Hezen Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 Witam. Temat niecodzienny, mam nadzieję że mi ktoś pomoże. Brat ma VW Polo 1.9 SDI 9N 2001r. Po uporaniu się z błędami w ECU silnika związanych z grzaniem świec żarowych - "sklejone/wypalone" platynki dwóch przekaźników, świece grzeją co mnie bardzo ucieszyło ale problem polega na tym że brat jest osobą niepełnosprawną. Nie słyszy kiedy przekaźnik rozłącza świece i odpala autko gdy świece grzeją. Bardzo opornie to idzie a dzisiaj ledwo odpalił mimo że w zeszłym tygodniu akumulator był podładowany prostownikiem. Bez grzania świec silnik pali od strzała nawet w ujemnych temperaturach. Początkowo myślałem żeby podłączyć dwie żarówki 12V pod każdy przekaźnik z osobna, ale to nie wypali bo sterownik załącza jeden przekaźnik podając masę a drugi podając napięcie na jedną z nóżek. Jak wpnę żarówkę to zamknę obwód i sterownik sypnie jednym błędem zwarcia do masy a drugi zwarcia do + Nie mam pomysłu gdzie się wpiąć żeby ECU nie walił błędami a brat wiedział kiedy przestają grać świece.
Tracer39 Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 Podłącz równolegle do jednego przekaźnika żarówkę o jak najmniejszym poborze prądu (może być led) i zobacz czy będzie działać.
kamil-vag Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 Z tego co pamiętam, te przekaźniki świec sterowane są masą z ECU. Wystarczy pożyczyć tą masę i dać na wysterowanie innego przekaźnika z którego będzie sterowana dioda, czy też żaróweczka 12V.
Fazii Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 Podaj kod silnika to sprawdzę gdzie najlepiej się wpiąć
kamil-vag Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 (edytowane) 5/85 - masa sterująca z ECU 1/30 - plus po podaniu sterowania na styk 5/85 załącza się cewka i puszcza dalej napięcie na 2/87 Wykorzystaj styk 2/87 do załączenia led podpiętej do stałego minusa Lub do wysterowania kolejnego przekaźnika - twojego - do sterowania lampki... można też pokombinować z masą z 5/85 Edytowane 29 Listopada 2018 przez kamil-vag
Hezen Opublikowano 30 Listopada 2018 Autor Opublikowano 30 Listopada 2018 Bardzo wam dziękuję za tak wielkie zainteresowanie ? W dniu 29.11.2018 o 15:38, Fazii napisał: Podaj kod silnika to sprawdzę gdzie najlepiej się wpiąć Kod silnika: ASY W tym autku są dwa przekaźniki od grzania świec. Ten mniejszy chyba podaje 6-7V a obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem 40A a drugi 12V i dwa bezpieczniki po 40A
kamil-vag Opublikowano 30 Listopada 2018 Opublikowano 30 Listopada 2018 A może Tobie chodzi o te przekaźniki od dogrzewania plynu/lub grzałki na wyjściu dmuchawy ? Ja mam polo 9N3 i mam w nim dmuchawę właśnie z grzałką i ona ma 2 stopnie mocy sterowane 2 przekaźnikami w starszych konstrukcjach były 2 przekaźniki do sterowania podgrzewaczem na króćcu płynu chłodzącego...
Fazii Opublikowano 30 Listopada 2018 Opublikowano 30 Listopada 2018 (edytowane) Godzinę temu, Hezen napisał: Bardzo wam dziękuję za tak wielkie zainteresowanie ? Kod silnika: ASY W tym autku są dwa przekaźniki od grzania świec. Ten mniejszy chyba podaje 6-7V a obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem 40A a drugi 12V i dwa bezpieczniki po 40A Świece silnika masz zabezpieczone bezpiecznikiem 50A Najlepiej się wpiąć w styk 2/87 tak jak Kamil pisał, bądź idąc dalej w złącze A152(przewody czerwono białe) lub szarą kostkę 6-cio pinową pin4 lub 5 Edytowane 30 Listopada 2018 przez Fazii
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się