mateuszis Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Witam! Od niedawna jestem posiadaczem A4 ze skrzynią S-tronic, przejechałem już około 4tysięcy kilometrów i nurtuje mnie kilka dziwnych przypadłości tejże skrzyni (w edycji dodam kod skrzyni) 1. Podczas jazdy powyżej 100km/h, załóżmy że 120km/h na 7 biegu po odpuszczeniu pedału przyspieszania obroty zaczynają falować, np gdy silnik ma 2000 obr/min odpuszczam gaz i wtedy obroty spadają do 1800 i spowrotem 2000 i tak do chwili gdy nie dodam troszkę gazu by utrzymywać prędkość, występuje to przy hamowaniu silnikiem jedynie, falowanie czuć na samochodzie jakby bujało do przodu i do tyłu. 2.Przy zwykłej spokojnej jeździe skrzynia bardzo wcześnie wrzuca biegi i jest to ok jak dla mnie bo spalanie itp czasem przy 70km/h mam już 7 bieg, jednak zanim ta siódemka wskoczy widać na obrotomierzu również skoki obrotów, wygląda to tak jakby chciała już wrzucić bieg ale coś ją blokuje i obroty spadają, dopiero gdy przyspieszę mocniej siódmy bieg zaskoczy i nawet nie czuć tego przełączenia. 3.Brak płynnego ruszania z 1 lub z 2 biegu. Tak jakby coś ją przymuliło a później nagłe wyrwanie do przodu, czasem nawet nieprzyjemnie szarpnie. 4.Przy gwałtownym przyspieszaniu za każdym razem przeciąga jedynkę, oraz przy zabawie manetkami znacząco opóźnia zmianę biegów na wyższe, redukcje wchodzą idealnie z kliknięciem manetki i miłym między gazem a w drugą stronę widoczne jest opóźnienie. To tyle Dodam że jeszcze nie zmieniałem oleju i chciałem się dopytać czy ktoś może miał podobny problem bo nie chcę wymieniać oleju a później okaże sie że trzeba jeszcze raz wymienić jak wyjdzie że mechatronika lub sprzęgła. Dziękuję z góry i liczę na pomoc.
mateuszis Opublikowano 27 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2019 1 minutę temu, Dev napisał: VAG ? Niestety na chwilę obecną nie mam możliwości podpięcia samochodu pod VAGa, miałem nadzieje że objawy będą komuś znane. Aktualnie jestem za granicą lecz niedaleko mnie jest serwis VW więc postaram sie tam udać może uda sie podpiąć pod komputer serwisowy i zczytać ewentualne błędy.
klucha11 Opublikowano 31 Stycznia 2019 Opublikowano 31 Stycznia 2019 Najpierw to adaptacja skrzynki. Ale vaga nie masz oleju też nie chcesz zmieniać. Opóźnienie normalna rzecz przy zmianie lopatkami. Mozna zrobić program i trochę to przyspieszy. Możesz napisać też czy olej był zmieniany czy coś było już robione no i jaki przebieg.
mateuszis Opublikowano 31 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2019 (edytowane) Godzinę temu, klucha11 napisał: Najpierw to adaptacja skrzynki. Ale vaga nie masz oleju też nie chcesz zmieniać. Opóźnienie normalna rzecz przy zmianie lopatkami. Mozna zrobić program i trochę to przyspieszy. Możesz napisać też czy olej był zmieniany czy coś było już robione no i jaki przebieg. Wg ASO olej ostatni raz zmieniany był przy przebiegu 117 tys km, aktualny przebieg to 160tys. Jestem już umówiony na wymianę oleju z filtrem, aktualizacje oprogramowania oraz diagnostykę, także wszystko będzie wiadome jutro. Edytowane 31 Stycznia 2019 przez mateuszis
klucha11 Opublikowano 31 Stycznia 2019 Opublikowano 31 Stycznia 2019 Ok. Ale to jak na pierwszy krok to tanio nie będzie. Ale całkiem możliwe że wyleczy ta skrzynie taki zabieg. Dawaj znać co i jak
mateuszis Opublikowano 31 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2019 (edytowane) 3 godziny temu, klucha11 napisał: Ok. Ale to jak na pierwszy krok to tanio nie będzie. Ale całkiem możliwe że wyleczy ta skrzynie taki zabieg. Dawaj znać co i jak 349 euro, olej w sekcji sprzęgieł oraz mechatroniki, update na najnowszy soft oraz diagnostyka. 499 euro z indywidualnym strojeniem i jakimś tam ich nowatorskim oprogramowaniem do skrzyń DL501 ale to już polecają gdy silnik ma robiony jakiś stage a tego narazie nie przewiduję więc 349 euro nie jest jakimś wielkim kosztem. Chce wiedzieć co jest ewentualnie nie tak ponieważ gdy będę na urlopie mogę wymienić sprzęgła lub mechatronikę w ramach gwarancji, ponieważ takową posiadam w Bosch Service. Będę informował na bieżąco co i jak. Edytowane 31 Stycznia 2019 przez mateuszis
klucha11 Opublikowano 1 Lutego 2019 Opublikowano 1 Lutego 2019 Myślałem że do aso z tym jedziesz. Cena w porządku za taka robotę
mateuszis Opublikowano 1 Lutego 2019 Autor Opublikowano 1 Lutego 2019 (edytowane) Ja już po zabiegu, wszystkie wyżej wymienione objawy ustąpiły, uślizg sprzęgieł oszacowano że jest w normie także nie kwalifikują się do wymiany mechatronika sprawna. Olej, filtry, soft i adaptacja pomogły. Edytowane 1 Lutego 2019 przez mateuszis
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się