Jump to content
IGNORED

metaliczne stukanie w silniku


pablo123
 Share

Recommended Posts

Witam,

zaczęło stukać nagle podczas jazdy, głośny metaliczny dźwięk występuje od obrotów 1800, na wolnych silnik pracuje równo i cicho, VCDS żadnych błędów nie pokazał

auto 2 lata temu miało zrobiony olejowy stage2  tłoki, pierścienie, korbowody, panewki, itd

Co to może być, od czego zacząć diagnostykę?

https://youtu.be/INItAqjSzj8

Edited by pablo123
Link to comment
Share on other sites

Może zdejmij na początek pasek wieloklinowy 

Link to comment
Share on other sites

W pierwszej kolejności puściłem silnik bez paska. Niestety metaliczne dźwięki dochodzą ewidentnie w bloku silnika od strony kolektora dolotowego. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.11.2018 o 18:40, pablo123 napisał:

W pierwszej kolejności puściłem silnik bez paska. Niestety metaliczne dźwięki dochodzą ewidentnie w bloku silnika od strony kolektora dolotowego. 

I jak wiesz już co było przyczyną tego dźwięku?

Link to comment
Share on other sites

Juz naprawilem ten silnik dla pablo123. Były obrócone i przytarte panewki korbowodowe na cylindrze 1. Wiecej może niech opisze właściciel.

Edited by kixi4
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.12.2018 o 09:29, kixi4 napisał:

Juz naprawilem ten silnik dla pablo123. Były obrócone i przytarte panewki korbowodowe na cylindrze 1. Wiecej może niech opisze właściciel.

witam, miałem to samo i tez na 1 cylindrze. Wystarczyło wymienic same panewki czy wał też do roboty? Mi mechanik założył komplet nowych panewek+nowy olej. Mówił że wał był nie ruszony a nie chce mi sie w to wierzyć za bardzo.

Link to comment
Share on other sites

Wal byl wymieniony na nominalny poniewaz byl po szlifie i dlatego sie zatarl.. waly te sa utwardzane powierzchniowo i po szlifie wal "pod spodem jest miekki", dlatego w oryginale w aso nie ma panewek korbowodowych na pierwszy szlif... co do tego czy wal trzeba wymieniac u ciebie czy nie to trudno ocenic bo go nie widzialem... jesli panewka pukała to trudno uwierzyc w to ze wał nienaruszony.

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, kixi4 napisał:

Wal byl wymieniony na nominalny poniewaz byl po szlifie i dlatego sie zatarl.. waly te sa utwardzane powierzchniowo i po szlifie wal "pod spodem jest miekki", dlatego w oryginale w aso nie ma panewek korbowodowych na pierwszy szlif... co do tego czy wal trzeba wymieniac u ciebie czy nie to trudno ocenic bo go nie widzialem... jesli panewka pukała to trudno uwierzyc w to ze wał nienaruszony.

a co moze się stać jeśli na uszkodzony wał zostały założone nowe panewki? Mechanik mówił, że "pod palcem" ani "na oko" nie czuje zeby cos było nie tak...

Edited by adrozdz2
Link to comment
Share on other sites

Bo głównie ocenia się wizualnie, jak nie widać zmian koloru ani nie wyczuwa się nierówności właśnie 'pod palcem' to można zakładać ten sam wał. A jak wał faktycznie był uszkodzony to mogą być różne objawy. Może być bicie i panewki zbyt szybko się zużyją, będzie rzucać silnikiem, będzie miał nierówne obroty, nie będzie trzymał ciśnienia itp, opcji jest mnóstwo.

Edited by Langista
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info, będę jeździł i obserwował.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...