pablo123 0 Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 (edited) Witam, zaczęło stukać nagle podczas jazdy, głośny metaliczny dźwięk występuje od obrotów 1800, na wolnych silnik pracuje równo i cicho, VCDS żadnych błędów nie pokazał auto 2 lata temu miało zrobiony olejowy stage2 tłoki, pierścienie, korbowody, panewki, itd Co to może być, od czego zacząć diagnostykę? https://youtu.be/INItAqjSzj8 Edited November 27, 2018 by pablo123 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sitar 61 Posted November 27, 2018 Share Posted November 27, 2018 Może zdejmij na początek pasek wieloklinowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablo123 0 Posted November 27, 2018 Author Share Posted November 27, 2018 W pierwszej kolejności puściłem silnik bez paska. Niestety metaliczne dźwięki dochodzą ewidentnie w bloku silnika od strony kolektora dolotowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zabiello 8 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 W dniu 27.11.2018 o 18:40, pablo123 napisał: W pierwszej kolejności puściłem silnik bez paska. Niestety metaliczne dźwięki dochodzą ewidentnie w bloku silnika od strony kolektora dolotowego. I jak wiesz już co było przyczyną tego dźwięku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kixi4 18 Posted December 17, 2018 Share Posted December 17, 2018 (edited) Juz naprawilem ten silnik dla pablo123. Były obrócone i przytarte panewki korbowodowe na cylindrze 1. Wiecej może niech opisze właściciel. Edited December 17, 2018 by kixi4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrozdz2 0 Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 W dniu 17.12.2018 o 09:29, kixi4 napisał: Juz naprawilem ten silnik dla pablo123. Były obrócone i przytarte panewki korbowodowe na cylindrze 1. Wiecej może niech opisze właściciel. witam, miałem to samo i tez na 1 cylindrze. Wystarczyło wymienic same panewki czy wał też do roboty? Mi mechanik założył komplet nowych panewek+nowy olej. Mówił że wał był nie ruszony a nie chce mi sie w to wierzyć za bardzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kixi4 18 Posted August 24, 2019 Share Posted August 24, 2019 Wal byl wymieniony na nominalny poniewaz byl po szlifie i dlatego sie zatarl.. waly te sa utwardzane powierzchniowo i po szlifie wal "pod spodem jest miekki", dlatego w oryginale w aso nie ma panewek korbowodowych na pierwszy szlif... co do tego czy wal trzeba wymieniac u ciebie czy nie to trudno ocenic bo go nie widzialem... jesli panewka pukała to trudno uwierzyc w to ze wał nienaruszony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrozdz2 0 Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 (edited) 18 godzin temu, kixi4 napisał: Wal byl wymieniony na nominalny poniewaz byl po szlifie i dlatego sie zatarl.. waly te sa utwardzane powierzchniowo i po szlifie wal "pod spodem jest miekki", dlatego w oryginale w aso nie ma panewek korbowodowych na pierwszy szlif... co do tego czy wal trzeba wymieniac u ciebie czy nie to trudno ocenic bo go nie widzialem... jesli panewka pukała to trudno uwierzyc w to ze wał nienaruszony. a co moze się stać jeśli na uszkodzony wał zostały założone nowe panewki? Mechanik mówił, że "pod palcem" ani "na oko" nie czuje zeby cos było nie tak... Edited August 25, 2019 by adrozdz2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langista 417 Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 (edited) Bo głównie ocenia się wizualnie, jak nie widać zmian koloru ani nie wyczuwa się nierówności właśnie 'pod palcem' to można zakładać ten sam wał. A jak wał faktycznie był uszkodzony to mogą być różne objawy. Może być bicie i panewki zbyt szybko się zużyją, będzie rzucać silnikiem, będzie miał nierówne obroty, nie będzie trzymał ciśnienia itp, opcji jest mnóstwo. Edited August 25, 2019 by Langista Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrozdz2 0 Posted August 25, 2019 Share Posted August 25, 2019 Dzięki za info, będę jeździł i obserwował. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now