Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Którą kupić turbinę do 1.9TDI ?


Kowi87

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar kupić turbine mocniejszą od seryjnej. Dylemat w wyborze jest pomiędzy AWX a hybrydą AWX/ARL

Są znaczące róznice pomiędzy tymi turbinami :mysli:

http://www.allegro.pl/item559264599_audi_a4_a6_passat_skoda_130_km_turbo_regener.html

i hybryda

http://www.allegro.pl/item559272612_tuning_turbina_passat_audi_1_9tdi_wirnikijak_w_arl.html

Kupował ktoś z forum u Karambola99 z alegro??

Raczej nie zakładam Fmic, mam już kupione nadkole od S4. Moc jaka chciałbym osiagnąć to 150km&320Nm

Wtryski seryjne AFN ale nie wykluczona zmiana na 216 w zalezności za ile wyrwe turbinke :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc jaka chciałbym osiagnąć to 150km&320Nm

Wtryski seryjne AFN ale nie wykluczona zmiana na 216 w zalezności za ile wyrwe turbinke

Ludzie podchodzicie trochę do tematu od d*py strony. AWX oryginalny, najlepiej jeszcze produkcji Italy albo France, wytrzyma w palcem w bucie 150 KM. Będzie to na pewno lepsze jak hybryda składana na nie wiadomo jakich częściach.

Temat wtrysków - w TDI VP moc się bierze z paliwa. Trzeba mieć oczywiście odpowiednią turbinę, ale głównie w 100% sprawny układ paliwowy. Duża dziura we wtryskiwaczu daje lepsze rozpylenie większej dawki paliwa, skrócenie czasu trwania procesu wtrysku i dzięki temu ma ono czas na dopalenie się.

Przy wtryskach AFN (dziura 0.205 mm) czas wtrysku dużej dawki paliwa wydłuża się i silnik zaczyna kopcić. To jest absolutne, akceptowalne maksimum mocy dla 205 + pompa 10. 216 będą pracowały za to w optymalnym zakresie, będzie mniej dymu, większa moc na tej samej dawce, mniejsze EGT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko chodzi tu o koszt tej turbiny mam gotówke 2tys i nie zamierzam jej przekroczyć wiec dlatego decyduje sie na turbo regenerowane bo za 2tys nowej turbiny nie kupie :confused4: a za 1300 pewnej nówki nie znajde :confused4:

Wtryski zapewne będe musiał zmienić, ale to kolejny koszt widziałem na alegro końcówki 216 za 140zł/szt wiec cena do zniesienia jeszcze :gwizdanie:

Chyba ze masz jaro4444 jakieś godne źródło turbinek :mysli: zaznaczam ze tym samochodem chce pojeżdzić jeszcze przynajmniej z rok :good: Dzwoniłem do Turbo-Tec ale tam napotkała mnie cena zaporowa i to za regenerowaną :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko chodzi tu o koszt tej turbiny mam gotówke 2tys i nie zamierzam jej przekroczyć wiec dlatego decyduje sie na turbo regenerowane bo za 2tys nowej turbiny nie kupie :confused4: a za 1300 pewnej nówki nie znajde :confused4:

Wtryski zapewne będe musiał zmienić, ale to kolejny koszt widziałem na alegro końcówki 216 za 140zł/szt wiec cena do zniesienia jeszcze :gwizdanie:

Dobra turbina używana, sprawdzona i z gwarancją na piśmie na 3 miesiące, to rząd ok. 800 zł. Końcówki to jak pisałeś ok. 140 zł/szt. Wymiana końcówek z regulacją na dwa ciśnienia (220/300 barów) - 200 zł. Więc masz "całe" 1600 zł. Czyli jakby co to możesz za 1200 zł kupić turbinę bo tyle masz zapasu. Za tyle można kupić nowego fabrycznie "rumunka" i mimo wszystko wolę go jak taką regenerowaną w kurniku.

"Nówkami" to się nie podniecaj, bo to są "Made in Romania" i nie są za ciekawe. Za podobną kwotę jak te "nówki" Rogal i Rob555 proponowali hybrydy z pewnego źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra turbina używana, sprawdzona i z gwarancją na piśmie na 3 miesiące, to rząd ok. 800 zł.

"Nówkami" to się nie podniecaj, bo to są "Made in Romania" i nie są za ciekawe. Za podobną kwotę jak te "nówki" Rogal i Rob555 proponowali hybrydy z pewnego źródła.

Tylko ja nie wiem od kogo kupić taka używke bo jakoś alegro i tanie oferty do mnie nie przemawiają, a na gwarancji i fakturze mi zależy jednak :) A kupić kota w worku łatwo. Ja nieznam sie na turbinach pod względem technicznym :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze bardzo ... nowka sztuka włoszka :naughty:

http://www.a4-klub.pl/smf/all_turbosprezarka_garrett_awxavf_nowa-t67286.0.html

moze da sie potargowac ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze bardzo ... nowka sztuka włoszka :naughty:

http://www.a4-klub.pl/smf/all_turbosprezarka_garrett_awxavf_nowa-t67286.0.html

moze da sie potargowac ... :wink4:

niestety nie na moją kieszeń w tym momencie :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesadyzmu. Za mniejszą sumę da się kupić turbinę o większej wydajności, po udokumentowanym przebiegu ok 6500 - 7000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesadyzmu. Za mniejszą sumę da się kupić turbinę o większej wydajności, po udokumentowanym przebiegu ok 6500 - 7000 km.

