Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problem z zapłonem na zimnym silniku - jak przeprowadzić diagnostykę ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

opisywałem ostatnio na forum problem z moim samochodem (w skrócie: drganie, głośna praca silnika brak mocy)

w celu rozwiązania problemu odwiedziłem mechanika, wymieniłem świece, kable WN, uzupełniłem olej który z racji LPG trochu się "skurczył", kupiłem nowe AQ (Centra Futura 64Ah) bo poprzednie było dziwnie słabe 50Ah i długo kręcił przy rozruchu.

Samochód zaczął pracować równo, mechanik zrobił diagnostykę, odczytał błędy - było kilka błędów, w tym 1 dotyczący 3iego cylindra.

Wszystkie te operacje testowania przeprowadzał jednak na jeszcze ciepłym silniku, minęły 3 dni i mam wrażenie ze gdy zapalam rano (ewentualnie po pełnym wystudzeniu silnika) to nie pali jeden cylinder (albo jest jakaś inna przyczyna) , objawia się to spadkiem mocy, gdy zapalam jeszcze ciepły silnik (ok. 2 godz. postoju) to silnik pracuje dużo równiej i podczas przyśpieszania odczuwa się zdecydowanie większą moc.

Prosiłbym o podpowiedź co może być jeszcze przyczyną, poza wymienionymi podzespołami.

PS. Postanowiłem zakupić taki kabelek/interfejs http://www.allegro.pl/show_item.php?item=568724587, mam nadzieję że będę mógł samemu wykonywać podstawową diagnostykę, niestety nigdy tego nie robiłem wiec prosiłbym o jakieś wskazówki jakiej wersji oprogramowania użyć oraz jak przeprowadzić przykładową diagnostykę problemu o którym piszę powyżej (zapłon, cylindry itp).

chyba w złym dziale :embarrassed:, powinienem chyba dodać w Silnikach benzynowych

Opublikowano

Możliwości diagnostyczne naszych silników są trochę ubogie w porównaniu z dieslami.

Kabelek masz dobry.

Co do wersji vag-a to najlepszy będzie 311 lub 409 pelno tego w necie.

Jak vagować masz wszystko w tym dziale ,trochę poczytaj.

Co do silnika to może być dużo przyczyn-listwa paliwa i zawór ciśnienia paliwa na niej,przeplywka ,

slaba kompresja w cylindrze,wtryskiwacz itp.

Opublikowano

Dzisiaj udało się zrobić kolejny test VAGiem i otrzymałem następujące błędy

16515 P0131 Obwód czujnika O2 – niskie napięcie (bank 1 czujnik 1)

17735 P1327 Cylinder #3 – limit kontroli uderzeniowej osiągnięty

17736 P1328 Cylinder #4 – limit kontroli uderzeniowej osiągnięty

16716 P0332 Obwód czujnika(G66) uderzeniowego #2 – niskie wejście (bank 2)

PS. Do listy wymienionych rzeczy dziś dołączyła wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza.

problem o którym pisałem powyżej nadal występuje, dodatkowo pojawiło się falowanie obrotów w zakresie 900-1200 przy zatrzymaniu np na światłach(3-4 skoki i stabilizacja na 900obr),

postanowiłem również przetestować te drgania odczuwalne w samochodzie i pojeździłem trochu po nowiutkiej równej drodze, podczas jazdy odczuwalne były jakby podskoki na niewielkich nierównościach rozłożonych dość równomiernie (coś jak gdybym jechał po linii przerywanej takiej z odstępem około 15-20cm takiej naklejanej nie malowanej. )

Jeśli ktoś jest w stanie podpowiedzieć gdzie mam szukać przyczyn takiego zachowania będę bardzo wdzięczny.

Opublikowano

Jedz do gaziarza na regulacje.Niech Ci ustawi temperaturę przelaczania na gaz wyższą.

Bo malo używae wtryskiwacze calkiem stanąl.

Masz jakiś problem z sondą lambda lub jej emulacja

Do sprawdzenia okablowanie wtrysków i paliwo -jakość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...