Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CLH A4 B7 wersja dla biednych za 5 zł


Kejsi

Rekomendowane odpowiedzi

Mój pierwszy temat na forum, w zasadzie poradnik dla tych którzy lubią dłubać a nie mają zbyt wiele gotówki.

Poradnik będzie się opierać na schematach z autodaty, wymagana znajomość czytania schematów i trochę oleju w głowie :P

 

Zaczynamy:

Co nam jest potrzebne do montażu CLH dla biednych:

-lutownica, cyna ewentualnie kwas do lutowania

-zwykły multimetr

-czasówka z przekaźnikiem np: https://pl.aliexpress.com/item/12V-LED-Display-Delay-Timer-relay-Control-Programmable-Switch-Module-Car-Buzzer/32722946359.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6fa25c0fzaQQFC

image.png

 

Czas zabrać się do montażu:

1. Zdejmujemy boczek drzwi od kierowcy oraz panel pod kierownicą.

2. Interesuje nas kostka 3 i 4.

image.png

Z kostki numer 4 pobierzemy zasilanie do ryżowego modułu, dokładnie to:

-masa gruby brązowy

-12V też gruby czerwono/czarny.

Tu się pewnym osobą nie spodoba zasilanie CLH ale przednie mijania będą zasilane właśnie z bezpiecznika F6.

image.png

image.png

Wzbudzenie bierzemy z modułu elektryki drzwi, tyle że z kostki numer 3, w Autodacie jest moduł A195 a przewód który nas intereuje to brązowo/niebieski z pinu numer 5 w ww module.

image.png

Teraz potrzebujecie przeprowadzić jeden przewód od ryżowego modułu do modułu centralnej elektryki pod kierownicą. Gdy już to zrobicie dobieracie się do modułu centralnej elektryki

image.png

Ustawiamy wymagany czas jaki nas interesuje, składamy całość i cieszymy się CLH za 5 zł w audi. Przepraszam że tak niechlujnie ale chciałem się podzielić wiedzą tym bardziej że to nic trudnego. W kolejnej edycji będzie dodany moduł kolejny za 5 zł który steruję CLH w zależności od ustawionej ilości luxów :P

 

Brak błędów na fisie, brak zwarć. Światła sterowane są plusem i nic się nie dzieje jak moduł elektryki dostaje plusa przez ryżowy moduł :P

 

 

https://youtu.be/1tJqGhpC_KM

Edytowane przez Kejsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny ten moduł czasowy, szczególnie za takie sianko heheh

Fajnie by było podpiąć pod orginalny przełącznik CLH

Samo podłączenie CLH pod światła drogowe to trochu głupota, bo przez 30 sekund będzie dawać po gałach jeśli zaparkujesz gdzieś na parkingu, chodniku itd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tu rację, ale parkując na ww miejscu i tak dajesz po galach poprzez cały manewr I wydaje mi się że 30 sekund nikogo nie zbawia xd

A bajer I tak używany bardziej przez ludzi z poza miast jak ja gdzie nie ma oświetlenia dróg i dobrze widzieć gdzie się idzie żeby nie wywalić orła na swoim podwórku ?

No i samo to że prawie darmo i wymagający niewiele wiedzy to jest największy plus 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzbudzenie, ten brązowo-niebieski to jest masa, czy plus ? Jak są te silniczki sterowane lewo-prawo, nie zmiennym wyjściem +/- ? Bo w jednym zmaku jest 2 silniczki, jeden steruje ryglem, drugi to funkcja safe, czyli blokowanie jak się nie mylę...

Czy to działa tylko tak, że jest stałe zasilanie a sterowanie masą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy silniczek jest od otwierania I zamykania drzwi i odpowiednio napięcie +8V oraz -8V I jest to sterowanie impulsowe resztę załatwia zamek w drzwiach. 

Ryżowy moduł wystarczy impuls I przekaźnik trzyma zadany czas. Co do ryglowania drzwi nie myślałem nad tym, wiem tylko że przy safe closeprzy braku otwarcia drzwi przy zamykaniu również pobudza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa w dwie strony. Jak pisałem napięcie +\- steruje silnikiem, to jest impuls który wzbudza moduł odpowiedzialny za clh oraz rygluje i otwiera drzwi.

Edytowane przez Kejsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, już wiem, czyli nie ważne czy mamy -/+12V, to jest jeden kij dla przekaźnika ;) cewka i tak zadziała... Ostatnio kminiłem ten temat bo chłopak kupił moduł wyzwalany masą, i wyszło, że pod ten właśnie przewód nie idzie go podłączyć bo raz jest - raz +, a jak mamy moduł sterowany napięciem to zadziała...

Ale można by wykorzystać oba przewody do zasilenia cewki przekaźnika i podać tylko masę na styk roboczy, kurde, czemu na to wcześniej nie wpadłem hehe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Kejsi napisał:

Masz tu rację, ale parkując na ww miejscu i tak dajesz po galach poprzez cały manewr I wydaje mi się że 30 sekund nikogo nie zbawia xd

A bajer I tak używany bardziej przez ludzi z poza miast jak ja gdzie nie ma oświetlenia dróg i dobrze widzieć gdzie się idzie żeby nie wywalić orła na swoim podwórku ?

No i samo to że prawie darmo i wymagający niewiele wiedzy to jest największy plus 

 

drogowe = długie

parkujesz na długich zawsze?
chyba, ze podpiąłeś pod mijania nazywając je drogowymi... to pół biedy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod mijania xd

Teraz rozumiem o co chodziło z oslepianiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...