pawelosinski83 33 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Pany, problem mam... Generalnie w 90% przypadków nie ma problemu, auto pali na dotyk. Ale czasami, najczęściej po krótkiej jeździe i krótkim postoju jak chcę odpalić to jest problem; - w pozycji zapłon odpalają sie zegary, startuje radio, ale nie załącza się przekaźnik pompy paliwa (J17) a co za tym idize nie ma zasilania na cewkach i innym osprzęcie silnika - przekaźnik zasilania ECU w skrzynce ECU zapina poprawnie i przewodzi (J271), w skrzynce suchutko - rozrusznik kręci zawsze bez problemów - wskazówka obrotomierza martwa - czasem podczas kręcenia słychać cykający cyklicznie przekaźnik, podskakuje wskazówka prędkościomierza, jakby pojawiało się i znikało napięcie. - jeśli zmostkuję przekaźnik pompy paliwa kabelkiem z 2 kontaktami (tak jakby przekaźnik był na stąłe załączony) to wszystko jest zasilane ale i tak auto nie odpali, to samo z przekaźnikiem zasilania ECU - poczekam 15 minut i auto odpala od strzała jak gdyby nigdy nic nie dotykając niczego Jak już odpali to nigdy nie zdarzyło się, żeby coś przerywało ,szarpało, czy silnik gasł. Nigdy nie ma problemu jak auto jest zimne rano, najczęściej po krótkiej trasie, raz zdarzyło się po dłuższej i 15 minutach postoju. I jak już raz odpali to potem za każdym razem od strzała przez jakiś czas... Podejrzewam jakieś zimne luty (gdzie?) albo uwalone ECU. Odrzucam stacyjkę bo jak patrzę na schemat to jest 1 styk od zapłonu i 1 styk od rozruchu, więc jeśli samo zasilanie się włącza i rozrusznik kręci to stacyjka powinna być ok.... PLEASE HELP ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DumDum 0 Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 Podepnę się, bo również mam czasem problem z odpaleniem BBK. Najczęściej w chłodne/wilgotne dni. Można ją kręcić przez kilka minut i nawet nie zagada. By po jakimś czasie wzięła od strzała. VCDS wywala pełno błędów (SAI, EVAP, MAF, wtryski zwarte do masy, lambdy). I jedyne co mi przychodzi do głowy to coś z ECU. Szukając po błędach trafiłem też na coś z alarmem, ale nie wiem jak to ugryźć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pila24 316 Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 (edited) Kolego pawelosinski sprawdź czujnik położenia wału,on takie figle potrafi spłatać. I w dodatku nie zawsze pokaże błąd tego czujnika. Podczas jazdy silnik jest owiewany powietrzem i czujnik się chłodzi,a po krótkim postoju temperatura wzrasta w komorze silnika i uszkodzony czujnik położenia wału zmienia swoją rezystancje-wtedy pompa paliwa nie działa i nie ma iskry. Nie wiem jaką dokładnie ma mieć rezystancja tego czujnika w Twoim silniku,ale w moim poprzednim aucie po nagrzaniu się czujnik zmieniał rezystancje z 800 omów na ponad 1000 i juz nie odpalało auto dopóki nie ostygł,wtedy rezystancja spadała poniżej 1000 omów i juz odpalało auto. Brak jakichkolwiek błędów zapisanych,po prostu znalazłem ten trop i sprawdziłem miernikiem. Edited December 15, 2018 by pila24 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelosinski83 33 Posted December 17, 2018 Author Share Posted December 17, 2018 W dniu 15.12.2018 o 20:56, pila24 napisał: Kolego pawelosinski sprawdź czujnik położenia wału,on takie figle potrafi spłatać. I w dodatku nie zawsze pokaże błąd tego czujnika. Podczas jazdy silnik jest owiewany powietrzem i czujnik się chłodzi,a po krótkim postoju temperatura wzrasta w komorze silnika i uszkodzony czujnik położenia wału zmienia swoją rezystancje-wtedy pompa paliwa nie działa i nie ma iskry. Nie wiem jaką dokładnie ma mieć rezystancja tego czujnika w Twoim silniku,ale w moim poprzednim aucie po nagrzaniu się czujnik zmieniał rezystancje z 800 omów na ponad 1000 i juz nie odpalało auto dopóki nie ostygł,wtedy rezystancja spadała poniżej 1000 omów i juz odpalało auto. Brak jakichkolwiek błędów zapisanych,po prostu znalazłem ten trop i sprawdziłem miernikiem. Dzięki za wskazówkę, chyba zmienię profilaktycznie... W sobotę odpaliłem, pojechałem kilometr na stację ,zatankowałem i chłe chłe chłe chłe chłe i d*pa :] 5 minut stania i od strzała, przyjechałem z Warszawy do Wrocka zgasiłem i kilka razy odpalałem dla testu - bez problemów, wczoraj do sklepu, ze sklepu - no problem, dziś do roboty - no problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pila24 316 Posted December 17, 2018 Share Posted December 17, 2018 9 godzin temu, pawelosinski83 napisał: W sobotę odpaliłem, pojechałem kilometr na stację ,zatankowałem i chłe chłe chłe chłe chłe i d*pa :] Na 99.9% czujnik położenia wału. Kup nowy ale taki jak był w oryginale,bodajże Boscha. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelosinski83 33 Posted December 18, 2018 Author Share Posted December 18, 2018 16 godzin temu, pila24 napisał: Na 99.9% czujnik położenia wału. Kup nowy ale taki jak był w oryginale,bodajże Boscha. Też mi się ta opcja wydaje najbardziej prawdopodobna jeśli to nie ECU... Wczoraj właśnie zamówiłem czujnik BOSCH'a i czekam na termin wymiany. Dam znać ? Dzięki za rady. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelosinski83 33 Posted December 21, 2018 Author Share Posted December 21, 2018 Nowy czujnik siedzi, zobaczymy czy pomogło ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pila24 316 Posted December 21, 2018 Share Posted December 21, 2018 5 godzin temu, pawelosinski83 napisał: Nowy czujnik siedzi, zobaczymy czy pomogło ? To daj znać jak potestujesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelosinski83 33 Posted December 31, 2018 Author Share Posted December 31, 2018 10 dzień od wymiany czujnika i ani jednego przypadku utrudnionego odpalania, także chyba temat zamknięty, dzięki ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawelosinski83 33 Posted January 23, 2019 Author Share Posted January 23, 2019 Mamy 23.01.2019 Ani jednego zająknięcia przy odpalaniu ? DZIĘKI raz jeszcze, temat uważam za definitywnie zamknięty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now