Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Układ chłodzenia i temperatura oleju


MarEsp

Rekomendowane odpowiedzi

Pierona w końcu kupiłech se Audice A4 Avant 1,8 turbo !!! rok prod 1997

Pytanko :

1.Na wskaźniku temperatury silnika (płynu chłodzenia) co ma skalę od 60 do 120 stopni celcjusza jaka powinna być wskazywana temperatuta po rozgrzaniu silnika (gdy termostat sprawny i wszystko jest sprawne) - na przykład po przejechaniu 20 km i na jakiej temperaturze powinna się wskazówka cały czas prawidłowo zatrzymywać ?

2. To samo - jaka prawidłowa temperatura powinna być na wskaźniku temperatury oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp. plynu chlodzacego na rozgrzanym silniku powinna byc caly czas 90C, temp. oleju zalezy od oleju od stylu jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp. plynu chlodzacego na rozgrzanym silniku powinna byc caly czas 90C, temp. oleju zalezy od oleju od stylu jazdy

OK a posiadacze silników benzynowych A4 Avant 1,8 turbo też potwierdzacie, to co napisał "98igo" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK a posiadacze silników benzynowych A4 Avant 1,8 turbo też potwierdzacie, to co napisał "98igo" ?

No ja jestem posiadaczem podobnego silniczka 1.8 T ale nie w avancie :rotfl:

Potwierdzam zdanie kolegów a zasada ta

temp. oleju zalezy od oleju od stylu jazdy
ma sie tak samo do wszystkich silników

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam!! Chyba mam podobny wozik, co nie?? :rotfl: Jeżeli bardzo spokojnie jeździsz, to olej może mieć nawet ok 70 st.C !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co tobie wskazuje??

Mi pokazuje po rozgrzaniu około 115 stopni celc (czasem dochodzi do 120 stpni) i to przy spokojnej jeździe do 100 km/h. Może to zamknięty ciągle termostat (jaki koszt wymiany z robocizną ?) Może nie załącza się II bieg wętylatora (jaki koszt wymiany z robocizną ?) albo co najgorsze poszła uszczelka pod głowicą i silnik zasysa płym chłodniczy - trochę płynu ubywa po zatrzymaniu się aby ostygł silnik w zbiorniczku jest bębelkowanie - przelewa się wrzący płyn do zbiorniczka - po ostygnięciu i przejechaniu 20 km ubyło 2 cm, pod zbiorniczkiem jest jakaś rurka skąd przelewa się nadmniar płynu po wzburzeniu ...(jaki koszt wymiany uszczelki pod głowicą z planowaniem z robocizną w pokolicach Katowic? może namiar telefoniczny lub adres dobrego ASO) ewentualnie pompa wody sika ale tylko w czasie jazdy bo po zatrzymaniu nic nie cieknie.

A może tylko jakiś dupny czujnik a płynu ubywa przez nadmiad i rurkę pod zbiorniczkiem podczas wzburzenia i zatrzymania do ostygnięcia silnika.

Dałem około 7 tys. poniżej ceny rynkowej i albo to jest drobnostka i dobrze na tym wyjdę albo gruba awaria i trochę dopłacę do interesu (ryzyk fizyk) :cry:

Gdzie wokolicach Katowic jest godny polecenia warsztat lub stacja obsługi która może zdiagnozować w/w awarię ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zbiorniczku jest bębelkowanie - przelewa się wrzący płyn do zbiorniczka
Tu stawialbym na nieotwierajacy sie termostat. Kiedys tak mialem w swoim bylym VW. Jak na Vagu nic konkretnego nie pokaze to zaczynaj od termostatu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadto do głowy przychodzi mi zapchana chłodnica, czy w Audi to się zdarza ? Ciągle liczę że odezwie się ktoś ze Śląska i poda namiary na dobry warsztat autoryzowany lub nie koniecznie autoryzowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno Jan Sopa z Czernicy (koło Wodzisławia) jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim po wymianie termostatu jest ciągle temperatura ( na kanale 49 klimatronika ) 97*C - zastanawiam się czy to nie jest za dużo :question: - co wy na to?

