Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik G42- bład IAT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,
Po ogarnięciu sprawy z prawidłowym programem w ECU dzięki!! koledze Łukasz13 udało mi się dojść do ładu z kompem.
Teraz gdy już prawidłowo mogę diagnozować VAGiem, wyskoczył błąd Intake Air Temp. Sensor G42 Signal too High.
W grupie 118 w logach pokazuje temperaturę -48st. Temperatura ta nie zmienia się ani na ciepłym ani na zimnym silniku bez względu na temperaturę otoczenia.
Widać czujnik padł i tu koledzy do was prośba o pomoc:
Który to jest dokładnie czujnik(zdjęcie nr 1 czy nr 2)? Jest na zdjęciach i wiem że jeden odpowiada za pomiar temperatury, a drugi za pomiar przepływu powietrza(chyba masa pow.).
Dodam, że po wyciągnięciu czujnika(z miejsca nr2) był cały zaolejony(zdj 3)(wyczyściłem kontakt-em) ale bez zmian. Po odpięciu tegoż czujnika błąd pozostawał bez zmian(temp również)Wiem, że trzeba zakupić nowy ale chciałbym mieć pewność który to jest. Czujnik nr 2 ma nr 068905379a.
Przeszukałem cały internet i widze, że często te dwa czujniki są ze sobą mylone stąd mój post. Pozdrawiamzaznaczone 1.jpgzaznaczone.jpg20190404_120422.jpg

Opublikowano

Czujnik to nr2. najlepiej jakbyś sprawdził miernikiem rezystancje na pinach czujnika.

Opublikowano (edytowane)

Mam miernik w domu A jestem teraz poza. Jutro sprawdzę i napisze zmierzone wartości. A czy ten czujnik może być w oleju bo to trochę mnie to niepokoi.

 

Edit- rezystancja na pinach wynosi ok. 1.52 kOhma/ 20st. C

Edytowane przez wisniacarrera
Opublikowano

A jakie są prawidłowe wartości?

Opublikowano

Rezystancja jest ok, szukaj problemu w wiązce.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Pod dwoma metrami izolacji taka niespodzianka. Podłączyłem na krótko i w VAGu pokazała się temperatura +17 więc czujnik faktycznie sprawny. Zamówiłem nowa wtyczkę z długimi kablami żeby było zrobione dobrze Bo stara ma już króciutkie kabelki. 

We wtorek zrobię maintanance, zobaczymy efekty. Łukasz13 dzieki stary jeszcze raz za pomoc, kolejny raz poprowadziłeś za rączkę w diagnozie. Piona! 

 

 

Edit

Nowa wtyczka już jest zamontowana. Silnik odzyskał ssanie na zimnym silniku i wreszcie część mocy(w końcu czuć że ma moc). Blad nie występuje. Temat ogarnięty!

20190406_113536.jpg

Edytowane przez wisniacarrera

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...