Salawaaa Opublikowano 8 Stycznia 2019 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Witam Panów i Panie ✌? Wlasnie zostałem właścicielem Audi s4 b6 z silnikiem 4.2 i 344km i dziś wysłuchałem lekkiego hramotania w silniku przy odpalaniu...? wie może ktoś co to mogło by być ? Z góry dziękuje za jakie kolwiek odpowiedzi ?
Salawaaa Opublikowano 8 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2019 Aha to nie za ciekawie.. a wiesz może ile takie coś może kosztować ? ? dzieki za odp.
Langista Opublikowano 8 Stycznia 2019 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Oczywiście 100% pewności nie mam, bo może to być wina uszczelniaczy, które po zgaszeniu silnika nie trzymają oleju w górze silnika. Możesz to sprawdzić na zimnym silniku (przed spaniem np.) odpalić go i po kilku sekundach zgasić, jak rano rzechotania nie będzie to diagnoza prosta - uszczelniacze. Koszt wymiany rozrządu w Twoim silniku to ok 6k bez wymiany fazatorów (masz 2, po jednym na stronę, jeden ok 1000 zł w ASO). Oczywiście możesz iść tanimi zamiennikami, ale w tedy w najlepszym wypadku dużo wcześniej będziesz musiał go znów wymieniać, w najgorszym wymieniać silnik.
Pawel00S4 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Najprawdopodobniej to fazatory a nie rozrząd. Sprwdzić możesz je poruszając wałkami na głowicy. Jeżeli bedzie luz fazatory do wymiany lub regeneracji. Regeneracja połowa kosztów nowych fazatorów a efekt ten sam. Zajmuje sie regeneracja w razie czego pisz do mnie. Co do kosztów rozrządu w inter carsie ok 2600zł orginał. Warto wymienić przy wymianie fazatorów. Najłatwiej cały ten zabieg zrobić na wyciągniętym silniku. Sam to wszystko u siebie robiłem tak wiec wiem o czym mówię :)
Salawaaa Opublikowano 8 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2019 Z tego co wyczytałem to raczej jak się ma silnik na glebie to lepiej wymienić wszystko na oryginalne i spać spokojnie ale spróbuje jeszcze zrobić tak jak pisałeś.. i zobaczę czy to faktycznie uszczelniacze.. masz może jakaś stronę gdzie mogę szukać tych części.. nie za bardzo jestem jeszcze obeznany w tych autach.. i jeszcze jedno jak długo pojeżdżę takim autem jak rozrząd pada ?
Langista Opublikowano 8 Stycznia 2019 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Tak jak poprzednik napisał, nie wiadomo czy to na pewno rozrząd, ten silnik wydaje różne niepożądane dźwięki z różnych powodów. Jak się upewnisz że to nie fazatory ani uszczelniacze, a napinacze np. to najlepi j od razu wymieniać i nie ryzykować żeby tłoki spotkały się z głowicą.
Zepot Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 On 1/8/2019 at 7:21 PM, Langista said: Oczywiście 100% pewności nie mam, bo może to być wina uszczelniaczy, które po zgaszeniu silnika nie trzymają oleju w górze silnika. Możesz to sprawdzić na zimnym silniku (przed spaniem np.) odpalić go i po kilku sekundach zgasić, jak rano rzechotania nie będzie to diagnoza prosta - uszczelniacze. Czy moglbys wyjasnic to jeszcze raz?Kwestie ze sprawdzaniem uszczelniaczy?Tzn. Jak dokladnie je sprawdzic?Bo nie zrozumialem dokladnie jaka procedure stosujesz.Pozdrawiam
Langista Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Np jedziesz do miasta coś załatwić, po południu wracasz, masz już rozgrzany silnik, olej osiągnął temperaturę roboczą itp. Zostawiasz tak auto do nocy, i odpalasz dosłownie na chwilę, ok 10 sekund. Olej, który wcześniej był rozgrzany i rozrzedzony spłynął na dół silnika, po tym powinno go zassać do góry, a że jest na tyle gęsty to nie potrafi spłynąć niżej. Jak rano nie ma żadnych dźwięków przy odpalaniu, to znaczy że uszczelniacze nie trzymają już rozgrzanego oleju, czyli są do wymiany.
Zepot Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 24 minutes ago, Langista said: Np jedziesz do miasta coś załatwić, po południu wracasz, masz już rozgrzany silnik, olej osiągnął temperaturę roboczą itp. Zostawiasz tak auto do nocy, i odpalasz dosłownie na chwilę, ok 10 sekund. Olej, który wcześniej był rozgrzany i rozrzedzony spłynął na dół silnika, po tym powinno go zassać do góry, a że jest na tyle gęsty to nie potrafi spłynąć niżej. Jak rano nie ma żadnych dźwięków przy odpalaniu, to znaczy że uszczelniacze nie trzymają już rozgrzanego oleju, czyli są do wymiany. Wielkie dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam
pawelosinski83 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 uszczelniacze powiadasz.... a ciekawe gdizeż one są.... bo chyba masz na myśli zaworki zwrotne... uszczelniacze to są na zaworach raczej...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się