Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap manual FWD na Tiptronic Quattro


alonso

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

posiadam A4 B7 2005r 2.5TDI BDG manual, mam możliwość(mam nadzieje, że wypali) kupna auta na graty: jest to A4 B6 2.5TDI 179KM Quattro Tiptronic...(silnik szrot-zerwany pasek rozrządu)

Wpadłem więc na piekielny plan przerzucenia skrzyni na TIPA ewentualnie z tylnym napędem wtedy by było Q...

Nie ma na pewno takiego projektu, a mi bardzo fajnie się jeździ automatem.... Myślałem nawet o Multitronicu, ale jednat TIP to TIP, tym bardziej, że skrzynia pewna.

Auto mam w świetnym stanie i ze znikomym przebiegiem.... w sumie to auto kosztowało mnie już tyle, że przestałem liczyć(pewnie B8 bym kupił?)

Pytanie więc:

przerzucam skrzynie i Quattro(zawiecha, most itp), programuje i śmiga, ewentualnie myślałem i samej ośce bo Q nie koniecznie potrzebuje.

coś podpowiecie? liczę na fachowe porady,(pomińmy sens projektu i koszty-z tym wiadomo jak jest)

Główny cel: AUTOMAT?

pozdro!

Edytowane przez alonso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązki, TCM i kodowanie, nie odpowiem teraz jak duże są różnice w elektryce między b6, a b7, do tego kolejna niewiadoma czyli pompa wtryskowa- ta od manuala niekoniecznie może chcieć się dogadać z automatem bo były różnice manual/ automat. Ostatnia sprawa to stan tego tiptronica, ale jak rozumiem jesteś pewny tej skrzyni. Nie zapomnij też wyciągnąć tulejki dystansowej z końcówki wału korbowego dawcy od strony sprzęgła i wstawić jej u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, z ETKI wychodzi na to, że AKE, BCZ, BAU miały taką samą pompę wtryskową-końcówka 106L a te silniki występowały też z manualem(BAU także),

w BDG mam z końcówka 106K a w automacie(multi) była 106M,

pytanie czy pompę też muszę zmieniać na 106L czy udało by się dopisać do mojej(106k)

pozostaje kwestia Quattro, jest to typowo mechaniczny napęd i chyba skrzynia która miała wyjście na wał może też działać w ośce?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa z silników z normą euro 3 (AKE, BAU, BCZ, AYM itp.) nie będą działać z Twoim sterownikiem silnika, który fabrycznie zaprogramowano na normę euro 4 i którego pompa wtryskowa ma zupełnie inny sterownik niż starsze modele. Najrozsądniejszym z mojego punktu widzenia pomysłem byłoby przełożenie całego osprzętu z denata na Twój silnik (wtryski koniecznie !, pompa wtryskowa, ECU), natomiast do sprawdzenia jest instalacja czy przyjmie taki manewr. B7 jednak zostało trochę zmodyfikowane elektrycznie względem B6 i nie wiem jakie i na ile istotne są te różnice. Skrzynia z quattro w oście nie przejdzie i to nieważne czy automat, czy manual: wrzucisz bieg, a auto nie ruszy przekazując cały napęd na flanszę wału napędowego, która będzie się swobodnie kręcić, muszą być dopięte obie osie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, majkel_majki napisał:

Skrzynia z quattro w oście nie przejdzie i to nieważne czy automat, czy manual: wrzucisz bieg, a auto nie ruszy przekazując cały napęd na flanszę wału napędowego, która będzie się swobodnie kręcić, muszą być dopięte obie osie.

No tak, taki banał a się zapytałem jak laik?

 

Co do osprzętu to silnik jest CHYBA  AKE, czyli wtryski i pompa jak BAU.

Zostają mi 2 opcje:

zostawienie słupka i przerzucenie wtrysków, pompy itp. wtedy mam BAU TIPA i Q w B7, zostaje kwestia tyłu auta:

-wózek, nie wiem też czy wydechy podejdą, pewnie inny zbiornik i pompki w nim...

.

.

albo swap na multi(niektórzy pomyślą, że to nie porozumienie taka zmiana...)?

Muszę postudiować tematy ze swapami i ETKE, zobaczyć jakie są mniej więcej różnice, chętnie wysłucham dalszych uwag, bo jest kurde dużo do ogarnięcia,

pozdro

Edytowane przez alonso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczem jest przestudiowanie schematów elektrycznych obu modeli i jeżeli będzie to do połączenia, bierz z dawcy wszystko, czego potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Rano ogladalem potencjalnego dawce i strup jak... A niby taka igła mial być.

Jednak chciałem podrążyć temat TIPA z napedem na przód. 

Po przestudiowaniu etki zauważyłem, że pompy z końcówką 106K czyli taka jak mam występowały w superbie, A6 i pasku b5fl 2.5TDI BDG z tipem kod skrzyni FAD.

Na oko skrzynie bardzo podobne do tych z A4 B6 quattro.

Pierwszy problem widze w półośkach, są inne, ale zawsze można jakąś rzeźbę zrobić?

Pytanie teraz czy nawet sam koszyk i gałka od B7 podejda do tej skrzyni od superba?

Czy różnice w B7 i w/w 3 modelach są na tyle duże, że nie da rady?

Wiem, że to przecieranie szlaku, ale może ktoś coś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...