Poprzednio przed wymianą zagrzewał się z ledwością do 80*C.

To jeszcze temp w normie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi pokazuje po rozgrzaniu około 115 stopni celc (czasem dochodzi do 120 stpni) i to przy spokojnej jeździe do 100 km/h. Może to zamknięty ciągle termostat (jaki koszt wymiany z robocizną ?

U mnie było odwrotnie czyli termostat otwarty.Koszt termostatu 35zł robocizna 0zł bo sam wymieniłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim po wymianie termostatu jest ciągle temperatura ( na kanale 49 klimatronika ) 97*C - zastanawiam się czy to nie jest za dużo :question: - co wy na to?

Poprzednio przed wymianą zagrzewał się z ledwością do 80*C.

klimatronik oszukuje, mi pokazuje 101-102 C a VAG 93-94 C a na budziku równe 90C

wymieniony termostat, czujnik, płyn - wszystko oryginalne z ASO więc OK nie panikuj :wink:

i nie kontynuować mi tu o termostatach bo zamknę, tematów na temat tego elementu jest sporo i tam to należy kontynuowć, pozostaje tutaj jeszcze temp. oleju więc proszę pisać o tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było odwrotnie czyli termostat otwarty.Koszt termostatu 35zł robocizna 0zł bo sam wymieniłem

Szkoda, ze nie jesteś na Śłuunsku bo bym do ciebie podjechał, po wskazówki na żywo :lol: :biggrin: Szczerze mówiąc to nawet nie wiem gdzie ten termostat jest - nie mam instrukcji obsługi

MOŻE KTOŚ PODA ADRES INTERNETOWY ABY ŚCIĄGNĄć INSTRUKCJę W PDF-ie.Wcześniej miałem Daewoo Espero i na tamtym forum Klubowicze zeskanowali książkę serwisową z ASO - 500 stron ! (można ją było ściągnąć po polsku ze strony Klubu Espero w Czechach) czy na tym forum też są tacy pomysłowi forumowicze ?

[ Dodano: 20-03-2007, 18:43 ]

i nie kontynuować mi tu o termostatach bo zamknę, tematów na temat tego elementu jest sporo i tam to należy kontynuowć, pozostaje tutaj jeszcze temp. oleju więc proszę pisać o tym

UPSSS napisaliśmy razem ale czyż termostat nie jest elementem układu chłodzenia - nie da się tego ominąc.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOŻE KTOŚ PODA ADRES INTERNETOWY ABY ŚCIĄGNĄć INSTRUKCJę W PDF-ie.

Jest na stronie

Klik

Chciałem ściągnąć ale wyskoczył mi taki napis "Tylko użytkownicy z uprawnieniami dostępu mogą czytać tematy na tym forum." :redface:

Więc co mam zrobić żeby mieć uprawnienie do jego przeczytania ?

Przez to że nie mam instrukcji to nawet nie wiem czy jest kontrolka smarowania (ciśnienia oleju) a na forum wstyd mi o takie rzeczy pytać. Ostatnio w Norauto wymieniałem olej a oni przed wymianą sprawdzają i zapisują do protokołu co jest niesprawne żeby ich nie posądzić że coś spiepszyli. i przychodzi do mnie gościu z tekstem ale pan wie że nie świeci siem panu kontrolka od oleju :eek:

Nie chciałem mu mówić że może gdy jest komputer pokładowy, który raczej wyświetlił by taka ikonkę gdyby było coś nie tak ze smarowaniem no i jest wskaźnik temperatury oleju - ale mówię nie bendem siem kłócił, jak nie mam instrukcji DATEGO CHęTNIE BYM ŚCIĄGNĄŁ SOBIE TAKĄ INSTRUKCJę

[ Dodano: 21-03-2007, 02:06 ]

Czy komputer pokładowy gdy wyświetla ikonkę awarii układu chłodzenia - to może wykryć że pompa wody ma połamane łopatki ?

Na VAG-u nic nie wykryto, więć skąd komputer wie że jest awaria, gdy ikonka pojawia się nawet rano na zimnym silniku zaraz po 10 sek od odpalenia silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...