Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Działanie przepustnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. opiszę problem jaki występuje w moim 2.0 BRD 170km. Otóż kilka miesięcy temu padła mi przepustnica. Kupiłem używaną i oprócz tego wyczyściłem EGR oraz kolektor dolotowy z nagaru. Wszystko śmiga, brak błędów. Jednak ostatnio zagłębiłem się w temat tego kiedy ma się otwierać i zamykać przepustnica. Posiadam program SD-PROG który umożliwia podgląd w czasie rzeczywistym położenie klapki przepustnicy. Otóż zauważyłem, że kompletnie nie ma reguły kiedy zaczyna ona pracować podczas jazdy a kiedy nie. Kiedy pracuje temperatura cieczy chłodzącej podnosi się do około 97 st. C a kiedy nie pracuje temperatura wynosi około 84-88. Czasami przepustnica zacznie prace podczas jazdy czasami nie. Nie skutkuje to brakiem mocy czy jakichkolwiek błędów. Chciałbym się dowiedzieć od czego zależy praca przepustnicy bo wydaje mi się, że powinna pracować ona ciągle (otwierać się przy dodawaniu gazu, zamykać przy puszczeniu gazu). Oczywiście jeśli przestaje pracować pozostaje w pozycji otwartej. 

received_785990848426280.jpeg

received_2016392705147148.jpeg

Opublikowano (edytowane)

W silniku diesla przepustnica nie odpowiada za "dodawanie gazu" wiec tym się nie sugeruj, pełni ona funkcję klapy gaszącej oraz pracuje podczas wypalania dpf

Ponadto nie wiadomo czy ten program odczytuje tą wartość z poprawnego kanału.

Edytowane przez bin85

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...