tylko trzeba wiedziec gdzie ... prawda ? :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko trzeba wiedziec gdzie ... prawda ? :wink4:

dokładnie bo ja narazie to znam miejsca takie jak to forum i alegro bo w mojej mieścinie jest co prawda jeden zakład co regeneruje ale o jakosci nic mi nie wiadomo, za "nówke" w tamtym roku chcieli 1300zł

A wie ktoś coś na temat jakosci turbin z www.reampoland.pl bądźz motoareny???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kolego czy ci sie spieszy czy nie ale w nedlugim czasie bede mial swoja do sprzedania :kox: W bardzo dorym stanie bo kupilem nowke z 2.0 tdi BRD i bede zakladal wtryski AL ,wiec turbinke bede zenil ma nalatane 8500km i naprawde o nia dbalem :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko trzeba wiedziec gdzie ... prawda ? :wink4:

dokładnie bo ja narazie to znam miejsca takie jak to forum i alegro bo w mojej mieścinie jest co prawda jeden zakład co regeneruje ale o jakosci nic mi nie wiadomo, za "nówke" w tamtym roku chcieli 1300zł

A wie ktoś coś na temat jakosci turbin z www.reampoland.pl bądźz motoareny???

jezeli chcesz regenerowaną to tylko Reampoland :good: :good: :good:

robiłem tam kilkanascie turbin wszystkie smigają bez zarzutów :> :>

Motoarenę radzę odpuscic :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chcesz regenerowaną to tylko Reampoland :good: :good: :good:

robiłem tam kilkanascie turbin wszystkie smigają bez zarzutów :> :>

Motoarenę radzę odpuscic :thumbdown:

i własnie o takie odpowiedzi mi chodziło :good: zadzwonie do nich w następnym tygodniu zoorientuje sie ile sobie życzą za regenerowaną a ile za nówke :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto turbina, którą mogę uczciwie polecić do silników 1,9 i 2.0 TDI:

Nazywa się 03L145702E i pochodzi z silnika CR 2.0 TDI 170 KM CAHA (czyli nastepcy BRD) montowanego w A4, A5 i chyba w A6:

Wirnik spreżarki (cześć zimna):

5cf2e35a7a206d9bm.jpg

Wylot spalin do wydechu:

fbf7a4d880b6dbfbm.jpg

Widok wlotu spalin z kolektora:

e5cf0480dd724c5bm.jpg

80895db9f6c603d1m.jpg

Zasilanie olejem:

4e18e59076b9e276m.jpg

Część zimna:

054ffc21254ef9cem.jpg

a357a85bd2856c81m.jpg

Główna zmiana względem BRD to wylot spręzonego powietrza:

74b65b2b4d124b11m.jpg

Teraz to co najważniejsze - pomiędzy turbiną z CR 143 KM a tą ze 170 KM istnieje zasadniacza różnica - wirnik sprężarki (część zimna) ma w środku (na wlocie) 37 mm zamiast 34 mm. Wylot części zimnej to 47 mm dla obu turbin. Wysokość wirnika to 17 mm.

Część gorąca wygląda na taką samą w obu turbinach i wirnik na wlocie ma 43 mm (stąd oznaczenia turbin KKK BV43A lub BV43B). Wylot części zimnej to 38 mm. Wysokość wirnika czesci gorącej to 17 mm.

Wystepuje też w slabszej wersji do 2.0 TDI CR 143 KM i ma oznaczenie 03L145702H:

ac85e34a5853da14m.jpg

d04c40b7e2ef7692m.jpg

370dcc08c8f5d2b6m.jpg

0baa382a4165ec4em.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rob555 z www.tune-up.pl ma hybrydy do 1,9 :cool1:,chyba nawet własnego projektu :mysli:,

Robert to fachura pierwszorzędny,wiec źródło pewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noi stało sie zakupiłem Hybryde :kox: :kox: od Roberta z Tune-Up

dscn6656w.th.jpgdscn6655.th.jpg

Do końca tygodnia bede miał nowe wtryski 216 jeszcze :naughty:

I teraz pytanie:

Jesli to wszystko założe to moge tak jeżdzic przed korektą bez obaw( wiadomo butowania nie będzie)??? tylko porpostu z punktu A do B będe chciał przejechać :gwizdanie: Na korekte niebawem sie umówie ale tak czy tak nawet jeśli było by to dzień po montażu bede miał trase do pokonania cos koło 150km przed strojeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdząc jak emeryt nic się nie stanie.

Jakie flaki ma ta hybryda i jaką wydajność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdząc jak emeryt nic się nie stanie.

Jakie flaki ma ta hybryda i jaką wydajność?

dzieki za odpowiedź wiec śmiało moge montować i jakos tam jeżdzić :)

A Hybryda zbudowana jest na bazie AWX/ARL z pisemną gwarancją z zaznaczeniem ze to hybryda na 12miechów. Rob555 mówił że ma potencjał do 190km (ja raczej tego nie wykorzystam) spokojnie dmuchnie 1,6bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje gratki

ładnie bedzie dmuchać

ja chyba w przyszłym roku będę sie bawił z wieksza mocą i skorzystam z rad rob555,jaro4444,rogalotti,myszkier

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem nie będę zbyt oryginalny - do AFN w nadwoziu Passata B4 mojego ojca pójdzie GT1749VA. Muszę jeszcze obrócić ślimaka cześci zimnej. Przejściówka by Kowicz (cakiem ok wykonana :good:)

Założenie to bezpieczne i bezdymne 145 KM. W wozie są 216, będzie wybity kat i wszystko pozostałe seryjne.

df89b10fb852d490m.jpg

a31155d0f12a6a5em.jpg

df7ab136570d62cdm.jpg

dc58f2bb7af565c4m.jpg

7548a521e376081am.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...