba wymieniac u ciebie czy nie to trudno ocenic bo go nie widzialem... jesli panewka pukała to trudno uwierzyc w to ze wał nienaruszony. a co moze się stać jeśli na uszkodzony wał zostały założone nowe panewki? Mechanik mówił, że "pod palcem" ani "na oko" nie czuje zeby cos było nie tak... Edytowane 25 Sierpnia 2019 przez adrozdz2
Langista Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Opublikowano 25 Sierpnia 2019 (edytowane) Bo głównie ocenia się wizualnie, jak nie widać zmian koloru ani nie wyczuwa się nierówności właśnie 'pod palcem' to można zakładać ten sam wał. A jak wał faktycznie był uszkodzony to mogą być różne objawy. Może być bicie i panewki zbyt szybko się zużyją, będzie rzucać silnikiem, będzie miał nierówne obroty, nie będzie trzymał ciśnienia itp, opcji jest mnóstwo. Edytowane 25 Sierpnia 2019 przez Langista
adrozdz2 Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Dzięki za info, będę jeździł i obserwował.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się