Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie auta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie. Mam taki problem iż kupiłem niedawno auto a4b5 99" 1.8t 150km quattro. Aczkolwiek ponoć jest on po chipie na około 200km (w co nie wierzę do końca). Auto wydawało mi się mulowate jak na swoją moc. Rozpędzało się mało dynamicznie.  Po podpięciu pod komputer wyskakiwał błąd 1 i 4 cylindra wypadania z zapłonu oraz za duże doładowanie. Poprzedni właściciel twierdził, że jest to spowodowane zaworem od turbo, który trzeba wymienić. Wymieniałem rozrząd i przy okazji podjąłem decyzję aby dobrać się do turba. Okazało się że jest w rozsypce,  pęknięta obudowa ,  cieknacy olej itd.  Turbo wymieniłem na nowe (regeneracja aczkolwiek dostałem inne). Wymienione zostały wszystkie węże ciśnieniowe. Przeczyszczony cały układ dolotowy. Przed wymiana turbo i rozrządu wymieniłem świece na nowe z NGK ( zniknął błąd z 1 cylindra ale został na 4.  Zamieniłem cewki zapłonowe miejscami jednak błąd nadal był na 4 cylindrze. Teraz po wymianie turbiny auto nabrało mocy,  wgniata przy rozpędzaniu jednak występuje problem iż czasem zaczyna mocno nim szarpać(przy deptaniu w pedal gazu, podczas spokojnej jazdy problem nie występuje). Dziś podpinalem auto pod kompa i były 3 błędy:

16486 mass air flow sensor signal too low

17521 o2 sensor bank 1 sensor 1 internal resistance too high

17964 charge pressure Control negative

Czy to objawy przepływki do wymiany?  Bo cewke raczej można chyba odrzucić nie?  Na co ewentualnie trzeba by było jeszcze rzucić okiem?  Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Edytowane przez Theviiv
Opublikowano

Najsensowniej było by zacząc od logów dynamicznych 

 

Opublikowano

Dokładnie, daj logi dynamiczne bo tutaj to jak wrózenie z kart tak naprawdę.

Opublikowano

Wykrylem, że intercooler jest dziurawy i powietrze przez niego dmucha.  Zastanawiam się czy jest większa różnica w jakości tych droższych intercoolerow bo cenowo różnią się o jakieś 70 zł oscylujacac w granicach 300 zł. Jutro z hurtowni bym zamawiał aczkolwiek nie wiem jaka firmę szarpnąć. Co do logów to nie mam jak ich zrobić podczas jazdy gdyż w laptopie jest padnięta bateria i musi być podpięty pod prąd.  Zastanawiam się czy powodem tych usterek może być ten intercooler. Wymienię go i zobaczę jak będzie wyglądać sytuacja a następnie w razie dalszych problemów poszukam opcji zrobienia tych logów.  

Opublikowano

Witam,  został wymieniony intercooler na nowy, zrobiłem test szczelności i okazało się że jeden z przewodów ciśnienieniowych jest pęknięty (taka elka przy kolektorze). Wymieniony. Nie słychać teraz nic oprócz bulgotania oleju przy próbie ciśnienia na 0.9bara. Okazało się również że wtyczka od przepływki była rozwalona i były powypadane kable.  Dolutowalem inna wtyczkę jednak na niej różnił się jeden kabel kolorem reszta się zgadza.  Jednak po podpięciu komputera wyświetla się błąd 16497- czujnik temperatury powietrza zasysanego- sygnał za wysoki -stały. Po sprawdzeniu  komputer widzi ze temperatura powietrza zasysanego wynosi -49 stopni i się nie zmienia. 

Pytanie czy to wina wtyczki od przepływki i ewentualnie źle zlutowane kable czy jednak jest jakiś czujnik uwalony od mierzenia temperatury? Ciągle nie mam jak zrobić logów dynamicznych. Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...