Skocz do zawartości
IGNOROWANY

metaliczne stukanie w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

zaczęło stukać nagle podczas jazdy, głośny metaliczny dźwięk występuje od obrotów 1800, na wolnych silnik pracuje równo i cicho, VCDS żadnych błędów nie pokazał

auto 2 lata temu miało zrobiony olejowy stage2  tłoki, pierścienie, korbowody, panewki, itd

Co to może być, od czego zacząć diagnostykę?

https://youtu.be/INItAqjSzj8

Edytowane przez pablo123
Opublikowano

Może zdejmij na początek pasek wieloklinowy 

Opublikowano

W pierwszej kolejności puściłem silnik bez paska. Niestety metaliczne dźwięki dochodzą ewidentnie w bloku silnika od strony kolektora dolotowego. 

Opublikowano
W dniu 27.11.2018 o 18:40, pablo123 napisał:

W pierwszej kolejności puściłem silnik bez paska. Niestety metaliczne dźwięki dochodzą ewidentnie w bloku silnika od strony kolektora dolotowego. 

I jak wiesz już co było przyczyną tego dźwięku?

Opublikowano (edytowane)

Juz naprawilem ten silnik dla pablo123. Były obrócone i przytarte panewki korbowodowe na cylindrze 1. Wiecej może niech opisze właściciel.

Edytowane przez kixi4
Opublikowano
W dniu 17.12.2018 o 09:29, kixi4 napisał:

Juz naprawilem ten silnik dla pablo123. Były obrócone i przytarte panewki korbowodowe na cylindrze 1. Wiecej może niech opisze właściciel.

witam, miałem to samo i tez na 1 cylindrze. Wystarczyło wymienic same panewki czy wał też do roboty? Mi mechanik założył komplet nowych panewek+nowy olej. Mówił że wał był nie ruszony a nie chce mi sie w to wierzyć za bardzo.

Opublikowano

Wal byl wymieniony na nominalny poniewaz byl po szlifie i dlatego sie zatarl.. waly te sa utwardzane powierzchniowo i po szlifie wal "pod spodem jest miekki", dlatego w oryginale w aso nie ma panewek korbowodowych na pierwszy szlif... co do tego czy wal trzeba wymieniac u ciebie czy nie to trudno ocenic bo go nie widzialem... jesli panewka pukała to trudno uwierzyc w to ze wał nienaruszony.

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, kixi4 napisał:

Wal byl wymieniony na nominalny poniewaz byl po szlifie i dlatego sie zatarl.. waly te sa utwardzane powierzchniowo i po szlifie wal "pod spodem jest miekki", dlatego w oryginale w aso nie ma panewek korbowodowych na pierwszy szlif... co do tego czy wal trzeba wymieniac u ciebie czy nie to trudno ocenic bo go nie widzialem... jesli panewka pukała to trudno uwierzyc w to ze wał nienaruszony.

a co moze się stać jeśli na uszkodzony wał zostały założone nowe panewki? Mechanik mówił, że "pod palcem" ani "na oko" nie czuje zeby cos było nie tak...

Edytowane przez adrozdz2
Opublikowano (edytowane)

Bo głównie ocenia się wizualnie, jak nie widać zmian koloru ani nie wyczuwa się nierówności właśnie 'pod palcem' to można zakładać ten sam wał. A jak wał faktycznie był uszkodzony to mogą być różne objawy. Może być bicie i panewki zbyt szybko się zużyją, będzie rzucać silnikiem, będzie miał nierówne obroty, nie będzie trzymał ciśnienia itp, opcji jest mnóstwo.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Dzięki za info, będę jeździł i obserwował.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...