Skocz do zawartości
IGNOROWANY

analiza dpf w jakim jest stanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam może ktoś pomoże w jakim stanie jest dpf  zrobiłem może od ostatniej kontroli może z 4000 masa sadzy ta sama jedynie wydłużył się czas i km od ostatniego wypalenia jakoś chyba za długo były próby wypalenia vcds na postoju i podczas jazdy i lipa procedura przerwana ze powodu bezpieczeństwa i mam pytanie może głupie ale czy mam dpf czy poprzedni właściciel Francja go nie wywalił?  

dpf.jpg

Opublikowano (edytowane)

Z tego co widać to filtr cząstek stałych jest na miejscu. Szybkie zweryfikowanie w aucie czy filtr cząstek stałych jest na miejscu można sprawdzić po końcówkach wydechu, muszą być w środku czyste.

jeżeli końcówki są okopcone czyli albo filtr ktoś wyciął albo coś się dzieje z nim nie tak. Prawie 31g sadzy to troszkę już jest,najlepiej uruchom sobie procedurę wypalania z poziomu VCDS i zobacz wtedy ile zostanie sadzy w filtrze.

Edytowane przez Arti_P
Opublikowano

kilometry od ostatniej regeneracji to nie jest jakaś nieprawidłowa wartość?

Opublikowano
17 minut temu, Damis16 napisał:

kilometry od ostatniej regeneracji to nie jest jakaś nieprawidłowa wartość?

Też mnie one dziwią bo auto przyjechało 6 miesięcy temu na kołach z Francji więc trochę kilometrów przejechał i po wino coś to wypalić 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.02.2019 o 13:00, Damis16 napisał:

kilometry od ostatniej regeneracji to nie jest jakaś nieprawidłowa wartość?

W tym przypadku jest. Jest nieprawidłowa.

Nie ma opcji aby system DPF w tym aucie był sprawny. Pięćdziesiąt sześć tysięcy kilometrów od ostatniej przeprowadzonej regeneracji (???) - to nie jest możliwe.

Zwróć uwagę na wartość sadzy na okoliczność narastania tego parametru. Musi narastać wraz z przejechanymi kilometrami.

Proszę zauważyć, że zawartość popiołu jest zerowa. Ma to miejsce tylko w wypadku nowego filtra lub zresetowania tej wartości.

Obstawiam, że nastąpiła tu próba (nie wiem, czy udana) wyłączenia systemu oczyszczania spalin.

Podaj wartości (silnik rozgrzany, włączony), temperatur z czujników umiejscowionych od turbiny do DPF. 

 

Edit : Napisałeś - "zrobiłem może od ostatniej kontroli może z 4000 masa sadzy ta sama"  - To dobitnie sugeruje, że doliczanie jednostek sadzy w aucie jest wyłączone.

Moim zdaniem w przedmiotowym aucie filtr DPF został usunięty.

Ostatecznym testem na to jest umieszczenie i pociągnięcie po wewnętrznej powierzchni końcówki wydechu, palca wskazującego . Usmolony, to brak DPF.  :) 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
16 godzin temu, Tomnik napisał:

W tym przypadku jest. Jest nieprawidłowa.

Nie ma opcji aby system DPF w tym aucie był sprawny. Pięćdziesiąt sześć tysięcy kilometrów od ostatniej przeprowadzonej regeneracji (???) - to nie jest możliwe.

Zwróć uwagę na wartość sadzy na okoliczność narastania tego parametru. Musi narastać wraz z przejechanymi kilometrami.

Proszę zauważyć, że zawartość popiołu jest zerowa. Ma to miejsce tylko w wypadku nowego filtra lub zresetowania tej wartości.

Obstawiam, że nastąpiła tu próba (nie wiem, czy udana) wyłączenia systemu oczyszczania spalin.

Podaj wartości (silnik rozgrzany, włączony), temperatur z czujników umiejscowionych od turbiny do DPF. 

 

Edit : Napisałeś - "zrobiłem może od ostatniej kontroli może z 4000 masa sadzy ta sama"  - To dobitnie sugeruje, że doliczanie jednostek sadzy w aucie jest wyłączone.

Moim zdaniem w przedmiotowym aucie filtr DPF został usunięty.

Ostatecznym testem na to jest umieszczenie i pociągnięcie po wewnętrznej powierzchni końcówki wydechu, palca wskazującego . Usmolony, to brak DPF.  :) 

Może to coś pomoże 

20190220_151634.jpg

20190220_145455.jpg

20190220_145134.jpg

20190220_145411.jpg

Opublikowano
8 minut temu, Robi77 napisał:

Może to coś pomoże 

Diagnoza problemów w Twoim aucie została postawiona w innym temacie, w którym je opisałeś. Tu 

Opublikowano

Witam czy mógł by mi ktoś w diagnozie mojego dpfa. Czy jest wszystko w porządku zaznaczę że wypalanie mam raz 550km , 400km, a ostatnio po 350km robię niewielkie trasy i miasto.

20190808_180616.jpg

Opublikowano

Wiecie czemu może nie pokazuje Oil ash? 

Screenshot_20191001-203309.jpg

Opublikowano

Ja dodam w temacie tyle że kupiłem a4 b8 2.0 tdi w kwietniu z przebiegiem 124 tys. Robiłem krutkie trasy. Po przejechaniu 4 tyś. Dpf zatkany. Więc go usunąłem i EGR też zamknięty. Niestety problem był taki ze auto straciło moc. Jak się okazało wszędzie było tyle nagaru i sadzy w dolocie w turbinie że dpf nie dawał rady. Pytanie dlaczego tak się stało. Czy silnik Csub z normą euro 6 ma z tym problem czy to wina zbyt krótkich odcinków trasy.

Opublikowano (edytowane)

 


Rzuci ktoś okiem czy wszystko OK?

 

   Address 01: Engine  (8K0 907 401 F)

16:00:00
  069   Cylinder 1 injection quantity variation 0.04 mg/stroke
  070   Cylinder 2 injection quantity variation -0.16 mg/stroke
  071   Cylinder 3 injection quantity variation -0.04 mg/stroke
  072   Cylinder 4 injection quantity variation -0.18 mg/stroke
  073   Cylinder 5 injection quantity variation 0.59 mg/stroke
  074   Cylinder 6 injection quantity variation -0.24 mg/stroke
  075   Distance since last regeneration 15569 m
  084   Engine speed 653.0 /min
  144   Oil ash 0.48 l
  149   Particul.filter diff.pressure -1 hPa
  168   Soot mass calculated 13.42 g
  169   Soot mass measured 9.88 g

 

 

Edytowane przez kastro
Opublikowano (edytowane)

Witam, proszę o weryfikacje DPF. Czesto wypala co 30km, 50km, 100km i dymi podczas wypalania. Logi poniżej. 

 

LOGI-1.jpg

20200503_173543.jpg

Edytowane przez mazur1990

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...