Jump to content
IGNORED

Rezanie żarówek kontrolnych grzania świec żarowych


Hezen
 Share

Recommended Posts

Witam.

Temat niecodzienny, mam nadzieję że mi ktoś pomoże.

Brat ma VW Polo 1.9 SDI 9N 2001r. Po uporaniu się z błędami w ECU silnika związanych z grzaniem świec żarowych - "sklejone/wypalone" platynki dwóch przekaźników, świece grzeją co mnie bardzo ucieszyło ale problem polega na tym że brat jest osobą niepełnosprawną. Nie słyszy kiedy przekaźnik rozłącza świece i odpala autko gdy świece grzeją. Bardzo opornie to idzie a dzisiaj ledwo odpalił mimo że w zeszłym tygodniu akumulator był podładowany prostownikiem. Bez grzania świec silnik pali od strzała nawet w ujemnych temperaturach.

Początkowo myślałem żeby podłączyć dwie żarówki 12V pod każdy przekaźnik z osobna, ale to nie wypali bo sterownik załącza jeden przekaźnik podając masę a drugi podając napięcie na jedną z nóżek. Jak wpnę żarówkę to zamknę obwód i sterownik sypnie jednym błędem zwarcia do masy a drugi zwarcia do +

Nie mam pomysłu gdzie się wpiąć żeby ECU nie walił błędami a brat wiedział kiedy przestają grać świece.

Link to comment
Share on other sites

Podłącz równolegle do jednego przekaźnika żarówkę o jak najmniejszym poborze prądu (może być led) i zobacz czy będzie działać.

sasss.jpg

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam, te przekaźniki świec sterowane są masą z ECU. Wystarczy pożyczyć tą masę i dać na wysterowanie innego przekaźnika z którego będzie sterowana dioda, czy też żaróweczka 12V. 

 

Link to comment
Share on other sites

Podaj kod silnika to sprawdzę gdzie najlepiej się wpiąć 

Link to comment
Share on other sites

Bez tytułu.png

5/85 - masa sterująca z ECU

1/30 - plus 

po podaniu sterowania na styk 5/85 załącza się cewka i puszcza dalej napięcie na 2/87

Wykorzystaj styk 2/87 do załączenia led podpiętej do stałego minusa ;) Lub do wysterowania kolejnego przekaźnika - twojego - do sterowania lampki... można też pokombinować z masą z 5/85

Edited by kamil-vag
Link to comment
Share on other sites

Bardzo wam dziękuję za tak wielkie zainteresowanie ? 

W dniu 29.11.2018 o 15:38, Fazii napisał:

Podaj kod silnika to sprawdzę gdzie najlepiej się wpiąć 

Kod silnika: ASY

W tym autku są dwa przekaźniki od grzania świec. Ten mniejszy chyba podaje 6-7V a obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem 40A a drugi 12V i dwa bezpieczniki po 40A

Link to comment
Share on other sites

A może Tobie chodzi o te przekaźniki od dogrzewania plynu/lub grzałki na wyjściu dmuchawy ? Ja mam polo 9N3 i mam w nim dmuchawę właśnie z grzałką i ona ma 2 stopnie mocy sterowane 2 przekaźnikami ;) w starszych konstrukcjach były 2 przekaźniki do sterowania podgrzewaczem na króćcu płynu chłodzącego...

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Hezen napisał:

Bardzo wam dziękuję za tak wielkie zainteresowanie ? 

Kod silnika: ASY

W tym autku są dwa przekaźniki od grzania świec. Ten mniejszy chyba podaje 6-7V a obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem 40A a drugi 12V i dwa bezpieczniki po 40A

Świece silnika masz zabezpieczone bezpiecznikiem 50A

Najlepiej się wpiąć w styk 2/87 tak jak Kamil pisał, bądź idąc dalej w złącze A152(przewody czerwono białe) lub szarą kostkę 6-cio pinową pin4 lub 5

Edited by Fazii
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...