Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rezanie żarówek kontrolnych grzania świec żarowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Temat niecodzienny, mam nadzieję że mi ktoś pomoże.

Brat ma VW Polo 1.9 SDI 9N 2001r. Po uporaniu się z błędami w ECU silnika związanych z grzaniem świec żarowych - "sklejone/wypalone" platynki dwóch przekaźników, świece grzeją co mnie bardzo ucieszyło ale problem polega na tym że brat jest osobą niepełnosprawną. Nie słyszy kiedy przekaźnik rozłącza świece i odpala autko gdy świece grzeją. Bardzo opornie to idzie a dzisiaj ledwo odpalił mimo że w zeszłym tygodniu akumulator był podładowany prostownikiem. Bez grzania świec silnik pali od strzała nawet w ujemnych temperaturach.

Początkowo myślałem żeby podłączyć dwie żarówki 12V pod każdy przekaźnik z osobna, ale to nie wypali bo sterownik załącza jeden przekaźnik podając masę a drugi podając napięcie na jedną z nóżek. Jak wpnę żarówkę to zamknę obwód i sterownik sypnie jednym błędem zwarcia do masy a drugi zwarcia do +

Nie mam pomysłu gdzie się wpiąć żeby ECU nie walił błędami a brat wiedział kiedy przestają grać świece.

Opublikowano

Podłącz równolegle do jednego przekaźnika żarówkę o jak najmniejszym poborze prądu (może być led) i zobacz czy będzie działać.

sasss.jpg

Opublikowano

Z tego co pamiętam, te przekaźniki świec sterowane są masą z ECU. Wystarczy pożyczyć tą masę i dać na wysterowanie innego przekaźnika z którego będzie sterowana dioda, czy też żaróweczka 12V. 

 

Opublikowano

Podaj kod silnika to sprawdzę gdzie najlepiej się wpiąć 

Opublikowano (edytowane)

Bez tytułu.png

5/85 - masa sterująca z ECU

1/30 - plus 

po podaniu sterowania na styk 5/85 załącza się cewka i puszcza dalej napięcie na 2/87

Wykorzystaj styk 2/87 do załączenia led podpiętej do stałego minusa ;) Lub do wysterowania kolejnego przekaźnika - twojego - do sterowania lampki... można też pokombinować z masą z 5/85

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Bardzo wam dziękuję za tak wielkie zainteresowanie ? 

W dniu 29.11.2018 o 15:38, Fazii napisał:

Podaj kod silnika to sprawdzę gdzie najlepiej się wpiąć 

Kod silnika: ASY

W tym autku są dwa przekaźniki od grzania świec. Ten mniejszy chyba podaje 6-7V a obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem 40A a drugi 12V i dwa bezpieczniki po 40A

Opublikowano

A może Tobie chodzi o te przekaźniki od dogrzewania plynu/lub grzałki na wyjściu dmuchawy ? Ja mam polo 9N3 i mam w nim dmuchawę właśnie z grzałką i ona ma 2 stopnie mocy sterowane 2 przekaźnikami ;) w starszych konstrukcjach były 2 przekaźniki do sterowania podgrzewaczem na króćcu płynu chłodzącego...

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Hezen napisał:

Bardzo wam dziękuję za tak wielkie zainteresowanie ? 

Kod silnika: ASY

W tym autku są dwa przekaźniki od grzania świec. Ten mniejszy chyba podaje 6-7V a obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem 40A a drugi 12V i dwa bezpieczniki po 40A

Świece silnika masz zabezpieczone bezpiecznikiem 50A

Najlepiej się wpiąć w styk 2/87 tak jak Kamil pisał, bądź idąc dalej w złącze A152(przewody czerwono białe) lub szarą kostkę 6-cio pinową pin4 lub 5

Edytowane przez Fazii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...